اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

برگزاری «یلدای شهدایی» در سوادکوه + تصاویر و فیلم

مسؤول قرارگاه جهادی حضرت ام‌البنین (س) از برگزاری «یلدای شهدایی» در سوادکوه خبر داد و در مورد این طرح گفت: از مردم درخواست کردیم که یک شهید را در این شب دعوت کنند و عکس یک شهید در کنار سفره شب یلدا قرار داده شود تا با ارتباط‌گیری از شهید از تجمل‌گرایی دوری کنند و به ساده‌زیستی روی آورند.

برگزاری «یلدای شهدایی» در سوادکوه + تصاویر و فیلم

حجت‌الاسلام محسن قبادیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان سوادکوه از اجرای طرح «یلدای شهدایی» توسط قرارگاه جهادی حضرت ام‌البنین (س) در زیراب سوادکوه خبر داد و گفت: در طرح یلدای شهدایی، ۱۱۰ سبد حمایتی به نام امیرالمومنین و با تمثال ۱۱۰ شهید بخش زیراب، بین خانواده‌های کم برخوردار توزیع شد و جامعه هدف این طرح افراد تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی و همچنین افرادی که تحت پوشش هیچ یک از این ارگان‌ها نیستند، بود.

 

 

مسؤول قرارگاه جهادی حضرت ام‌البنین (س) یکی از اهداف قرارگاه جهادی را فرهنگ‌سازی در راستای اهداف انقلاب اسلامی ذکر کرد و افزود: با توجه به نیاز فرهنگی جامعه و تاکید مقام معظم رهبری یکی از اهداف ما فرهنگ‌سازی در راستای اهداف انقلاب اسلامی است و برای یلدای امسال به دنبال بهره معنوی از این سنت دیرینه هستیم.

وی با اشاره به گسترش بیماری کرونا در جامعه و تاکید براینکه دور همی شب‌ یلدا بستری برای گسترش این بیماری است، خاطر نشان کرد: همانطور که گذشتگان ما به دنبال بهره معنوی از این شب بودند، ما هم تصمیم گرفتیم رنگ و بوی معنوی به این مراسم ببخشیم.

 

مسئول کانون مبلغان آستان قدس سوادکوه در رابطه با علل برگزاری و چگونگی نام‌گذاری این مراسم گفت: متأسفانه در طی سال‌های اخیر، شب یلدا به سمت تجمل‌گرایی گرایش پیدا کرد و صدا و سیما نتوانست در این زمینه فرهنگ‌سازی کند و شبکه‌های اجتماعی نیز با انتشار عکس از سفره شب یلدا به این تجمل‌گرایی دامن زده‌اند و خانواده‌ها تحت فشار روانی قرار می‌گیرند تا سفره‌های اشرافی بچینند و در قرارگاه تصمیم برلین شد این موضوع را به سمت و سوی معنوی هدایت کنیم و بدین منظور «شب یلدای شهدایی» به ذهنمان رسید.

قبادیان درمورد این طرح گفت: از مردم درخواست کردیم که یک شهید را در این شب دعوت کنند و عکس یک شهید در کنار سفره شب یلدا قرار داده شود تا با ارتباط‌گیری از شهید از تجمل‌گرایی دوری کنند و به ساده‌زیستی روی آورند.

 

وی با اشاره به بحث تجمل‌گرایی در تلویزیون و تأثیر آن بر زندگی، تصریح کرد: متأسفانه تلویزیون با توجه به نوع پیام‌های بازرگانی و برنامه‌های مناسبتی به بنگاه حسرت تبدیل شده است چراکه افراد کم برخوردار جامعه، توان مالی ندارند و علاوه بر آن، امسال قیمت کالاها نیز سر به فلک کشیده است و تصمیم بر این شد تا به نام آقا امیرالمومنین ۱۱۰ بسته ساده یلدایی که هر بسته با نام یک شهید مزین شده، بین جامعه هدف توسط اعضای قرارگاه جهادی توزیع حجت‌الاسلام محسن قبادیان در گفتگو با خبرنگار فارس در سوادکوه از اجرای طرح "یلدای شهدایی" توسط قرارگاه جهادی حضرت ام‌البنین (س) در زیراب سوادکوه خبر داد و افزود: در این طرح ۱۱۰ سبد حمایتی به نام امیرالمومنین و با تمثال ۱۱۰ شهید بخش زیراب، بین خانواده‌های کم برخوردار توزیع شد و جامعه هدف این طرح افراد تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی و همچنین افرادی که تحت پوشش هیچ یک از این ارگان‌ها نیستند، بوده است.

 

 

مسؤول قرارگاه جهادی حضرت ام‌البنین (س) یکی از اهداف قرارگاه جهادی را فرهنگ‌سازی در راستای اهداف انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: با توجه به نیاز فرهنگی جامعه و تاکید مقام معظم رهبری، یکی از اهداف ما بحث فرهنگ‌سازی در راستای اهداف انقلاب اسلامی است و برای یلدای امسال به دنبال بهره معنوی از این سنت دیرینه بوده‌ایم.

وی با توجه به شرایط گسترش بیماری کرونا در جامعه و تاکید براینکهدورهمی شب‌یلدا بستری برای گسترش این بیماری خواهد شد، افزود: همانطور که گذشتگان ما به دنبال بهره معنوی از این شب بوده‌اند، ما هم تصمیم گرفتیم رنگ و بوی معنوی به این مراسم ببخشیم.

مسؤول کانون مبلغان آستان قدس سوادکوه، در رابطه با علل برگزاری و چگونگی نامگذاری این مراسم گفت: متأسفانه در طی سال‌های اخیر، شب یلدا به سمت تجمل‌گرایی گرایش یافته و صداو سیما نتوانست در این زمینه فرهنگ‌سازی کند و شبکه‌های اجتماعی نیز با انتشار عکس از سفره شب یلدا به این تجمل‌گرایی دامن زده‌اند و خانواده‌ها تحت فشار روانی قرار می‌گیرند تا سفره‌ای اشرافی بچینند و در قرارگاه تصمیم بر این شد این ماجرا را به سمت و سوی معنوی هدایت کنیم و بدین منظور "شب یلدای شهدایی" به ذهنمان رسید.

مسؤول قرارگاه جهادی حضرت ام‌البنین (س) در مورد این طرح گفت: از مردم درخواست کردیم که یک شهید را در این شب دعوت کنند و عکس یک شهید در کنار سفره شب یلدا قرار داده شود تا با ارتباط‌گیری از شهید از تجمل‌گرایی دوری کنند و به ساده‌زیستی روی آورند.

وی با اشاره به بحث تجمل‌گرایی در تلویزیون و تأثیر آن بر زندگی، تصریح کرد: متأسفانه تلویزیون با توجه به نوع پیام‌های بازرگانی و برنامه‌های مناسبتی به بنگاه حسرت تبدیل شده است چراکه افراد کم برخوردار جامعه، توان مالی ندارند و علاوه بر آن، امسال قیمت کالاها نیز سر به فلک کشیده است و تصمیم بر این شد تا به نام آقا امیرالمومنین ۱۱۰ بسته ساده یلدایی که هر بسته با نام یک شهید مزین شده، بین جامعه هدف توسط اعضای قرارگاه جهادی توزیع شود.

انتهای پیام/۸۶۰۱۵/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول