اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

صالحی‌امیری: موزه ورزش متعلق به ایران زمین است/ سلطانی‌فر: با رعایت پروتکل‌ها چرخ ورزش را چرخاندیم

وزیر ورزش و جوانان گفت: خوشبختانه با رعایت پروتکل‌ها موفق شدیم چرخ ورزش را بچرخانیم.

صالحی‌امیری: موزه ورزش متعلق به ایران زمین است/ سلطانی‌فر: با رعایت پروتکل‌ها چرخ ورزش را چرخاندیم

به گزارش خبرگزاری فارس، سیدرضا صالحی امیری در حاشیه رونمایی از تندیس ۵ قهرمان ایران، اظهار داشت: خوشبختانه در دوره اخیر با همت وزیر ورزش، مجموعه فدراسیون‌ها، مدیران، کمیته و وزارت ورزش باعث شدند موزه شکل بگیرد.

وی افزود: موزه متعلق به ایران زمین است و همه آثار کد دارد. امروز هم تندیس بزرگان کشور آماده هستند و ما می‌توانیم رونمایی داشته باشیم. ۳۰ تندیس در گنجینه موزه نگهداری می‌شود و امروز قرار است از ۵ تندیس رونمایی شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان هم در این مراسم، عنوان کرد: در اینجا گرد هم آمدیم تا از زحمات، تلاش‌ها و افتخارات این عزیزان در دوره قهرمانی تجلیل کنیم. خدا را شکر می‌کنم که این توفیق را به ما داد در مراسم رونمایی گردهم آییم. 

وی افزود: حرکت بسیار خوبی که توسط جامعه ورزش، وزارت، کمیته، فدراسیون‌ها و ... برای راه اندازی موزه آغاز شد بعد از چند ده سال که خیلی‌ها آزاده کرده بودند به آن دست یابند، ۲ سالی است که به نتیجه رسیده است و این گنجینه هر روز غنی‌تر می‌شود.

وزیر ورزش خاطرنشان کرد: یکی از حرکات تکمیلی موزه تهیه تندیس قهرمانان کشور است که نسل امروز و آینده بدانند چه کسانی تاریخ ورزش را نوشتند و چه کسانی باعث بالا رفتن پرچم کشور شدند. غیر از ۵ تندیس امروز، تعداد دیگری هم آماده است و به مرور رونمایی می‌شود.

وی با اشاره به انجام لیگ‌های مختلف، یادآور شد: در حالی که شیوع ویروس کرونا در جهان فعالیت‌های ورزشی را محدود کرده، خوشبختانه در کشور با رعایت پروتکل‌ها موفق شدیم چرخ ورزش را بچرخانیم. جدا از این گونه گردهمایی، اکثر لیگ‌های در حال برگزاری است. در آینده هم لیگ ووشو و کاراته آغاز می‌شود و ما تلاش می‌کنیم در کنار برگزاری لیگ‌ها، ورزش همگانی و توسعه آن را در دستور کار قرار دهیم.

سلطانی‌فر یادآور شد: اردوهای مختلف رشته‌های المپیکی در حال برگزاری است و حدود ۷ ماه دیگر ما باید در المپیک شرکت کنیم. اگرچه آماده‌سازی اردوها با وقفه روبه‌رو شد، تلاش این است ورزشکاران را به اوج برسانیم و موجبات افتخارآفرینی را فراهم کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول