اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

ضرب‌الاجل یک ساله دادستان برای حل مشکل صنوف آلاینده بیرجند

داستان بیرجند با اشاره به گره ۱۳ ساله اجرای طرح انتقال صنوف آلاینده بیرجند از تنظیم صورتجلسه برای رفع این مشکل و ضرب‌الاجل برای اجرایی شدن آن خبر داد.

ضرب‌الاجل یک ساله دادستان برای حل مشکل صنوف آلاینده بیرجند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد علی جاوید ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اعلام آمادگی شهرداری برای رفع مشکلات سایت صنوف آلاینده بیرجند که از حدود ۱۳ سال تاکنون مرتفع نشده است، اظهار داشت: برای صدور پروانه ساخت اراضی واگذار شده توسط راه و شهرسازی با تخفیف مدنظر بر اساس مصوبه شورا در شهرداری بیرجند هیچ مشکلی وجود ندارد اما با این وجود تاکنون برخی از صاحبان صنوف مورد نظر برای انجام این کار به شهرداری مراجعه نکرده‌اند.

پیشنهاد شهردار برای حل مشکل سایت صنوف آلاینده بیرجند

وی با اشاره به روند واگذاری اراضی مورد نظر در سایت صنوف آلاینده از ابتدا تاکنون افزود: با تنظیم صورتجلسه‌ای با ورثه واقف مدنظر که به عنوان معارض اراضی شهرداری در این سایت مطرح است، می‌توان این مشکل را به خوبی حل کرد.

شهردار بیرجند با بیان اینکه با انجام این کار مشکل صاحبان صنوف آلاینده برای دریافت زمین حل می‌شود، تصریح کرد: اما مشکل اصلی شهرداری در این خصوص با اوقاف است که باید متن صورتجلسه را قبول داشته باشد تا در آینده توسط اوقاف جلوی اجرای این صورتجلسه گرفته نشود.

گره ۱۱ ساله!

مدیرعامل اتحادیه صنوف آلاینده بیرجند نیز در این بازدید با اشاره به اینکه حدود ۱۱ سال پیش ۱۱ هکتار برای صنوف آلاینده بیرجند در این سایت درنظر گرفته شد تا در مجموع دو هزار و ۷۰ واحد در آن مستقر شوند، اضافه کرد: همه نیازهای کارگاه‌هایی که در این سایت استقرار می یابند در قالب ۱۶۴ واحد اداری، تجاری، فرهنگی، اورژانس و غیره پیش‌بینی شده است.

محمد دلیر خاطرنشان کرد: سال ۹۰ طرح مدنظر مصوب شد اما ۱۷ هکتار آن معارض پیدا کرد که راه و شهرسازی با آن‌ها توافق کرده و این اراضی هم افزوده شد اما هنوز مشکل آن از تهران حل نشده است.

۳۴۰ نفر باید برای ساخت کارگاه‌های خود اقدام کنند

وی افزود: در حال حاضر سایت صنوف آلاینده حدود ۸۰ هکتار است که با سرمایه‌گذاری خود صنوف و همکاری ادارات اقدامات لازم انجام‌شده است و ۳۴۰ نفر براساس توافق انجام‌شده در زمین شهرداری باید برای ساخت کارگاه‌های خود اقدام کنند.

مدیرعامل اتحادیه صنوف آلاینده بیرجند تصریح کرد: سال ۹۷ این زمین به مزایده گذاشته شد که متوجه شدیم معارض دارد اما با وجود وعده‌های داده‌شده هنوز مشکل ۷۹ قطعه از اراضی قبلی حل نشده است و در مجموع هزار  و ۷۹ نفر برای صدور پروانه به شهرداری معرفی شده‌اند.

ضرب‌الاجل یک ساله دادستان برای حل مشکل صنوف آلاینده بیرجند

حجت‌الاسلام علی نسایی دادستان مرکز استان نیز با اشاره به اینکه در حدود ۱۲ سال گذشته باید برای رفع مشکلات مورد نظر اقدام می‌شد، با اشاره به حضور معاون وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان در این سایت گفت: انتظار این بود که با حضور وی مشکلات مربوط حل می‌شد لذا طی سه تا چهار روز آینده در دفتر دادستانی صورتجلسه‌ای برای رفع این مشکل با حضور نمایندگان دستگاه‌های مربوط و شهرداری تنظیم خواهد شد تا طی یک سال آینده بر این اساس مشکلات مربوط رفع شود و صاحبان صنوف آلاینده کارگاه های خود را به این سایت منتقل کنند.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول