اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

افتتاح نیروگاه زباله‌سوز ساری تا پایان سال

رئیس سازمان شهرداری و دهیاری‌های وزارت کشور گفت: افتتاح کارخانه کمپوست تنکابن در سال جاری و نیروگاه زباله‌سوز ساری با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی تا پایان سال جاری از جمله طرح‌های پسماند در مازندران است.

افتتاح نیروگاه زباله‌سوز ساری تا پایان سال

به گزارش فارس از چالوس، مهدی جمالی‌نژاد رئیس سازمان شهرداری و دهیاری‌ها در حاشیه این افتتاح با اشاره به کاهش جایگاه پسماند در کشور اظهار کرد: با استفاده از فناوری و تکنولوژی هوشمند و همچنین مشارکت شرکت‌های دانش بنیان، جایگاه‌های پسماند کشور از ۳ هزار به ۷۰۰ مکان کاهش یافته است.

وی با اشاره به سرانه تولید در کشور افزود: سرانه تولید زباله در کشور ۵۸ هزار تن است و نیز طرح‌های مختلفی در زمینه پسماند در کشور به‌خصوص استان‌های شمالی در حال تکمیل است‌ و همچنین افتتاح کارخانه کمپوست تنکابن در سال جاری و نیروگاه زباله‌سوز ساری با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی تا پایان سال جاری از جمله طرح‌های پسماند در مازندران است.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها کشور با اشاره به اولویت ساماندهی پسماند در استان‌های شمالی افزود: مدیریت پسماند به علت شرایط اقلیمی و بالا بودن سطح آب‌های زیرزمینی و دریا و جنگل از اولویت‌های دولت بوده است.

جمالی‌نژاد خاطر نشان کرد: این نیروگاه با اعتباری بالغ بر ۱۱۲ میلیارد تومان و با مشارکت بخش خصوصی در قالب قرارداد BOT اجرایی شده و با ظرفیت تولید برق ۱۴ هزار مگاوات در سال به بهره‌برداری رسیده است.

در ادامه احمد حسین‌زادگان به پروژه ۱۰ ساله نیروگاه اشاره کرد و  بیان کرد: پروژه نیروگاه زباله‌سوز نوشهر در سال ۹۰ شروع شده و قریب به ۱۰ سال طول کشید که چند سال اخیر پیشرفت خوب داشته و با برکت سفر مقام معظم رهبری، دولت و مسؤولان به بهره‌برداری رسید و پروژه دوم، زباله‌سوز ساری با توجه پیشرفت ۷۰ درصدی در چند ماه آینده افتتاح خواهد شد.

استاندار مازندران با اشاره به پیشرفت جذب اعتبار پسماند در استان، گفت: موافقت کارخانه کمپوست شهرستان نور از وزارت کشور گرفته شده و به‌زودی شروع خواهد شد و همچنین در اکثر شهرستان‌ها پروژه‌ها در خط پردازش هستند و نیز تعدادی پروژه‌ها شروع و به اتمام رسیدند و نیز بخشی احتیاج به تزریق اعتبار است که در حال پیگیری هستیم و همچنین تقریبا در چند سال اخیر ۳۰ درصد پیشرفت جذب اعتبار در حوزه پسماند داشتیم.

به گزارش فارس: ساخت نیروگاه زباله‌سوز نوشهر به عنوان نخستین نیروگاه شمال کشور با هدف فرآوری ۲۰۰ تن زباله تولیدی شهرستان‌های نوشهر، چالوس و کلاردشت و تولید حدود ۳ مگاوات برق در ساعت در سال ۱۳۹۰ در زمینی به مساحت حدود ۲ هکتار در منطقه "پلنگ چال" نوشهر آغاز شد و بعد یک دهه به بهره‌برداری رسید.

پل ماشلک در نوشهر کلنگ‌زنی شد

مراسم کلنگ‌زنی پل‌ماشلک نوشهر نیز با حضور جمالی‌نژاد رئیس سازمان شهرداری و دهیاری‌های کشور، حسین‌زادگان استاندار، محسنی نماینده مجلس و  جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

 جملیه هاشمی رئیس شورای شهر نوشهر در حاشیه مراسم با بیان اینکه احداث این پل مطالبات چندین ساله شهروندان بوده، بیان کرد: پل ماشلک با قدمت ۵۳ ساله به عنوان شاهراه ورودی و محور اصلی نوشهر می باشد که با عرض کم مشکلات ترافیکی زیادی برای شهروندان به خصوص در ایام تعطیلات عید نوروز و تابستان داشته است.

وی افزود: برآورد هزینه این پل به مبلغ ۵۰ میلیارد تومان است که ۳۸ میلیارد تومان از منابع داخلی شهرداری نوشهر و مابقی با توجه به قول‌های داده شده از منابع ملی و استانی تامین خواهد شد.

علی امانی شهردار نوشهر گفت: پل دوم ماشلک به صورت ۲ قطعه و هر کدام به عرض ۱۶ متر و به طول ۴۰ متر ساخته خواهد شد که تاثیر به سزایی در کاهش ترافیک خواهد داشت

وی افزود: قطعه اول پل باند جنوبی در اواخر بهار و قطعه دوم باند شمالی تا پایان سال ۱۴۰۰ به بهره برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/۳۱۴۱/ج/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول