اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

آلودگی هوا در شهرهای بزرگ تا 3 آذر/برف و باران پیامد ورود سامانه بارشی جدید

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: امروز تا ظهر چهارشنبه سوم دی‌ماه، در اغلب نقاط کشور جوی آرام حاکم خواهد بود که این موجب افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و تجمیع غبار محلی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت خواهد شد.

آلودگی هوا در شهرهای بزرگ تا 3 آذر/برف و باران پیامد ورود سامانه بارشی جدید

محمد اصغری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور بیان کرد: امروز در برخی نقاط هرمزگان و تنگه هرمز بارش باران و وزش باد و در برخی از نقاط استان خراسان جنوبی، استان کرمان و جنوب خراسان رضوی، بارش پراکنده داریم.

وی افزود: تا ظهر چهارشنبه در اغلب نقاط کشور جوی آرام حاکم خواهد بود که این موجب افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و تجمیع غبار محلی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت خواهد شد.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: از روز چهارشنبه سوم دی، سامانه بارشی دیگری وارد کشور می‌شود و در شمال غرب، غرب و جنوب غرب کشور و به تدریج دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی سبب بارش برف و باران خواهد شد.

اصغری اضافه کرد: این سامانه روز پنجشنبه 4 دی، علاوه بر نقاطی که ذکر شد، مرکز کشور، استان‌های ساحلی خزر، استان بوشهر، شمال فارس و  غرب خلیج فارس را نیز در برمی‌گیرد که بارش در مناطق جنوبی با رعد و برق همراه است.

وی گفت: روز پنجشنبه شدت بارش‌ها در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، گیلان، مازندران، اردبیل، آذربایجان شرقی، شمال و شرق خوزستان و جنوب لرستان، همچنین ارتفاعات البرز در استان‌های البرز، تهران، زنجان و قزوین خواهد بود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار داشت: روز  جمعه تمرکز بارش‌ها در استان‌های ساحلی خزر، شمال شرق و شرق کشور خواهد بود.

اصغری اظهار کرد: روزهای جمعه تا یکشنبه هفته آینده کاهش دما در نیمه شمالی کشور خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: در سه روز آینده خلیج فارس در برخی ساعات مواج خواهد بود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت جوی پایتخت توضیح داد: آسمان تهران روز آینده صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی پیش بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 9 و 1 درجه خواهد بود و از بعد از ظهر چهارشنبه سوم دی، به تدریج بارش باران در تهران خواهیم داشت و روز پنجشنبه هفته جاری آسمان تهران ابری و بارانی خواهد بود.

اصغری بیان کرد: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای 26 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهر کرد با کمینه دمای 7 درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: روز آینده در 22 استان کمینه دما صفر و زیر صفر درجه خواهد بود.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول