اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

مدعیان توانمندی در مذاکره برای حل مشکلات داخلی تلاش کنند/ برخی سرشان را زیر برف پنهان می‌کنند تا آفتاب را نبینند

تحلیلگر مسائل بین‌المللی با بیان اینکه برخی سرشان را زیر برف پنهان می‌کنند تا آفتاب را نبینند گفت: افرادی که ادعای توانمندی در مذاکره دارند، قاعدتا باید اهتمام و تلاش بیشتری برای حل مشکلات داخلی از طریق مذاکره داشته باشند.

مدعیان توانمندی در مذاکره برای حل مشکلات داخلی تلاش کنند/ برخی سرشان را زیر برف پنهان می‌کنند تا آفتاب را نبینند

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، روزنامه رسالت گفت‌وگویی با فؤاد ایزدی، تحلیلگر مسائل بین‌المللی انجام داده است که بخش‌های مهم آن در ادامه می‌آید.

قطعا تجربه برجام، تجربه خوبی نبود/ بعد از برجام دامنه و گستره تحریم‌ها افزایش یافت

اظهارات رهبر انقلاب به نوعی بازخوانی اتفاقات هشت سال گذشته و عملکرد مسئولان در حوزه رفع تحریم‌ها بود.

عده‌ای در داخل کشور تصور کردند اگر در حوزه هسته‌ای به آمریکایی‌ها امتیاز بدهند، آن‌ها تحریم‌های ایران را تعلیق کرده و کشور از فشارهای شدید تحریمی رها می‌شود، در حالی که تجربه هشت سال اخیر نشان داد این تصور چندان درست نبوده است.

پس از امتیازات گسترده‌ای که طرف غربی از کشورمان گرفت، نه تنها تحریم‌ها برداشته نشد بلکه دامنه و گستره‌اش هم افزایش یافت.

همانطور که رهبری هم اشاره کردند، وضعیت ما در حوزه تحریم و فروش نفت بدتر شده و بخش عمده‌ای از دستاوردهای هسته‌ای از دست رفته است، بنابراین قطعا تجربه برجام، تجربه خوبی نبود و ما حداقل می‌توانیم از این تجربه عبرت بگیریم.

مذاکره در ادبیات آمریکایی‌ها به معنای رسیدن به تعامل نیست

متأسفانه شاهدیم افرادی که باید از تجربه برجام عبرت بگیرند، نه تنها هیچ عبرتی نگرفته‌اند بلکه به شدت مصمم هستند این تجربه تلخ را دوباره تکرار کنند و همان اشتباهات قبلی را مرتکب شوند.

مقامات آمریکایی می‌گویند اگر ایران به دنبال بازگشت آمریکا به برجام است، نه تنها باید در برجام تغییراتی انجام دهد و توافق بهتری جایگزین آن شود بلکه در حوزه موشکی و فعالیت‌های منطقه‌ای هم باید مذاکراتی صورت بگیرد. در واقع، مذاکره در ادبیات آمریکایی‌ها به معنای رسیدن به تعامل نیست.

برخی سرشان را زیر برف پنهان می‌کنند تا آفتاب را نبینند 

گرچه آمریکایی‌ها صحبت از حقوق‌بشر می‌کنند اما به کشتار مردم جهان دست می‌زنند یا تحریم‌های دارویی و ضد انسانی را اعمال می‌کنند که همین اقدامات نشان دهنده حقوق بشر آمریکایی است.

گرچه آمریکایی‌ها ادعای حمایت از دموکراسی دارند اما رفیق دیکتاتورهای مخوف دنیا هستند، از سوی دیگر صحبت از مذاکره می‌کنند اما در عمل به دنبال افزایش فشارها برای سرنگونی ایران اقدام می‌کنند.

تمامی این اقدامات آمریکایی‌ها بر همگان روشن است، منتها  برخی سرشان را زیر برف پنهان می‌کنند تا آفتاب را نبینند و همچنان با اصرار به سمت مذاکره با آمریکایی‌ها می‌روند. قطعا چنین اقدامی در راستای منافع ملی کشور نیست.

پیشکسوتان سیاست‌خارجی هنوز ادبیات ابتدایی آن را متوجه نشده‌اند

به نظر می‌رسد عده‌ای با وجود این‌که بیش از سه چهار دهه در حوزه سیاست خارجی حضور داشتند، اما هنوز ادبیات ابتدایی سیاست خارجی را متوجه نشده‌اند و نه تنها برای خودشان بلکه برای مردم هم مشکل آفرینی می‌کنند.

مدعیان توانمندی در مذاکره برای حل مشکلات داخلی تلاش کنند

همانطور که رهبری هم گفتند، اگر کسی فن مذاکره را به خوبی می‌داند و اعلام می‌کند توانسته با ۶ کشور مذاکره کند، بنابراین باید از چنین قابلیتی برای رفع اختلافات داخلی و رفع مسائل خودش با مجلس بهره بگیرد. طبیعتا عدم وقوع چنین اقدامی، بدین معناست که افراد روش مذاکره و مفاهمه را نمی‌دانند یا نمی‌خواهند مشکلات را حل کنند.

افرادی که ادعای توانمندی در مذاکره دارند، قاعدتا باید اهتمام و تلاش بیشتری برای حل مشکلات داخلی از  طریق مذاکره داشته باشند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول