اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

زنگ خطر چاقی دانش‌آموزان به صدا درآمد/ چاقی 30 درصد محصلان

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه زنگ خطر چاقی دانش‌آموزان به صدا درآمده است، گفت: «ورزش» تفنن و سرگرمی نیست بلکه یک بخش از تربیت و یادگیری است.

زنگ خطر چاقی دانش‌آموزان به صدا درآمد/ چاقی 30 درصد محصلان

خبرگزاری فارس ـ ابراهیم آناهید: محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش با گرامیداشت یاد و نام شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: از جمله «آموزش و پرورش آینده‌ساز است» زیاد استفاده می‌شود؛ واقعا تمام آرمان‌هایی که برای این سرزمین جست‌وجو می‌کنیم در فرصت تعلیم و تربیت نهفته است.

وی ادامه داد: اگر به مصونیت‌بخشی نسبت به آسیب‌های اجتماعی فکر می‌کنیم، اگر به نقش‌آفرینی اجتماعی اهمیت می‌دهیم و توانمندی ملی برای ما اهمیت دارد، نقطه آغازش نظام تعلیم و تربیت است.

حاجی‌میرزایی با بیان اینکه جامعه هرچقدر عمیق‌تر یاد بگیرد، رفتارهای مناسب‌تری خواهد داشت، گفت: هرچقدر یادگیری‌ها گسترده‌تر ومتنوع‌تر باشد، حیات اجتماعی‌ پررونق‌تر بوده و آرامش بیشتر است.

وی با اشاره به اینکه فرد تربیت شده در سند تحول چگونه انسانی است، افزود: افراد باید در 6 ساحت تربیتی به طور متوازن رشد و تربیت یابند؛ یعنی «ورزش» تفنن و سرگرمی نیست بلکه یک بخش از تربیت و یادگیری است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به بروز چاقی در 30 درصد دانش‌آموزان و به صدا درآمدن زنگ خطر چاقی دانش‌آموزان، تصریح کرد: در دوره کرونا باید توجه به این موضوع بیشتر شود.

وی ادامه داد: جسم را مرکب روح می‌دانیم و اهداف متعالی متأثر از جسم است؛ جسم سالم، شاداب و توانمند لازمه اقدامات دیگری است که در عرصه روحی و آرمان‌های بلندتر دنبال می‌کنیم.

حاجی‌میرزایی افزود: در زمان اجرای آزمایشی طرح کوچ، فکر هم نمی‌کردیم که انقدر راهگشا باشد و باید دنبال کنیم زیرا برنامه درسی باید 6 ساحت تربیتی را دنبال کند. 

وی اضافه کرد:  تاکنون یک داده ملی که با تک‌تک افراد ثبتی است و قابل اتکاست، نداشتیم و باید وزارت رفاه روی آن تدبیر و فکر کرد و باید برای آنها که در معرض عدم امنیت غذایی هستند فکر شود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به حمایت از اقشار محروم گفت: چگونگی تشخیص میزان محرومیت افراد همواره مشکل بوده اما اکنون یک شاخص مهم درباره سوء تغذیه داریم.  ما باید صداوسیما را فعال کنیم. رئیس سازمان صداوسیما هم اشتیاق فراوان نشان داد چرا که آموزش سبک زندگی سالم باید جزو برنامه های مستمر و همیشگی رسانه ملی باشد.

وی اضافه کرد: باید با وزارت صنعت و مجموعه صنایع غذایی نیز وارد گفت وگوهای جدی شویم. آینده‌ای که اینگونه ساخته می شود افرادی را تربیت می کند که نمی توانند مشارکت موثر داشته باشند و هزینه درمان و بهداشت را بالا می برند. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول