اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

ضرورت پرهیز مردم از دورهمی‌های یلدایی/ فعالیت کادر درمان مصداق «جهاد فی سبیل الله» است

امام جمعه بجنورد با اشاره به در پیش بودن شب یلدا، گفت: مردم در این ایام کرونایی از برگزاری دورهمی ها به‌ویژه در شب یلدا پرهیز کنند تا روند کاهشی شیوع بیماری و مرگ‌ومیر در استان، بار دیگر صعودی نشود.

ضرورت پرهیز مردم از دورهمی‌های یلدایی/ فعالیت کادر درمان مصداق «جهاد فی سبیل الله» است

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، امروز ۲۸ آذرماه در پیام آدینه این هفته، با قدردانی از اظهار لطف و محبت مردم بجنورد و استان، اظهار کرد: در بیش از یک‌هفته‌ای که از معارفه حقیر می‌گذرد مسئولان و افراد زیادی از اقشار مختلف مردم اظهار محبت و ارادت کردند که از همه آن‌ها قدردانی می‌کنم.

وی افزود: این ابزار ارادت به حقیر نبود، چراکه شاید بنده هزاران عیب و ایراد داشته باشم، اما مردم و مسئولان با حضور و پیام‌های خود از جایگاه نمایندگی ولی‌فقیه در استان و امامت جمعه تقدیر و تجلیل کردند.

امام جمعه بجنورد ادامه داد: دعا می‌کنیم خداوند به ما توانی بدهد که بتوانیم در خدمت به خلق خداوند و هم استانی‌ها قدم‌های مناسبی برداریم تا فردای قیامت شرمنده مردم شریف، شهیدپرور، صبور و ایثارگر استان نشویم.

وی تصریح کرد: باید تلاش کنیم از فرصت خدمتی که مقام عظمای ولایت به حقیر و سایر مسئولان داده‌اند، برای خدمت به مردم خوب، نجیب و ولایتمدار استان استفاده کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت سالروز میلاد حضرت زینب (س) و روز پرستار، این بانوی بزرگ را اسوه صبر و استقامت دانست و اظهار کرد: حضرت زینب (س) در سه‌سالگی و از بعد از مصیبت حضرت زهرا (س) و پس از آن شهادت امام علی (ع) و مسموم کردن حضرت حسن (ع) صبوری را مشق کرد تا زمانی که امام حسین (ع) در کربلا به شهادت رسید و بعد از شهادت امام حسین (ع) نیز در نگهداری از فرزندان اهل‌بیت (ع) صبوری پیشه کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه در هیچ آیین و مذهب و دینی فردی همچون زینب (س) پیدا نمی‌شود، افزود: این بانوی بزرگوار در کنار صبر و استقامت، آرامش و ایمان قوی و اعتماد و اطمینان به مسیر داشت و این موضوع را در مجلس یزید هم مطرح کرد، آنجا که فرمود: «ما رأیت الا جمیلا» و فهم و نگاه زیبای خود از حادثه کربلا را ماندگار کرد.

وی گفت: در این مجلس تاریخی می‌بینیم ذره‌ای ترس و تردید در دل زینب (س) در برابر یزیدیان نیست که این نشان از ایمان والا و آرامش ذهنی و فکری این بانوی بزرگ در برابر کاخ یزید و یزیدیان در دوران اسارت است.

رعایت توصیه های بهداشتی بالاترین قدردانی از پرستاران و کادر درمان است

وی خاطرنشان کرد: پرستاران باید افتخار کنند که سالروز میلاد حضرت زینب (س) به نام آن‌ها نام‌گذاری شده و این بانوی بزرگ را الگو و اسوه خود قرار دهند.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: پرستاری از مریض فی حد نفسه ارزش داشته و عبادت محسوب می‌شود؛ اما اگر پرستاران با درک ارزش کار خود، قربة الی الله بر سر کار حاضر شوند، فردای قیامت مزدی که خداوند به آن‌ها می‌دهد هزاران برابر بیشتر و بهتر از حقوق و مزد دنیوی خواهد بود.

وی تصریح کرد: به‌ویژه در ایام کرونا که پرستاری خطر زیادی داشته و پرستاران و کادر درمان با ایثار و ازجان‌گذشتگی به بیماران خدمت‌رسانی می‌کنند، کار آن‌ها جهاد فی سبیل الله است.

خطیب جمعه بجنورد افزود: کسی که به جنگ این ویروس رفته و از جان انسان‌ها و جامعه دفاع می‌کند، اگر به این مسیر قربة الی الله ورود کند مجاهد فی سبیل الله است و اگر در این عرصه جان خود را از دست بدهد شهید در راه خدا است.

وی با تأکید بر اینکه باید مردم ما قدردان زحمات پرستاران و کادر درمان باشند، اضافه کرد: بالاترین تقدیر از پرستاران و پزشکان عمل کردن به توصیه‌های بهداشتی بوده و در این راستا رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک، پرهیز از دورهمی و ... بالاترین تقدیر از پرستاران و کادر درمانی است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی افزود: در هفته‌های اخیر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و مصوبات ستاد مقابله با کرونا در استان مؤثر بوده و اگر این امر ادامه یابد روند کاهشی ابتلا به بیماری بیشتر شده و مرگ بیماران ناشی از کرونا در استان نیز به اتمام می‌رسد.

مسئولان سه قوه برای رفع مثلث شوم بیکاری، بیماری و فقر ید واحده باشند

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به توصیه‌های اخیر مقام معظم رهبری در مورد ضرورت وحدت همه اقشار و مسئولان به‌ویژه رؤسای سه قوه، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند از همه مسئولان حمایت می‌کنم به شرط اینکه به اهداف این ملت پایبند باشند؛ بر این اساس اگر مسئولان به اهداف مردم و ملت پایبند باشند حمایت‌های رهبری از آن‌ها مداوم خواهد بود.

نوری گفت: در شرایطی که بیکاری به جوانان و بیماری به جامعه فشار آورده و فقر هم از سوی دیگر بخشی از مردم را گرفتار کرده است همه باید سعی کنیم اختلافات را کنار بگذاریم و مثلث شوم گرفتاری ملت ایران یعنی بیکاری، بیماری و فقر را از جامعه بزداییم.

وی تصریح کرد: در چنین موقعیتی همه مسئولان باید در هر سه قوه تلاش و کار شبانه‌روزی کنند تا مشکلات ملت به حداقل برسد و خدای‌ناکرده به‌گونه‌ای نشود که در این اختلافات، برخی از کارها بر زمین بماند.

تمرکز عمده دولت باید بر خنثی‌سازی تحریم‌ها باشد

امام‌جمعه بجنورد در ادامه با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره ضرورت رفع تحریم‌ها و مهم‌تر از آن خنثی‌سازی تحریم‌ها، اظهار کرد: رفع تحریم‌ها خوب و شایسته است؛ اما مهم‌تر از آن خنثی‌سازی تحریم‌ها است.

وی افزود: برداشتن تحریم‌ها توسط دشمن صورت می‌گیرد و برای برداشتن آن هم به دنبال بده و بستان هستند، هرچند گاهی به دلیل عناد و دشمنی ریشه‌دار حتی با بده و بستان هم تحریم‌ها را برنمی‌دارند؛ به‌گونه‌ای که می‌بینیم دولت هشت سال است تلاش می‌کند در قالب برجام تحریم‌های ظالمانه را رفع کند ولی دشمنان این اجازه را نداده‌اند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: قرار بود با پایان یافتن مذاکرات هسته‌ای منتهی به برجام، همه تحریم‌ها به‌صورت یک‌باره برداشته شود؛ اما چهار سال است این موضوع به تأخیر افتاده؛ زیرا برداشتن تحریم دست دشمنان است.

وی ادامه داد: اما خنثی‌سازی تحریم دست خودمان است؛ یعنی باید به‌گونه‌ای توانمند و قدرتمند شویم که دشمن نه بتواند ما را تحریم کند و نه نیازی به تحریم ببیند؛ زیرا احساس کند تحریم برای او سودی ندارد.

نوری اضافه کرد: روزگاری دشمنان ما را در حوزه صنایع نظامی تحریم می‌کردند تا نتوانیم اسلحه وارد کنیم؛ اما امروز به‌جایی رسیده‌ایم که تحریم‌ها در این بخش هیچ اثری ندارد؛ زیرا نیازی به واردات سلاح و موشک و تسلیحات نداریم و اگر هم تحریم می‌کنند برای این است که نتوانیم صنایع نظامی و تسلیحات خود را صادر کنیم؛ بر این اساس اگر در سایر زمینه‌ها هم خود را تقویت کرده و قوی شویم دنیا احساس می‌کند تحریم ما فایده‌ای ندارد و این‌گونه تحریم‌ها خنثی می‌شود.

مردم از دورهمی های یلدایی پرهیز کنند

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی در خاتمه با اشاره به در پیش بودن شب یلدا، اظهار کرد: مردم در این ایام کرونایی از برگزاری دورهمی ها به‌ویژه در شب یلدا پرهیز کنند تا روند کاهشی شیوع بیماری و مرگ‌ومیر در استان در چند هفته اخیر، خدای‌ناکرده به دلیل برگزاری همین دورهمی ها بار دیگر صعودی نشود، به این امید که ان‌شاءالله تا سال بعد این مریضی با ساخت واکسن ایرانی ریشه‌کن شده و بار دیگر بتوانیم سنت زیبای صله‌رحم را به‌جا آوریم.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول