اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

قبوض ۱۶ درصد مشترکان آب شهری رایگان می‌شود/ آب هیچ روستایی مشکل ندارد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب همدان گفت: تعرفه آب ۱۶ درصد مشترکان آب شهری که الگوی مصرف را رعایت می‌کنند، صفر می‌شود.

قبوض ۱۶ درصد مشترکان آب شهری رایگان می‌شود/ آب هیچ روستایی مشکل ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، سید هادی حسینی‌بیدار ظهر امروز در نشست خبری که به صورت مجازی برگزار شد با بیان اینکه یکپارچه‌سازی آب و فاضلاب شهری و موجب شد تا خدمات آبفا به دورترین نقاط استان برسد اظهار کرد: در بخش روستایی گام‌های خوبی برداشته شده است.

وی بیان کرد: از جمله این اقدامات می‌توان به پویش "هر هفته الف - ب ایران" اشاره کرد که این پویش موجب شد تا پنج مجتمع و ۳۰ پروژه آبرسانی به روستاها با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری برسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با اشاره به اینکه از دیگر پروژه‌های آبفا می‌توان به پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب همدان اشاره کرد گفت: در این پروژه، بخش لجن در حال پیگیری است و به یاری خداوند تا پایان سال جاری این پروژه با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان افتتاح خواهد شد که این پروژه اثر ویژه‌ای خواهد داشت.

وی افزود: با کمک استانداری و سایر مسوولان ذیربط در نظر داریم تمام صنایع زیردست تصفیه‌خانه را با تخصیص‌های دریافتی از وزارت نیرو  یا به روش‌های سرمایه‌گذاری زیر پوشش آب پایدار درآوریم.

حسینی‌بیدار عنوان کرد: با بازچرخانی انجام شده، پساب شهر همدان به نوعی تصفیه می‌شود که به حد قابل شرب ارتقاء یابد و این آب در اختیار صنعت قرار می‌گیرد تا بتوان پایداری لازم را در استان ایجاد کرد.

وی با اشاره به دیگر اقدامات انجام شده در حوزه تصفیه‌خانه فاضلاب همدان عنوان کرد: مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب همدان نیز وارد مدار شده که با این اقدام در حال حاضر توانایی تصفیه یک‌هزار و ۲۸۰ لیتر در ثانیه پساب فاضلاب را دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان تصریح کرد: با افتتاح پتروشیمی هگمتانه آب مورد نیاز این مجموعه توسط شرکت آب و فاضلاب استان تامین خواهد شد؛ ضمن اینکه در نیروگاه شهید مفتح نیز با همراهی همکاران ما خدمات شایسته‌ای ارائه می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه آب پایدار ۱۱ روستای نزدیک به شهر با جمعیتی بالغ بر ۳۰ هزار نفر که از لحاظ کمی و کیفی دچار مشکل بودند، تامین شده است گفت: با تلاش‌های صورت گرفته و مهندسی مجدد مشکلات ۱۰ روستا نیز مرتفع شده که این امر موجب رضایتمندی مشترکین شد.

حسینی بیدار با بیان اینکه عملیات اجرایی که طی ۶ ماهه نخست سال جاری انجام شد، بسیار شایسته بوده است افزود: در این بازه زمانی حفر و تجهیز قریب به ۲۸ حلقه چاه، اجرای نزدیک به ۳۰ کیلومتر شبکه توزیع آب، اجرای ۴۰ کیلومتر خط انتقال، ساخت ۷۳۰ متر مکعب مخزن، اصلاح ۲۴ کیلومتر شبکه توزیع آب، بازسازی ۱۱ دهنه چشمه و قنوات و تعویض ۲۱۳ پمپ عملیاتی شد.

وی با بیان اینکه کلرزنی آب ۱۰۰ روستا تحت پوشش قراردادهای مربوطه انجام شد تا این روستاها در قالب سیستم‌های نوین کلرزنی ایمن شوند ادامه داد: با مجموعه اقداماتی که انجام شد رضایتمندی مشترکین آب شهری و روستایی ارتقای بسیار یافت به طوری که می‌توان گفت با توجه به اینکه استان همدان جزو استان‌های با تنش آبی بوده در این زمینه رضایتمندی مردم به حد قابل قبولی رشد داشته است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مجموعه اقدامات انجام شده در تصفیه‌خانه اکباتان گفت: با توجه به اعتبارات جذب شده در این حوزه اکسیلاتور شماره ۵ تصفیه‌خانه اکباتان همدان با ظرفیت ۱۰۰ لیتر در ثانیه اضافه شد و پکیج تصفیه شماره ۲ تویسرکان نیز با ۶۰ لیتر در ثانیه وارد مدار شد.

وی با اشاره به بازسازی و اصلاح شبکه‌های فرسوده آبرسانی در سطح استان اظهار کرد: در این زمینه ۱۰۶ باب مخزن در حوزه روستایی و ۱۰۰ باب مخزن در حوزه شهری شستشو شد.

حسینی‌بیدار با اشاره به شیوع ویروس و افزایش مصرف آب گفت: در این رابطه با تلاش همکاران آبفا ظرفیت تولید آب ۳۰ درصد در متوسط استان افزایش داشته که همکاران ما در این بخش همکاران خاموش مدافعان سلامت بودند.

وی با اشاره به طرح جدید مطرح شده از سوی هیات دولت گفت: این برنامه با عنوان "طرح امید" کلید خورد که بر این اساس با توجه به تاکید مقام معظم رهبری، وزیر نیرو و مقام عالی وزارت طرحی در بخش آب ارائه و دو هفته پیش مصوب شد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان افزود: مشترکینی که یک سوم الگوی مصرف را رعایت می‌کنند از تعرفه صفر مصرف آب و فاضلاب برخوردار خواهند شد و تعرفه قبوض این مشترکان صفر خواهد شد، بر این اساس در بخش شهری ۱۶ درصد مشترکین خانگی با ۵۶ هزار انشعاب شامل این طرح هستند.

وی با بیان اینکه چنانچه تامین هر یک لیتر در ثانیه آب برای هر شهر یا  استان به قیمت کنونی ۶۰۰ میلیون تومان برای دولت هزینه داشته باشد اگر بتوانیم ۳۰ درصد آب ذخیره کنیم کمک خوبی به کل جامعه می‌شود.

حسینی بیدار با اشاره به اینکه در بخش روستایی نیز با اجرای این طرح ۹ درصد مشترکین خانگی با ۲۱ هزار انشعاب شامل این بخشودگی می‌شوند به کیفیت آب در استان هم اشاره کرد و گفت: در حال حاضر در استان شرکت آب و فاضلاب  استان یک آزمایشگاه معتمد محیط زیست دارد و این را به جرات می‌توان گفت که از لحاظ کیفیت هیچگونه مشکلی وجود ندارد.

وی در خصوص مجموعه اقدامات انجام شده در خصوص مشکلات آب قهاوند نیز عنوان کرد: آب قهاوند پایداری خاص خود را دارد و با جدیت مشکلات موجود رفع شده و در بخش فاضلاب نیز مطالعات فاز اول انجام شده که به زودی مشکل فاضلاب هم برطرف می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب همدان خاطرنشان کرد: هیچ یک از روستاهای تحت پوشش ما در شهر همدان مشکل آب ندارند، ضمن اینکه اقدامات ویژه‌ای در بخش فاضلاب بالای سد انجام شده به طوری که شبکه تصفیه‌خانه روستای سیمین انجام شده و در بهمن ماه افتتاح خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص مجموعه اقدامات انجام شده در حوزه فاضلاب گفت: خداوند را شاکریم با توجه به تلاش مجموعه مدیران ارشد استان و نمایندگان استان گام‌های ویژه‌ای در بخش فاضلاب برداشته شده و جمعیت زیر پوشش همدان در این خصوص به ۹۵ درصد رسیده است.

حسینی‌بیدار فزود: در حال حاضر ۹۸ درصد جمعیت حاشیه شهر همدان زیر پوشش خدمات فاضلاب هستند که این رقم در کشور ۵۰ درصد و در استان ۷۶ درصد است.

وی در پایان با توجه به آغاز فصل زمستان ضمن ارائه توصیه‌هایی بیان کرد: ضروری است مردم استان از تاسیسات آبرسانی در شهرها و روستاها مراقبت کنند و با پوشاندن تاسیسات به وسیله پارچه پشمی از آنها محافظت کنند چراکه قیمت تاسیسات بسیار بالا رفته و هرچقدر در این زمینه تلاش کنند به جامعه کمک کرده‌اند.

انتهای پیام/ ۸۹۰۰۳/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول