اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

هدیه متفاوت دانش‌آموزان به مدافعان سلامت + فیلم

حدود 10 ماه از ورود کرونا به کشور می‌گذرد و کادر پزشکی، خستگی ناپذیر در تلاشند و روز پرستار فرصتی شد تا آینده‌سازان کشور به سراغشان بروند و دست‌بوس ایثارگری‌های‌شان باشند.

هدیه متفاوت دانش‌آموزان به مدافعان سلامت + فیلم

خبرگزاری فارس ـ گروه تعلیم و تربیت: روز گذشته، ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار بود؛ امسال روز پرستار برای همه ما بسیار متفاوت‌تر از هرسال بود؛ شاید تا به حال از تلاش و زحمات پرستاران زیاد شنیده بودیم اما در روزهای سخت و مرگ‌بار کرونایی، اتفاقی دیگر رقم خورد؛ انگار تازه متوجه شدیم که چه عزیزانی در کشور داریم. کسانی که جانشان را کف دستشان گذاشتند و در سنگر مبارزه با بیماری، جانانه تلاش می‌کنند. 

غم دلمان وقتی سنگین شد که خودمان را با آنها مقایسه کردیم؛ همان وقت که از سرفه یک نفر در اطرافمان، ترس به جانمان می‌افتاد که مبادا کرونا در این اطراف می‌گردد و حالا کسانی را می‌دیدیم که آگاهانه در جایی که کرونا جولان می‌دهد، حضور دارند. 

وقتی کرونا، بی رحمانه، بر آنها چیره می‌شد و فرشته‌های دوست داشتنی‌مان، آسمانی می‌شدند، انگار وجودمان آتش می‌گرفت و اشک بی اختیار بر گونه‌هایمان جاری می‌شد و با خود عهد می‌بستیم که بیشتر رعایت کنیم.

حالا حدود 10 ماه از ورود کرونا به کشور می‌گذرد و کادر پزشکی، خستگی ناپذیر در تلاشند و روز پرستار فرصتی شد تا آینده‌سازان کشور به سراغشان بروند و دست‌بوس ایثارگری‌های‌شان باشند.

بچه‌ها حس عجیبی دارند؛ الان چند روز است که برای روز پرستار برنامه‌ریزی می‌کنند؛ دلشان می‌خواهد بتوانند آنها را خوشحال کنند. هر کس پیشنهادی می‌دهد و بلاخره یک هدیه مورد تأیید همه قرار می‌گیرد؛  سنگ حرم حضرت زینب(س).

دانش‌آموزان قرارگاه شهری اتحادیه انجمن‌های اسلامی شیراز در روز پرستار با اهدای گل و سنگ حرم حضرت زینب(س) به پرستاران ایستگاه‌های اورژانس شیراز، این روز را تبریک گفتند.

اما برخی از دانش‌آموزان هم با خودشان فکر کردند که بهترین هدیه برای پرستاران، حرف دلشان است. آنها دوست داشتند که تمام ارادت و محبتشان را به مدافعان سلامت، این فرشتگان سپیدپوش، روی کاغذ بیاورند تا برای همیشه ماندگار بماند.

تعدادی از دانش‌آموزان اتحادیه انجمن‌های اسلامی شهرستان آستارا هم با تقدیم دلنوشته و اهدای شاخه گل، از زحمتکشان عرصه‌ سلامت تجلیل کردند.
 

* دعا برای سلامتی کادر درمان

طرح اهدای میلیونی صلوات و قرائت دعای هفتم صحیفه سجادیه برای سلامتی کادر درمان و بیماران به همت اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان شهر تهران انجام شد.

قرار شد بچه های انجمن اسلامی با هم دیگر یک کار خیر و معنوی انجام بدهند و آن هم قرائت صلوات و دعای هفتم صحیفه برای سلامتی کادر درمان و شفای همه بیماران به خصوص بیماران کرونایی بود.

آنها یک پویش درست کردند و از همه نوجوانان خواستند تا آنها و خانواده‌هایشان برای انرژی دادن به کادر درمان و به ویژه پرستاران به این پویش میلیونی بپیوندند.

این پویش از چند روز پیش راه افتاده است و بچه‌ها همه دعا می‌کنند که کادر درمان سلامت باشند و کرونا نتواند هیچ گزندی به آنها برساند.

برخی از دانش‌آموزان هم به این فکر کردند که در این روزهای تلخ کرونایی، کام پرستاران و مدافعان سلامت را شیرین کنند و محبتشان را با شاخه گل ابراز کنند. 

جمعی از دانش‌آموزان انجمن اسلامی ابرکوه استان یزد هم با حضور در بیمارستان خاتم الانبیاء(ص) این شهرستان از پرستاران و مدافعان سلامت با اهدای گل و شیرینی قدردانی کردند.

️دانش آموزان دختر اتحادیه شهر تهران، امسال روز پرستار برای قدردانی از کادر درمان بیمارستان‌ها که به خاطر شرایط خاص کرونا در صف اول مبارزه با این ویروس منحوس بودند با درست کردن کارت پستال به همراه دل نوشته‌های خود از آن‌ها به خاطر ایثارشان در این راه تشکر کردند.

البته دانش‌آموزان در تمام استان‌ها در حد توان خود فعالیت‌هایی انجام دادند و این تصاویر گوشه‌ای از این فعالیت‌هاست. آنها هر کدام سعی کردند به گونه‌ای قدردان این ایثارگران و از جان گذشتگان باشند و این قدردانی ادامه دارد.

فیلم کوتاه زیر بخشی از کارت پستال‌های دانش‌آموزان تهرانی است که به مناسبت روز پرستار، به پرستاران عزیز کشورمان تقدیم کردند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول