اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

مفهوم جهاد و مقاومت با پرستاری گره خورده است

فرمانده سپاه ناحیه ساوه گفت: با توجه به شیوع ویروس منحوس کرونا، امروز مفهوم جهاد و مقاومت به نوعی با پرستاری گره خورده است.

مفهوم جهاد و مقاومت با پرستاری گره خورده است

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه، حجت الله دستجانی عصر امروز در آئین قدردانی گروه جهادی بانوان انقلابی حضرت خدیجه کبری (س) ساوه  اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس منحوس کرونا، امروز مفهوم جهاد و مقاومت به نوعی با پرستاری گره خورده است و کادر درمان به ویژه پرستاران و پزشکان با از خودگذشتگی در خط مقدم سلامت به مبارزه با کرونا و صیانت از جان بیماران پرداختند.

وی با اشاره به سالروز میلاد حضرت زینب (س) و گرامیداشت روز پرستار اظهار کرد: پرستاران حضرت زینب (س)  را الگوی خود قرار دادند و به مراقبت و درمان بیماران بدون هیچ چشم‌داشتی پرداختند.

فرمانده سپاه ناحیه ساوه بیان کرد: این گونه مقاومت و مراقبت در جامعه‌ای اسلامی ظهور و بروز پیدا می‌کند تا به جهان ثابت کند ایرانی برای نجات هم نوع خود از جان می‌گذرد.

دستجانی با اشاره به هشت سال دفاع مقدس و حضور فعال بسیجیان در بخش‌های مختلف جامعه و خط مقدم گفت: هم اکنون با شیوع ویروس کرونا، بسیجیان کادر درمان را تنها نگذاشتند.

وی با اشاره به طرح شهید سلیمانی افزود: در این طرح بسیجیان در زمینه‌های نظارت، آموزش، حمایتی، مراقبت و... با  دانشکده علوم پزشکی این شهرستان جهادگرانه همکاری دارند.

پرستاری یک مفهوم برجسته‌تری برای مردم دارد

رئیس بیمارستان شهید مدرس ساوه نیز گفت: امسال پرستار و پرستاری یک مفهوم برجسته‌تری از سال‌های گذشته برای مردم داشت.

حبیب الله رضایی با اشاره به ویروس کرونا اظهار کرد: دیدگاه اقشار مختلف مردم به جایگاه پرستاری در کادر درمان متفاوت شد زیرا فداکاری این قشر بیش از پیش اثبات شد.

وی افزود: پرستاران در این دوران سخت کرونا  از جان گذشتند و کسی به خاطر خطر عقب نشینی نکرد و در خط مقدم سلامت ایستادند.

رئیس بیمارستان شهید مدرس ساوه با اشاره به وضعیت کنونی مبتلایان کرونا بیان کرد: اکنون به یک وضعیت پایدار رسیدیم و اکنون تعداد بستری‌های روزانه به حدود ۲۰ نفر رسیده این در حالی است که در دو سه هفته قبل روزانه ۱۰۰ نفر بستری در این بیمارستان داشتیم.

رضایی تصریح کرد: اکنون تعداد مرگ و میر ( روزانه دو تا سه نفر در دو تا سه هفته اخیر) تقریبا به صفر رسیده‌ایم.

وی گفت: بسیج همواره در کنار کادر درمان بوده و در دوران کرونایی با سرکشی و اقدامات دیگر کادر درمان را تنها نگذاشتند.

پرستاران لحظه‌ای از خدمت غفلت نکردند

مسئول گروه جهادی بانوان انقلابی حضرت خدیجه کبری (س) ساوه نیز گفت: پرستاران با الگوگیری از بانوی مقاومت و ایثار؛ حضرت زینب (س) همواره در عرصه‌های مختلف خدمت به مردم خوش درخشیدند.

صنم هدایتی اظهار کرد: پرستاران در سخت‌ترین شرایط کرونایی با فداکاری و از جان گذشتگی در خط مقدم سلامت و درمان حضور یافتند و لحظه‌ای از خدمت غفلت نکردند.

وی افزود: امروز بسیجیان و گروه جهادی بانوان انقلابی حضرت خدیجه (س) با حضور در بیمارستان شهید مدرس ساوه از زحمات خستگی‌ناپذیر کادر درمان و پرستاران با اهدای لوح و هدایایی قدردانی کردند.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول