اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

آبرسانی به 217 روستای کردستان

معاون توسعه و بهره برداری آب آبفا کردستان از آبرسانی پایدار به 217 روستای کردستان پس از یکپارچه سازی شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی خبر داد.

آبرسانی به 217 روستای کردستان

محمد فرهاد در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در سنندج اظهار کرد: پس از ادغام شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی در اواخر سال گذشته تاکنون، کار آبرسانی پایدار به 217 روستا با جمعیت بیش از 86 هزار نفر اجرا شده است.

وی با بیان اینکه در گذشته بخشی از روستاهای استان با مشکلاتی از قبیل افت فشار، قطعی های گاه و بیگاه و عدم آبرسانی پایدار مواجه بودند، افزود: با یکپارچه‌سازی شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی از اسفندماه سال گذشته، برنامه‌ریزی کامل و جامعی برای تقویت آبرسانی به روستاها در دستور کار شرکت آب و فاضلاب کردستان قرار گرفت و تاکنون در این راستا اقدامات مناسبی انجام شده است.

معاون شرکت آبفا کردستان گفت: از اواخر سال 1398 تا آذرماه سالجاری، مشکلات آبرسانی به 217 روستا در شهرستان‌های استان برطرف و آبرسانی پایدار به آنها انجام شده است که با این اقدام 24 هزار و 151 خانوار معادل 86 هزار و 532 نفر از آب شرب سالم و بهداشتی به صورت کامل و پایدار بهره‌مند شده‌اند.

فرهاد خاطرنشان کرد: بیشترین آبرسانی پایدار روستایی در این مدت به شهرستان قروه با 88 روستا انجام شده است و پس از آن به شهرستان سقز با 60 روستا، شهرستان‌های مریوان و دهگلان هرکدام با 15 روستا، دیواندره با 14 روستا، سنندج و بانه با 7 روستا، کامیاران با 6 روستا و بیجار پنج روستا اجرا شده است.

وی با تأکید بر تداوم اقدامات شرکت آبفا برای ارتقای خدمات رسانی به روستاها و افزایش بهره‌مندی ساکنان آنها از خدمات تأمین آب شرب پایدار، تصریح کرد: این اقدامات گام مهمی در راستای جلوگیری از مهاجرت روستائیان خواهد بود.

انتهای پیام/2330/72

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول