اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

بالا و پایین والیبال اصفهان در دوران کرونا/ بیشترین ضربه به رده‌های پایه وارد شد

کرونا تأثیرات زیادی بر ورزش داشت و والیبال نیز از این آسیب‌ها مصون نبود در حالی که والیبالیست‌های حرفه‌ای از این آسیب‌ها دور بودند اما رده‌های پایه بیشترین ضربه را متحمل شدند.

بالا و پایین والیبال اصفهان در دوران کرونا/ بیشترین ضربه به رده‌های پایه وارد شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان سبب شد تمام رشته‌های ورزشی برای مدتی از فعالیت باز بمانند و ورزش به صورت گروهی و برگزاری مسابقات تعطیل شد.

رشته والیبال نیز از این اتفاق مصون نماند و حتی لیگ برتر آقایان به صورت نیمه‌کاره و بدون معرفی قهرمان تعطیل شد؛ البته در بخش بانوان نیز بازی‌ها به صورت کامل برگزار نشد اما با توجه به آخرین رده‌بندی تیم‌ها برترین‌ها معرفی شدند که ذوب‌آهن دوم و نامی‌نو سوم شد.

والیبال از روزش‌های گروهی بود که پویای خاصی داشت و مسابقات کشوری و لیگ‌ها در رده‌های سنی مختلف برگزار می‌شد اما امسال و با شرایط خاص پیش آمده بازیکنان رده‌های پایه از این رقابت‌ها محروم شدند.

رده‌های پایه در ورزش بیشترین ضربه را خوردند

تیمور باجول در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی فارس در اصفهان در این خصوص اظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا تابع دستورالعمل‌های بهداشتی بودیم تا مشکلی برای کسی پیش نیاید.

رئیس هیأت والیبال استان اصفهان ادامه داد: تقویم هیأت والیبال دستخوش تغییرات شد و اجازه برگزاری مسابقات برای شهرستان‌ها و مسابقات قهرمانی کشور در رده‌های سنی پایه در بخش آقایان و بانوان داده نشد.

وی تصریح کرد: ۲ تیم لیگ برتری داریم که در بخش آقایان سپاهان و در بخش بانوان ذوب‌آهن در مسابقات حضور دارند و نتایج خوبی تاکنون داشته‌اند، تیم ریف نیز در دسته یک حضور دارد.

 

باجول با اشاره به سایر فعالیت‌های هیأت والیبال گفت: هیأت والیبال سعی کرد فعالیت‌هایی که امکان داشتند را به صورت مجازی دنبال کند؛ فعالیت‌های آموزشی از جمله کلاس‌های ارتقا دانش مربیان به صورت مجازی انجام شد.

رئیس هیأت والیبال استان اصفهان با بیان این‌که بیشترین ضربه را رده‌های پایه خوردند، خاطرنشان کرد: مشکلات برای همه رشته‌ها بوده و خانواده‌ها نگرانی خاص خودشان را دارند و اجازه نمی‌دهند فرزندانشان در باشگاه‌ها فعالیت کنند.

وی در مورد فعالیت‌های آینده بیان داشت: باید منتظر بمانیم تا وضعیت بیماری کرونا مشخص شود؛ اگر همه‌گیری کاهش پیدا کند شاید بتوانیم فعالیت‌های ورزشی را طبق روال سال‌ها گذشته ادامه دهیم.

باجول در پایان گفت: همچنین باید با توجه به تقویم فدراسیون والیبال فعالیت خودمان را ادامه دهیم، البته اگر وضعیت همینطور باشد، تأثیر بدی بر وضعیت ورزش خواهد گذاشت.

کرونا تأثیر زیادی بر ورزشکاران حرفه‌ای نداشت

تنها مسابقاتی که در رشته والیبال در حال برگزاری لیگ‌های برتر است که در بخش بانوان تیم ذوب‌آهن به عنوان تنها نماینده اصفهان حضور دارد؛ سبز‌پوشان در دور مقدماتی لیگ برتر با ۵ برد و یک باخت در گروه خود دوم شدند و به دور نهایی صعود کردند.

از همین رو برای آگاهی از آخرین شرایط والیبالیست‌های اصفهانی در دوران کرونا به سراغ ۲ بازیکن تیم والیبال بانوان ذوب‌آهن رفتیم؛ در ادامه گفت‌و‌گو با ندا چملانیان و فرزانه مرادیان را می‌خوانید که از ملی‌پوشان اصفهانی والیبال بانوان است.

ندا چملانیان در این خصوص اظهار داشت: کرونا باعث شد که نتوانیم به صورت درست تمرین کنیم و باشگاه‌ها بسته بودند و تمرینات همیشگی را نمی‌توانستیم انجام دهیم؛ البته کرونا به ورزشکاران آسیب دیده کمک کرد تا بتوانند آسیب‌دیدگی خود را در این زمان درمان کنند.

بازیکن تیم والیبال بانوان ذوب‌آهن افزود: ورزشکاران در سطح ملی اینقدر حرفه‌ای هستند که اتفاقات مانند کرونا باعث ایجاد تداخل در کار آن‌ها نشود، ما هم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تمرینات خودمان را به صورت مستمر انجام دادیم.

وی در مورد مسابقات لیگ برتر گفت: در مسابقات موارد بهداشتی خیلی خوب رعایت می‌شود و مشکلی پیش نیامده است، وضعیت تیم ما خیلی خوب است، طبق آنالیز تیم‌ها تمرین می‌کنیم تا در دور بعدی خیلی خوب ظاهر شویم.

 

چملانیان با اشاره وضعیت والیبال اصفهان تصریح کرد: استان اصفهان از قطب‌های والیبال بوده است و هیأت والیبال اصفهان از قوی‌ترین‌ها در کشور است، پشتوانه‌سازی و اهمیت به والیبال بانوان سبب شده اصفهان در بین برترین‌ها باشد.

ملی‌پوش اصفهانی تیم والیبال بانوان در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم دوباره هواداران بتوانند در سالن حضور پیدا کنند و شور و هیجان را در مسابقات داشته باشیم.

بالا رفتن سطح لیگ به پیشرفت تیم ملی کمک می‌کند

فرزانه مرادیان نیز در خصوص تأثیر کرونا بر ورزش اظهار داشت: کرونا در زندگی عادی مردم تأثیرات زیادی داشت و این تأثیر برای ورزشکاران خیلی زیاد و منفی بود؛ در روزهای ابتدایی مجبور بودیم در خانه بمانیم و تمرینات را فردی دنبال کنیم.

بازیکن تیم والیبال بانوان ذوب‌آهن تصریح کرد: شرایط برای بازیکنان حرفه‌ای زیاد تفاوتی نداشت و می‌دانستند باید حتی در خانه آمادگی خود را حفظ کنند اما برای سایر ورزشکاران تأثیرات مخربی داشت زیرا باشگاه‌های ورزشی تعطیل بودند.

وی در مورد مسابقات لیگ برتر گفت: با برنامه‌ریزی‌های فدراسیون مسابقات لیگ برتر برگزار شد و در این شرایط امتیاز مثبتی است البته سال‌های گذشته بازی‌های بیشتری در لیگ انجام می‌دادیم.

مرادیان یادآور شد: سطح تیم‌ها نسبت به سال‌های گذشته زیاد تفاوتی نداشت و تیم‌های ضعیف‌تری نیز بودند، اگر سایر تیم‌ها نیز حمایت شوند که سطح لیگ بالا برود، به پیشرفت بازیکنان و تیم ملی کمک می‌کند.

ملی‌پوش اصفهانی تیم والیبال بانوان در پایان بیان داشت: شرایط خوبی دارم و بازی‌های سختمان در دور دوم شروع می‌شود، آمادگی خوبی داریم و فعلا آسیبی از کرونا ندیده‌ام.

انتهای پیام/۶۳۰۹۰/ص۳۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول