اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

نام‌نویسی 400 داوطلب جهادی برای حضور در بیمارستان‌های چهارمحال و بختیاری

مسؤول اجرائی ستاد مردمی مدافعان سلامت چهارمحال و بختیاری از نام‌نویسی 400 داوطلب برای حضور در بیمارستان‌ برای کمک به کادر درمان خبر داد.

نام‌نویسی 400 داوطلب جهادی برای حضور در بیمارستان‌های چهارمحال و بختیاری

مهدی کریمیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: تا به امروز تعداد 400 داوطلب جهادی حضور در بیمارستان جهت کمک به کادر درمان در قالب همراه بیمار در چهارمحال و بختیاری نام‌نویسی کرده‌اند.

مسؤول اجرائی ستاد مردمی مدافعان سلامت در چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در حال حاضر بیش از 100 نیروی جهادی در بیمارستان‌های سه شهرستان شهرکرد، بروجن و لردگان مشغول فعالیت شده‌اند و درحال سازماندهی و فعالسازی دیگر نیروهای جهادی برای حضور در بیمارستان‌های سایر شهرستان‌های استان هستیم.

عمده افرادی که ثبت‌نام کرده‌اند در گروه سنی 18 تا 30 سال قرار دارند

وی خاطرنشان کرد: عمده افرادی که ثبت‌نام کرده‌اند در گروه سنی 18 تا 30 سال قرار دارند و در بین آن‌ها افرادی نیز هستند که دارای فرزند کوچک می‌باشند اما در این شرایط برای کمک به پرستارانی که جان بر کف مشغول خدمتند با قبول خطرات ابتلا به کرونا، جهادی بدون هیچ چشم‌داشت و دریافت حقوقی مشغول فعالیت شده‌اند.

کریمیان اضافه کرد: در این طرح افراد داوطلب شده به صورت یک هفته در محل‌هایی که برای اسکان آن‌ها آماده شده قرنطینه می‌شوند و روزانه در یک شیف هشت ساعته در بیمارستان حاضر شده و مسؤولیت پنج بیمار را به عنوان همراه بیمار بر عهده می‌گیرند و تمامی نیازهای بیماران که شامل غذا دادن، یادآوری زمان مصرف دارو، شست‌وشوی بیماران، نظافت محل‌های حضور بیماران بستری و ... برطرف می‌کنند.

وی تصریح کرد: از عمده دلایل حضور این نیروهای جهادی در بیمارستان افزایش چشمگیر آمار مبتلایان به ویروس کرونا در همراهان بیماران بستری بود که با حضور نیروهای جهادی، ارائه آموزش‌های لازم و عدم نیاز به حضور همراه بیمار سعی شده است از گسترش ویروس کرونا در افراد به خصوص خانواده‌های بیماران بستری جلوگیری شود.

مسؤول اجرائی ستاد مردمی مدافعان سلامت در چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: تمامی افراد حاضر در این طرح از سوی بیمارستان بیمه حوادث می‌شوند و روزانه ماسک‌های فیلتردار، لباس مخصوص، شیلد و سایر لوازم حفاظت فردی در اختیارشان قرار می‌گیرد و پس از اتمام شیف به محل‌های استراحت منتقل می‌شوند و پس از پایان زمان فعالیت از آن‌ها تست کرونا گرفته خواهد شد.

انتهای پیام/68033/م/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول