اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

حمایت از ۱۸۳۳ طرح شرکت‌های دانش‌بنیان/ ۹۰ طرح دیگر در دست بررسی است

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی صندوق حمایت از صنایع پیشرفته به حمایت از یک هزار و ۸۳۳ طرح شرکت‌های دانش‌بنیان از ابتدای تشکیل این صندوق اشاره داشت و گفت: تا پایان سال جاری ۹۰ طرح برای حمایت در دست بررسی است.

حمایت از ۱۸۳۳ طرح شرکت‌های دانش‌بنیان/ ۹۰ طرح دیگر در دست بررسی است

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه، رضا نقی پور اصل ظهر امروز در جریان بازدید از دو شرکت دانش‌بنیان در شهر صنعتی کاوه اظهار کرد: امروز با سفر از دو شرکت فعال در زمینه تولید مواد اولیه داروسازی بازدید به عمل آمد تا مشکلات این مجموعه‌ها را بررسی و از ظرفیت صندوق حمایت از صنایع برای برطرف کردن آن استفاده کنیم.

وی افزود: خوشبختانه شرکت‌های دانش‌بنیان فعالی در استان مرکزی وجود دارد که در سال مزین به نام جهش تولید در ۳ شیفت فعالیت مستمر دارند که این نشان از عزم جدی صنایع برای شکست تحریم‌ها دارد.

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی صندوق حمایت از صنایع پیشرفته تصریح کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان ما در شرایط کرونا و در کنار تحریم‌های ظالمانه و با وجود مشکلاتی که در زمینه‌های ارزی دارند با تمام توان و ظرفیت در حال فعالیت هستند که نشان از خودباوری در رفع مشکلات اقتصادی است. 

نقی پور اصل با تأکید بر اینکه رسالت صندوق حمایت از صنایع پیشرفته حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان است افزود: ارائه تسهیلات ارزان‌قیمت با نرخ ترجیحی و  ضمانت‌نامه برای عقد قرارداد در راستای تضمین کیفیت فعالیت بخش مهمی از سیاست‌های تشویقی این صندوق است. 

وی ابراز امیدواری کرد که این ارتباط دو سویه در راستای توسعه پایدار ادامه داشته باشد و شرکت‌های دانش‌بنیان و کارآفرینان خلاق این حوزه از مشوق‌ها و تسهیلاتی که دولت در این زمینه فراهم کرده بهره‌مند شوند.

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی صندوق حمایت از صنایع پیشرفته از حمایت مالی ۱۰۵ شرکت دانش‌بنیان در سال گذشته خبر داد و گفت: در ۹ ماهه نخست سال جاری بالغ‌بر ۸۷ شرکت دانش‌بنیان تحت حمایت قرار گرفته‌اند که علیرغم محدود بودن بضاعت مالی طی این دو سال حدود ۱۹۰ شرکت از تسهیلات این صندوق بهره‌مند شده‌اند.

نقی پور اصل با تأکید بر اینکه نیاز مالی کشور برای حمایت از صنایع پیشرفته بالغ‌بر ۷۰ هزار میلیارد تومان است گفت: از سازمان برنامه و بودجه می‌خواهیم در خصوص افزایش سرمایه صندوق‌های حمایتی توجه ویژه‌ای داشته باشد تا بتوانیم خلأ و کسری مالی که شرکت‌های دانش‌بنیان استارتاپ ها و شرکت‌های فعال در این زمینه دارند برطرف شود.

وی به حمایت از یک هزار و ۸۳۳ طرح از ابتدای تشکیل این صندوق نیز اشاره داشت و عنوان کرد: تا پایان سال جاری ۹۰ طرح برای حمایت در دست بررسی است که با توجه به زمان‌بر بودن آن به دلیل رابطه دو سویه تلاش می‌کنیم در صورت فراهم کردن مستندات و مدارک توسط متقاضی در سریع‌ترین زمان ممکن تسهیلات را در اختیار صنایع خواهان قرار دهیم.

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی صندوق حمایت از صنایع پیشرفته همچنین به حمایت از صنایع خارجی فعال در کشور اشاره داشت و گفت: حمایت از این صنایع نیز طبق قانون بوده و در اساسنامه عنوان شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول