اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  رزمی

امینی: امیدوار به کسب ۳ سهمیه هستیم/برای المپیکی شدن کاراته همه باید بسیج شوند

نایب‌رئیس بانوان فدراسیون کاراته گفت: ما به کسب ۳ سهمیه المپیک امیدواریم.

امینی: امیدوار به کسب ۳ سهمیه هستیم/برای المپیکی شدن کاراته همه باید بسیج شوند

به گزارش خبرگزاری فارس، اشرف امینی درباره برگزاری اردوی تیم ملی کاراته بانوان در کیش، اظهار داشت: این اردوی دوم ماست که ۱۸ روز در کیش برگزار خواهد شد‌. ۳ ورزشکاری که دارای رنک هستند و ۳ ورزشکار دیگر در اردو شرکت خواهند کرد.

نایب‌رئیس بانوان فدراسیون کاراته، عنوان کرد: حمیده عباسعلی سهمیه را گرفته و سارا بهمنیار هم گفته بودیم سهمیه‌اش قطعی است چون گفته بودند مسابقه‌ای برگزار نمی‌شود و ورزشکاری که رنک خوبی دارد به المپیک می‌رود اما حالا اعلام کرده‌اند قرار است مسابقات جهانی مراکش فروردین برگزار شود تا او و علیپور برای کسب سهمیه تلاش کنند. سارا فاصله زیادی با نفر دوم دارد اما به علیپور هم امیدواریم که سهمیه را بگیرد و این اتفاق دور از ذهن نیست.

امینی همچنین با اشاره به ۲ فرصت باقی‌مانده برای کسب سهمیه، خاطرنشان کرد: شانس آخر ما در مسابقات کسب سهمیه است که اردیبهشت در فرانسه برگزار می‌شود. حتی شاید در این مسابقات برای کاتا هم شانس داشته باشیم. ۳ کاتارو داریم؛ فاطمه صادقی، باقری و افسانه. فدراسیون به کسب سهمیه بیشتر امیدوار بوده و امید ما کسب ۳ سهمیه است.

وی در پاسخ به این سوال که کاراته در بازی‌های المپیک شرکت ندارد و چه کار می‌توان کرد تا این رشته ماندگار شود، گفت: بهترین حالت این است کشور به کشور حضور کاراته را قطعی کنیم. کمیته‌های ملی المپیک کشورها هم باید بسیج شوند که این موضوع نیاز به سازماندهی دارد. استارت کار توسط آقای صالحی‌امیری زده شده که باید از او تشکر کنیم.

امینی افزود: برای ما این تلاش مهم است. اگر او بتواند سازماندهی را بین روسای کمیته‌های ملی المپیک داشته و به جد دنبال کار باشند، قطعا پیگیری‌ها تاثیرگذار خواهد بود. کاراته رشته‌ای است که آسیایی‌ها در آن امتیاز داشتند به همین دلیل غرب تمایل کمتری برای تثبیت کاراته در المپیک دارد اما من امید زیادی به این پیگیری‌ها دارم.

نایب‌رئیس بانوان فدراسیون کاراته درباره شروع لیگ، گفت: تعداد تیم‌ها هنوز مشخص نیست چون فعلا در حال ثبت‌نام هستیم. پیش‌بینی ما برای شروع لیگ بهمن‌ماه بود اما چون خیلی از دانشگاه‌ها امتحانات پایان ترم را به تعویق انداختند، استارت مسابقات ما هم به تعویق می‌افتد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول