اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

لغو جلسه هفتگی کابینه تل‌آویو؛ رژیم صهیونیستی به انتخابات نزدیک‌تر شد

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی جلسه روز یکشنبه کابینه را لغو کرد تا این رژیم یک گام دیگر به چهارمین انتخابات سراسری در دو سال اخیر نزدیک شود.

لغو جلسه هفتگی کابینه تل‌آویو؛ رژیم صهیونیستی به انتخابات نزدیک‌تر شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در حالی که چهار روز بیشتر تا ضرب‌الاجل تصویب بودجه سالیانه رژیم صهیونیستی و جلوگیری از کشیده‌شدن این رژیم به انتخابات مجدد باقی نمانده، آخرین شانس‌ها برای این موضوع نیز در حال از بین رفتن است.

روزنامه «جروزالم‌پست» امروز (جمعه) در این باره نوشت، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی جلسه هفتگی کابینه در روز یکشنبه را لغو کرد تا یکی دیگر از آخرین فرصت‌های ممکن برای اجتناب از کشیده‌شدن اسرائیل به انتخابات جدید را نیز از بین برده باشد.

با این حال، یکی از مشاوران ارشد «بنی گانتز» وزیر جنگ این رژیم در حال مذاکره با نماینده نتانیاهو است تا شاید بر سر بودجه سالیانه به توافق رسیده و از انتخابات دوری کنند.

بر اساس این گزارش، اگر پارلمان رژیم صهیونیستی تا پایان روز سه‌شنبه لایحه بودجه سال ۲۰۲۰ را - که آخرین روزهای خود را طی می‌کند - تصویب نکند، به صورت خودکار منحل می‌شود و انتخابات سراسری جدید در فلسطین اشغالی باید برگزار شود.

تداوم اختلاف نظر حزب آبی‌وسفید با حزب لیکود بر سر لایحه بودجه، باعث شده نتانیاهو جداََ به فکر منحل کردن کابینه و برگزاری انتخابات زودهنگام بیافتد. حزب لیکود بودجه‌ای یک ساله و با فراگیری کمتری را پیشنهاد داده اما حزب آبی‌وسفید تاکید می‌کند لایحه بودجه باید دو ساله و مطابق با توافقات کابینه تنظیم شود.

به نوشته جروزالم‌پست، از سوی دیگر منابعی در حزب «آبی‌وسفید» به ریاست گانتز، ابراز نگرانی کرده‌اند که نتانیاهو باز هم هرگونه توافق جدید برای بودجه سال بعد (۲۰۲۱) که حاصل شود را نیز در کمتر از چند ماه نقض کند .

اظهارات و اقدامات ضد و نقیض مقامات مختلف رژیم صهیونیستی درباره رفتن یا نرفتن به انتخابات در حالی است که نمایندگان حزب لیکود (به ریاست نتانیاهو) روز سه‌شنبه با استفاده از ترفند «اطاله بررسی»، رأی‌گیری بر سر طرح انحلال کنست در صحن عمومی را به تعویق انداختند تا مانع تصویب برگزاری انتخابات زودهنگام شوند.

با این حال «میکی زُهَر»، دبیر کابینه رژیم صهیونیستی - که هم‌حزبی نتانیاهو نیز هست - می‌گوید تماس‌ها با حزب «آبی‌وسفید» نتیجه‌بخش نبوده و اسرائیل بار دیگر در مسیر انتخابات سراسری قرار گرفته است. (جزئیات بیشتر)

از سوی دیگر گانتز، که پیشتر به دنبال برگزاری انتخابات زودهنگام بود، در چرخشی نسبت به اظهارات گذشته گفت در شرایط کنونی باید از انتخابات مجدد اجتناب کرد. 

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول