اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

یلدای شاد/ باهوش‎ های «شاد» در نبود محصلان پایتخت

در شرایطی که آموزش و پرورش تهران، دو روز 30 آذر و یکم دی را «روز بدون تلفن همراه، تبلت و رایانه» عنوان کرد، دست‎اندرکاران «شاد» برنامه یلدای شاد را برای دانش‎آموزان پیش‌بینی کردند.

یلدای شاد/  باهوش‎ های «شاد» در نبود محصلان پایتخت

خبرگزاری فارس ـ گروه تعلیم و تربیت: شبکه آموزشی دانش‌آموزان(شاد) این روزها که کرونا، مدارس کشور را تعطیل کرده است، حسابی خبرساز شده است؛ از مشکلاتی که خود «شاد» در ارتباط‌گیری دانش‌آموزان و معلمان داشت تا عدم دسترسی برخی محصلان به «شاد».

اما «شاد»، مدام در حال بازسازی است و تلاش می‌کند برای دانش‌آموزان جذابیت داشته باشد؛ این روزها هم به مناسبت یلدا برای دانش‌آموزان برنامه دارد که نام آن، یلدای شاد است؛ یلدای شاد دارای بخش‌های مختلف شامل باهوش‌های شاد، مسابقه یلدایی، قهرمان باش، فال حافظ، قصه‌های شاهنامه و ویژه برنامه شب یلدا است.

باهوش‌های شاد مسابقه نمایش صامت(پانتومیم) شاد است که البته جایزه هم برای دانش‌آموزان پیش‌بینی شده است و به 50 نفر، 5 میلیون ریال اهدا می‌شود. از ساعت 5 عصر امروز این برنامه آغاز شد و هر یک ساعت، یک ویدئوی پانتومیم به همراه یک معما در کانال مسابقه ارسال شده است.

 مسابقه یلدایی، مسابقه غزل خوانی حافظ است که دانش آموزان از خودشان هنگام خواندن غزل حافظ فیلم 30 ثانیه‌ای گرفته و ارسال می کنند که جایزه این بخش هم 50 هدیه 5 میلیون ریالی است.

«قهرمان باش» دو بخش است که «قهرمان قصه تو باش»، بخش اول است که از دانش آموزان خواسته شده است تا در این روزهای کرونایی با رعایت فاصله اجتماعی، زدن ماسک و شست‌وشوی مداوم دست‌ها، یک قهرمان باشند.

بخش دوم هم «همیار قهرمانان سلامت» نام دارد و از دانش‌آموزان خواسته شده است که با یک تماس تصویری یا تلفنی از پرستاران تشکر کنند.

بخش فال حافظ که از نامش پیداست، فال حافظ و تعبیر آن را دارد؛ کانال قصه‌های شاهنامه مملو از قصه است که بچه‌ها می‌خوانند و استفاده می‌کنند اما ویژه برنامه شب یلدا، برنامه زنده‌ای بود که با حضور محمدرضا یوسفی داستان نویس و مجید قناد مجری در شبکه شاد برگزار شد.

دانش‌آموزان می‌توانند همزمان با شب یلدا جمله‌ای کوتاه با کلمات «شب یلدا» و «پرستار» بنویسند و در شبکه «شاد» تا ساعت 24 سه شنبه 2 ذی ارسال کنند. 

جالب این است که این برنامه‌های متنوع در «شاد» در شرایطی ارائه می‌شود که آموزش و پرورش تهران دو روز 30 آذر و یکم دی را «روز بدون تلفن همراه، تبلت و رایانه» اعلام کرده است!

مسعود ثقفی سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران 29 آذر، اظهار کرد: «در راستای فرهنگسازی و صیانت از سلامت جسمی و روحی و روانی فرهنگیان و دانش‌آموزان در برابر آسیب‌های فضای مجازی و تحکیم روابط خانواده و همچنین همکاری با کادر درمانی در ایام کرونا و تقارن شب یلدا با ایام ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار، در آموزش و پرورش شهر تهران، روزهای یکشنبه 30 آذر و دوشنبه یک دی را به عنوان روزهای بدون تلفن همراه و تبلت و رایانه و روز همیاری با پرستاران در نظر گرفتیم».

وی ادامه داد: «انتظارمان این است که دانش‌آموزان در این دو روز و یک شب با مراقبت از عدم برگزاری شب نشینی‌‌ها و دورهمی‌ها و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، گزارشی را از روند این برنامه‌ها تهیه کنند و به صورت تصویری برای معلمان شان در روز سه شنبه صبح اعلام کنند. این دستورالعمل شامل همه مدارس دولتی و غیردولتی می شود و برای همه لازم الاجراست و در ارزیابی مدیران و مؤسسان لحاظ خواهد شد».

جالب این است که محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش هم امشب در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: شب یلدای امسال علاوه بر بلندترین شب سال، موعد بزرگترین همدلی ما با پرستاران است.

وی ادامه داد: امشب در اپلیکیشن شاد ۱۰ میلیون دانش‌آمور را به برگزاری این جشن ملی در فضای مجازی دعوت کردیم. آخرین شب یلدای قرن و روز پرستار مبارک.

به گزارش فارس، در هر حال با این نام‌گذاری آموزش و پرورش تهران، در صورتی که دانش‌آموزان حرف گوش کن باشند، عملا نباید از تلفن همراه و تبلت استفاده کنند و در نتیجه از برنامه یلدای شاد هم بی نصیبند!

و این موارد در حالیست که وزیر آموزش و پرورش دانش آموزان به جشن یلدا در فضای مجازی دعوت کرده است!

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول