اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

بیماران کرونایی چشم‌انتظار دریافت پلاسما| اهدای ۷۵۹ واحد پلاسما در خراسان‌جنوبی

مدیرکل انتقال خون خراسان‌جنوبی گفت: ۷۵۹ واحد پلاسما توسط بهبودیافتگان کرونا از اول مرداد تا پایان آذرماه به بیماران کرونایی استان اهدا شد.

بیماران کرونایی چشم‌انتظار دریافت پلاسما| اهدای ۷۵۹ واحد پلاسما در خراسان‌جنوبی

ابراهیم میری‌مقدم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند، اظهار داشت: وظیفه سازمان انتقال خون جمع‌آوری و فرآوری پلاسمای بهبود یافتگان است چراکه پلاسمای بهبود یافتگان از کرونا به‌دلیل وجود پادتن ضد ویروس برای نجات بیماران مفید است.

بهترین زمان برای اهدای پلاسما توسط بهبودیافتگان حداقل ۱۴ و ترجیحا ۲۸ روز بعد از بهبودی است

 

وی بیان داشت: بهترین زمان برای اهدای پلاسما توسط بهبودیافتگان حداقل ۱۴ و ترجیحا ۲۸ روز بعد از بهبودی است تا در این فاصله زمانی مطمئن شویم که آن‌ها دیگر ناقل نیستند و می‌توانند بدون هیچ دغدغه‌ای پلاسما اهدا کنند.

مدیرکل انتقال خون خراسان‌جنوبی مطرح کرد: همه بهبود یافتگان شرایط اهدا را ندارند و سن اهدا باید بین ۱۸ تا ۶۰ سال باشد لذا برخی مبتلان به کرونا که بهبود یافته‌اند دارای فشار خون چاقی، دیابت یا برخی علائم دیگر هستند که شرایط اهدای پلاسما را ندارند.

۷۵۹ واحد پلاسما از بیماران کرونایی استان دریافت شد که از این تعداد ۶۶۶ واحد به مراکز درمانی استان ارسال شد

 

میری‌مقدم از دریافت ۷۵۹ واحد پلاسما از بیماران کرونایی استان خبر داد و تبیین کرد: از این مقدار ۶۰۹ واحد به روش فرزیس، ۱۵۰ واحد به روش ریکاور، ۲۴ واحد از مشهد و شش واحد از زاهدان تأمین شد.

وی با اعلام اینکه طی این مدت ۶۶۶ واحد پلاسما به مراکز درمانی استان ارسال شد، تصریح کرد: به‌دلیل عبور از پیک کرونا درخواست پلاسمای بیمارستان‌ها قدری کاهش یافته است.

مدیرکل انتقال خون خراسان‌جنوبی از بهبودیافتگان کرونا خواست با اهدای پلاسمای خون خود بیماران کرونایی را یاری کنند و اضافه کرد: اهداکنندگان خون و پلاسما می‌توانند برای اهدای خون و پلاسما با توجه به ضرورت آن، نجات‌دهنده جان بیماران نیازمند به خون، فرآروده‌های آن و پلاسما باشند.

میری‌مقدم با اشاره به اینکه با استفاده از دستگاه پلاسما فرز سه برابر حالت عادی پلاسما از فرد گرفته می‌شود، افزود: با دستگاه‌های معمولی ۲۰۰ سی سی پلاسما از فرد دریافت می‌شود در حالی که با استفاده از دستگاه پلاسما فرز ۵۰۰ تا ۶۰۰ سی سی پلاسما دریافت می‌شود.

وی با اشاره به راه‌اندازی دستگاه بلاست فریزر در پایگاه انتقال خون استان و افزایش سرعت فرآوری پلاسما، تصریح کرد: این دستگاه ۴۸پلاسمای اهدایی را همزمان در یک ساعت فریز می‌کند.

انتهای پیام/3403/ح/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول