اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

مراقب سوء استفاده از حساب بانکی به‌عنوان حساب واسط باشید

رئیس پلیس فتا استان بوشهر، مهم‌ترین عامل گرفتاری افراد در دام کلاه‌برداران اینترنتی و سوءاستفاده از اطلاعات مالی شهروندان را به‌عنوان حساب واسط نتیجه بی‌دقتی به توصیه‌های پلیس فتا دانست.

مراقب سوء استفاده از حساب بانکی به‌عنوان حساب واسط باشید

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، سرهنگ مهدی قاسمی، صبح امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که متأسفانه اخیراً درحین پی‌جویی و رسیدگی به جرایم سایبری مشاهده می‌کنیم، مسدودشدن حساب‌های بانکی و تحت تعقیب قضایی قرار گرفتن صاحب حساب‌هایی است که فریب کلاهبرداران را خورده و ناخواسته و بدون آگاهی از نیت کلاهبردار واقعی، با آنها در ارتکاب جرم همکاری کرده‌اند.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر، مهم‌ترین عامل گرفتاری افراد در دام کلاه‌برداران اینترنتی و سوءاستفاده از اطلاعات مالی شهروندان را به‌عنوان حساب واسط نتیجه بی‌دقتی به توصیه‌های پلیس فتا دانست و از کاربران خواست در پرداخت‌های اینترنتی خود بیشتر دقت کنند.

وی ادامه داد: در جرایم حوزه مالی و اقتصادی نظیر کلاهبرداری اینترنتی و برداشت‌های اینترنتی غیرمجاز از حساب‌های بانکی که در اشکال مختلف اتفاق می‌افتد، معمولاً مجرمین سایبری از حساب‌های بانکی متعددی استفاده می‌کنند که بنام خود آنها نبوده و بیشتر برای پوشاندن ردپا و عدم شناسایی، از این شگرد مجرمانه استفاده می‌کنند.

وی عنوان کرد: با توجه به شیوع و همه‌گیری بیماری کرونا ویروس، جویندگان کار به دلیل تعطیلی بعضی از مشاغل و کمترشدن فرصت شغلی، بیش از هر زمان دیگر در معرض فریب حقه‌های کلاهبرداران قرار می‌گیرند. 

قاسمی توصیه کرد: قابلیت اطلاع‌رسانی پیامکی حساب‌های بانکی خود را فعال کنید تا از انجام هر تراکنش بانکی، سریعاً مطلع شوید و بتوانید به‌ موقع بررسی و پیگیری نمایید.

این مقام مسؤول خاطر نشان کرد:  با توجه به اینکه مسؤولیت پذیرش وجوه حاصل از درآمد نامشروع و مجرمانه واریز شده به حساب، در مرحله اول متوجه صاحب حساب نیز است درصورت واریز وجه از مبدأ ناشناس، فوراً موضوع را با پلیس در میان بگذارند. 

سرهنگ قاسمی افزود: تحت هیچ عنوانی، اطلاعات شخصی حساب خود را به دیگران نداده و ترجیحاً در تجهیزات هوشمند خود نیز ذخیره نکنند.

وی تأکید کرد: برای کاریابی یا اشتغال، به سازمان‌ها و ارگان‌های رسمی و معتبر مراجعه و به تبلیغات فریبنده انتشار یافته در فضای مجازی توجه نکنید.

رئیس پلیس فتا بوشهر به شهروندان هشدار داد: حتی‌المقدور، حساب‌های بانکی خود را که فعالیت اقتصادی با آنها انجام نمی‌دهند و تراکنش خاصی ندارند را، غیرفعال کنند. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول