اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فارس من

سوژه مهم هفته از نگاه مردم/ توسعه شبکه ملی اطلاعات سدی در برابر توطئه‌های مجازی دشمنان

جمع کثیری از مخاطبان «فارس من» با ثبت سوژه‌ای درباره اینکه توسعه شبکه ملی اطلاعات، خدمات و پلتفرم‌های بومی، اقتدار و امنیت ملی را تضمین و سلطه دشمنان بر فضای مجازی را قطع می‌کند، خواستار تسریع در راه‌اندازی اینترنت ملی شدند.

سوژه مهم هفته از نگاه مردم/ توسعه شبکه ملی اطلاعات سدی در برابر توطئه‌های مجازی دشمنان

خبرنگار گروه «فارس من» خبرگزاری فارس، بحث فیلترینگ شبکه‌های مجازی خبر داغ این روزهاست، این مسأله نشان‌دهنده نگرانی خانواده‌ها از آسیب‌های حضور افراد نامتعارف در شبکه‌های اجتماعی و تأثیر آن بر روی فرهنگ و امنیت اخلاقی به خصوص جوانان و نوجوانان است لذا این دغدغه باعث شد افراد و سازمان‌ها درصدد ایجاد شبکه‌های ملی اینترنت و برنامه‌های داخلی مجازی برآیند اما متأسفانه با گذر زمان این اتفاق، موفقیت چندانی در پی نداشت.

 

بنابراین با توجه به عدم تکمیل شبکه ملی اطلاعات در داخل کشور، زمینی که جنگ نرم در آن اتفاق افتاده کاملاً در اختیار دشمن قرار دارد و هدف دشمن هم از بازی در این زمین، براندازی هویت و ساختار نظام جمهوری اسلامی است، از این رو استعمارگران برای رسیدن به اهداف خود به دنبال تغییر ذائقه فرهنگی و اجتماعی مردم هستند تا با نفوذ فرهنگی عقایدشان را سست و آنها را نسبت به فرهنگ بی‌تفاوت کنند. این در حالی اتفاق می‌افتد که هیچ سنگری در این زمین برای نیروهای انقلابی و متعهد به آرمان‌های اسلام در راستای دفاع از حریم ملی، تعریف نشده است.

 

حال سؤالی که مطرح می‌شود اینکه آیا ما خواستار لغو استعمار و سلطه مادی و معنوی حاکم بر فضای موجود هستیم یا خیر؟ آیا تحقق این مهم با راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات شدنی نیست؟ در پاسخ باید گفت تا زمانی که شبکه ملی اطلاعات در دستور کار وزارت ارتباطات قرار نگیرد هر روز با چالش‌ها و قبح‌شکنی‌های جدید مواجه خواهیم شد از این رو نمی‌توانیم با خیالی آسوده فرزندان‌مان را در این فضا بدون هیچ گونه آسیبی رها کنیم. 

این موضوع دغدغه بسیاری از مخاطبان «فارس من» نیز بوده که با ثبت پویش‌های متعددی عنوان می‌کنند: چندین و چند سال است مدام از عدم مدیریت بر فضای مجازی ضربه می‌خوریم از مسائل تلگرامی گرفته تا مسائل ضداخلاقی اینستاگرام، لذا تا چه زمانی باید حرص بخوریم که صفحه‌ای بسته یا حذف شود. 

 

آنها می‌گویند: چرا پیام‌رسان‌های داخلی در طول این سال‌ها هنوز نتوانسته‌اند مخاطبان میلیونی ایرانی را به خود جذب کنند؟ چه کسانی مسؤول ارزان شدن هزینه اینترنت به وسیله عدم تحقق راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات هستند؟ راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات از الزامات قانونی برنامه ششم توسعه در حکمرانی فضای مجازی است، چرا دولت به این الزام قانونی عمل نمی‌کند؟

 

همچنین در این پویش آمده است: باید بکوشیم در اینترنت مستقل باشیم اگر این کار را انجام ندهیم استقلال کشور در زمینه‌های گوناگون تهدید می‌شود. باید پهنای باند مورد نیاز خودمان را تولید کنیم تا پرسرعت، درآمدزا و فرصت‌ساز در زمینه‌های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی باشد. 

این مخاطبان در پایان با بیان اینکه تکمیل پروژه شبکه ملی اطلاعات و حرکت به سمت اینترنت ملی، گامی بزرگ در جهت منافع ملی، حفظ اطلاعات کشور و جلوگیری از تهاجم فرهنگی است، گفته‌اند: مسؤولان بدانند چاره‌ای جز راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات نداریم و باید به جد پیگیر و مطالبه‌گر شبکه ملی باشیم. 

 

انتهای پیام/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول