اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

سردار سلیمانی توطئه آمریکا برای ایجاد خاورمیانه جدید را خنثی کرد/ مبارزه حاج قاسم با داعش در مسیر آزادسازی فلسطین بود

رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت لبنان با اشاره به حمایت های بی دریغ سردار سلیمانی از مقاومت فلسطین، بیان کرد که وی مانع تحقق توطئه های آمریکا برای ایجاد خاورمیانه جدید شد.

سردار سلیمانی توطئه آمریکا برای ایجاد خاورمیانه جدید را خنثی کرد/ مبارزه حاج قاسم با داعش  در مسیر آزادسازی فلسطین بود

به گزارش گروه دیگر رسانه های خبرگزاری فارس، خبرگزاری مهر گفت‌وگویی با شیخ ماهر حمود، رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت لبنان انجام داده است که بخش‌های مختلف آن در ادامه می‌آید.

تشکیلات تروریستی جدای از مسأله فلسطین نیستند

نقش اساسی سردار سلیمانی، حرکت در مسیر قدس و آزاد سازی آن از طریق فرماندهی نیروی قدس، بود. ایشان از نیروهای مقاومت در فلسطین و در هر جای دیگری که بتواند در راستای تقویت مقاومت فلسطینی‌ها اثرگذار باشد حمایت می‌کرد.

من معتقدم که صهیونیست‌ها بیشتر از ما به اهمیت و جایگاه سردار سلیمانی و ایمان وی به مسیری که در آن حرکت می‌کرد در کنار رهبری ایران شناخت دارند. 

آمریکا بنیانگذار این گروه‌های تروریستی است که تلاش کرد از این طریق، نیروهای مقاومت را به جنگ‌های داخلی مشغول و فکر آنها را از مسیر فلسطین و قدس شریف منحرف سازد.

از همین جا متوجه می‌شویم که چرا سردار سلیمانی با داعش مبارزه کرد چرا که این تشکیلات تروریستی و دیگر گروه‌های تروریستی جدای از مسأله فلسطین نیستند. 

مبارزه حاج قاسم با داعش  در مسیر آزادسازی فلسطین بود

درگیری‌ها در سوریه و عراق بی شک بخشی از این توطئه‌چینی علیه منطقه با هدف نابودی هر گونه جریان مقاومت به شمار می‌رفت؛ به ویژه آنکه سوریه یکی از حامیان اصلی مقاومت به شمار می‌رود.

بنابراین می‌توان گفت که مبارزه با تشکیلات تروریستی داعش در مسیر حمایت از آرمان فلسطین و آزادسازی این سرزمین مقدس، انجام شد و نباید مبارزه سردار سلیمانی علیه داعش را جدای از حرکت ایشان در مسیر فلسطین دانست.

سردار سلیمانی شاگرد مکتب اسلام بود

بدون شک، شهید سلیمانی اخلاق برجسته و پسندیده ای داشت چرا که شاگرد مکتب اسلام بود و با انقلاب بزرگ شد. وی در جبهه‌های دفاع مقدس حضور یافت و از یک نظامی به یک فرمانده تبدیل شد.

با توجه به شناختی که ما از ایشان داریم، به صورت قطع می‌توانیم بگوییم که سردار سلیمانی بسیار متواضع بوده و ویژگی‌های اخلاقی بارزی داشت؛ ویژگی‌هایی که برای یک فرمانده موفق ضروری است.

توانمندی ایشان در امر فرماندهی یک موهبت الهی بود که خداوند به وی عطا کرد. یک فرمانده موفق کسی است که بتواند بر دیگران تأثیرگذار باشد و امور را به درستی پیش ببرد.

حاج قاسم فرمانده فلسطین و شهید قدس است

سردار سلیمانی به دنبال فخر فروشی، تکبر و یا اثبات برتری خود نبود و تمام امور فرقه‌ای، حزبی، طایفه‌ای و مسائلی از این دست را رها کرده و تبدیل به فرمانده فلسطین و شهید فلسطین و شهید قدس شد.

سردار سلیمانی موهبت فرماندهی را در درون خود یافت و آن را در مسیر فلسطین و حمایت از آرمان فلسطین به کار گرفت.

سردار سلیمانی توطئه آمریکا برای ایجاد خاورمیانه جدید را خنثی کرد

در جریان نشست آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها در شرم الشیخ در سال ۱۹۹۶، سخن از ایجاد یک خاورمیانه جدید عاری از تروریسم به میان آمد؛ البته منظور آنها از تروریسم، جریان مقاومت بود! اما پیروزی‌های مقاومت در سال ۲۰۰۶ و دستاورد مقاومت غزه در سالهای ۲۰۰۹، ۲۰۱۲ و ۲۰۱۴ باعث شد پروژه‌های آنها نابود شود. نقشه‌های آمریکا در قبال سوریه، عراق و ایجاد خاورمیانه جدید نیز شکست خورد.

بدون شک سردار سلیمانی در تمام این روند، یک حضور مؤثر داشته و به حق می‌توان گفت که وی نقش اصلی را در خنثی کردن نقشه خاورمیانه جدید آمریکا ایفا کرده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول