اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ترامپ از تجمع بزرگ روز چهارشنبه طرفدارانش در واشنگتن خبر داد

رئیس جمهور آمریکا در پیامی در توییتر از تجمع بزرگ طرفدارانش در واشنگتن در روز چهارشنبه همزمان با جلسه سنا برای شمارش آرای الکترال خبر داد.

ترامپ از تجمع بزرگ روز چهارشنبه طرفدارانش در واشنگتن خبر داد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در پیامی در توییتر از تجمع بزرگ طرفدارانش در پایتخت این کشور در روز 6 ژانویه (17 دی) خبر داد.

وی در این پیام توییتری نوشت: «راهپیمایی اعتراضی بزرگ در واشنگتن ساعت 11 صبح روز ششم ژانویه انجام خواهد شد. جزئیات مکان (برگزاری راهپیمایی) خواهد آمد. سرقت (نتایج انتخابات) را متوقف کنید.»

این تظاهرات اعتراضی در حالی برگزار خواهد شد که قرار است روز ششم ژانویه نشست مجلس سنا به ریاست «مایک پنس» معاون رئیس جمهور آمریکا برگزار شود و طی آن آرای مجمع گزینندگان (الکترال کالج) درباره پیروز انتخابات ریاست جمهوری اخیر آمریکا شمارش شود.

پیش از این مجمع گزینندگان آمریکا در سراسر آمریکا جلسات رای گیری خود درباره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را برگزار کرد و قرار است شمارش این آرا در کنگره نهایی شود.

طبق گزارش رسانه‌های آمریکایی، نتایج آرای مجمع گزینندگان نشان داد که جو بایدن توانست 306 رای کسب کند و با این احتساب، او رئیس‌جمهور منتخب و «کامالا هریس» معاون رئیس‌جمهور منتخب است.

حامیان دونالد ترامپ بعد از برگزاری جلسات رای گیری مجمع الکترال در سراسر آمریکا و انتشار خبرها درباره تایید پیروزی جو بایدن با ۳۰۶ رای الکترال، به حربه جدیدی برای ادامه ریاست جمهوری ترامپ روی آوردند.

حامیان رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کردند که گزینندگان (الکتورها) حامی ترامپ در برخی از ایالت‌های کلیدی که در آنها «تقلب گسترده» شده است، باید به عنوان نماینده گزینندگان تعیین و آرا آنها حساب و در جلسه هفدهم دی ماه کنگره برای شمارش آرا حساب شود.

بنا بر گزارش هیل، اسناد شکایت ۱۲ عضو جمهوری‌خواه حامی ترامپ از مایک پنس نفر دوم دولت آمریکا نشان می‌دهد که آنها قبل از این شکایت از پنس خواستار کمک شدند اما او این درخواست را اجابت نکرد.

پیشتر برخی رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند، به دنبال فشار شخص ترامپ به مایک پنس در خصوص جلسه شمارش آرای الکترال در کنگره، معاون رئیس‌جمهور آمریکا به او گفته بود که نقش او در این جلسه تشریفاتی و آیین‌نامه‌ای است.

انتهای پیام/.

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول