اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بازار

بهترین روش شستشوی فرش

امروزه شستشو فرش ها دغدغه های خانم ها است بخصوص در ایام نزدیک به عید نوروز که می خواهند فرش های خود را شستشو بدهند و نمی دانند که فرش ها را در منزل شستشو بدهند و یا شستشو آن ها را به قالیشویی بسپارند.

بهترین روش شستشوی فرش

اگر می خواهید فرش خود را در منزل شستشو دهید باید قبل از شستشو درباره شستشو فرش در منزل مطالعه کنید و یا با یک شخص که در این زمینه تجربه لازم را دارند مشورت کنید تا هیچ آسیبی در هنگام شستشو به فرش وارد نکنید.

اگر فرش هایی که در منزل دارید بسیار گران قیمت و با ارزش( فرش های دستباف،عتیقه و ... ) هستند بهتر است شستشو آن را به قالیشویی بسپارید تا آن فرش شما را به بهترین روش شستشو دهند.

قالیشویی ملکه یکی از بزرگترین و معتبرترین قالیشویی در سطح شهر تهران است که با کار گرفتن از مجهز ترین و به روز ترین دستگاه ها و پرسنل های بسیار ماهر و با تجربه که می توانند انواع فرش های شما به بهترین روش ممکن شستشو دهند.

انواع روش های شستشو فرش

روش های شستشو فرش یکی از چالش هایی است که قالیشویان از زمان قدیم تا به الان مشغول آن هستند و به دنبال روشی هستند که علاوه بر سرعت عمل بالا در شستشو بازدهی بیشتری هم داشته باشد و حالا از قدیم تا به الان روش های مختلفی برای شستشو وجود دارد که هر قالیشویی با توجه به شرایطی که دارد یک روش را برای شستشو انتخاب می کند، هر کدام از روش ها مزایا و معایبی دارد که باید توجه آن ها می توانند یک روش را انتخاب کنند.

حال در ادامه درباره روش های شستشو توضیح خواهیم داد.

1-شستشو به روش سنتی

روش سنتی یک روش قدیمی برای شستشو فرش است و مردم در زمان قدیم که هیچ دستگاهی برای شستشو فرش وجود نداشت از این روش برای شستشو فرش استفاده می کردند و معمولا هم فرش ها را در کنار رودخانه شستشو می دادند و امروزه روش سنتی دیگر در قالیشویی ها استفاده نمی شود چون که سرعت عمل این روش بسیار پایین و نسبت به دیگر روش ها بسیار پر هزینه است.

امروزه از روش سنتی برای شستشو فرش درد منزل استفاده می کنند

امروزه بیشتر مردم برای شستشو فرش از خدمات های قالیشویی استفاده می کنند که بسیار به صرفه تر و بهینه تر است.

نکاتی برای شستشو به روش سنتی

باید از مواد شوینده به اندازه استفاده کنیم زیرا استفاده بیش از حد مواد شوینده کار شما را دشوار خواهد کرد و زمان آبکشی فرش شما بیشتر خواهد شد

فرش را باید در مکانی شستشو دهید که سطح آن گرد و غبار نباشد و بهتر است بر روی سطح سرامیکی، موازیک و ... شستشو را انجام دهید.

2- شستشو به روش نیمه اتوماتیک

شستشو به روش سنتی که اولین روش برای شستشو فرش بود دیگر برای قالیشویان خسته کننده شده بود زیرا سرعت عمل و بازدهی در روش سنتی بسیار پایین است و بعد از مدتی تعدادی از متخصصان و کارشنانسان فرش شویی توانسته اند دستگاه هایی اختراع کنند  که عمل شستشو را کمی نسبت به روش سنتی راحت تر کند  . قالیشویی تجریش

در این روش دستگاه های مختلفی وجود دارد که هر کدام وظیفه خاصی دارند،یکی از دستگاه ها دارای برس است برای شستشو استفاده می شود اما هدایت و کنترل آن باید توسط نیروی انسانی انجام شود و استفاده از این دستگاه نسبت به شستشو دستی بسیار بهینه تر و استاندارد تر است و برای مرحله آبگیری از دستگاه های آبگیر لوله ای استفاده می شود که فرش را باید به صورت لول داخل آن قرار بدهید بعد با چرخش هایی که انجام می دهد آب فرش را می گیرد اما در شستشوی سنتی روش مناسبی برای آبگیری فرش وجود نداشت و به همین دلیل خشک شدن فرش بسیار زمان بر بود.

3-شستشو به روش تمام اتوماتیک

فرش شویی به روش تمام اتوماتیک یکی از بهترین روش های شستشو فرش است که در حال حاضر در اکثر قالیشویی ها در حال استفاده است که روش بسیار مناسب و بهینه است در این روش سرعت عمل بسیار بالا است زیرا تمام مراحل شستشو توسط دستکاه انجام می شود و فقط در مرحله آخر فرش به سالن گرم خانه انتقال داده می شود تا در کمترین زمان ممکن خشک شود.

شستشو اتوماتیک مزیت هایی نسبت به دیگر روش ها دارد، چون دستگاه ها بر اساس آخرین استاندارد فرش شویی ساخته شده است و هیچ آسیبی به فرش در هنگام شستشو وارد نمی کند و چون شستشو توسط دستگاه انجام می شود تمام سطح فرش به یک اندازه تمیز می شود و اما در دیگر روش ها ممکن اینطور نباشد

شستشوی فرش به روش سنتی یا اتوماتیک

امروزه دیگر در قالیشویی های از روش سنتی استفاده نمی کنند چون که بسیار خسته کننده است و بازدهی بسیار پایینی دارد و معمولا در قالیشویی ها از روش نیمه اتوماتیک و تمام اتوماتیک استفاده می شود و تعداد قالیشویی های تمام اتوماتیک به نسبت نیمه اتوماتیک کمتر است زیرا دستگاه های آن گران است اما از طرفی بازدهی بالایی دارد.

امروزه بیشتر از روش سنتی برای شستشو در منزل استفاده می کنند اما بهتر است برای جلوگیری از آسیب رسیدن به فرش بهتر است از خدمات قالیشویی استفاده کنید.

مزایا شستشوی فرش به روش اتوماتیک

همان طور که گفته شده قالیشویی به روش اتوماتیک جزء جدید ترین و به روز ترین روش شستشوی فرش است و مزیت های زیادی نسبت به دیگر روش ها دارد.

نیاز کمتری به نیروی انسانی
صرفه جویی در هزینه ها
صرفه جویی در استفاده مواد شوینده
شستشوی پشت فرش ها
جلوگیری از آسیب رسیدن به بافت فرش

کدام روش شستشو مناسب است؟

حال با توجه به روش های گفته شده اگر می خواهید فرش را در منزل شستشو دهید بهترین روش برای شستشو سنتی است زیرا امکان شستشو با دستگاه در منزل را ندارید اما باید نکات لازم برای شستشو به روش سنتی را رعایت کنید زیرا ممکن است در هنگام شستشو به فرش آسیب بزنید.

بهترین روش برای شستشو در قالیشویی روش تمام اتوماتیک است زیرا بسیار بهینه تر و کم هزینه تر است نسبت به دیگر روش های شستشو و توصیه می شود شستشوی فرش های خود را به قالیشویی بسپارید که از روش تمام اتوماتیک استفاده می کنند.

قالیشویی ملکه که یکی از بزرگترین و معتبرترین قالیشویی شهر تهران است که بیش از ۱۰ سال سابقه کاری در این زمینه دارند. قالیشویی ملکه که بهترین و متخصص ترین پرسنل ها را استخدام کرده است تا فرش های شما را به بهترین روش شستشو بدهند و از طرفی دیگر قالیشویی ملکه می توانند فرش های دستباف و عتیقه شما همراه با ارائه ضمانت نامه کتبی شستشو دهند.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول