اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

اظهارات ضد و نقیض گانتز؛ باید از انتخابات اجتناب کنیم

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی که به دنبال برگزاری انتخابات زودهنگام در فلسطین اشغالی بود، اکنون در چرخشی نسبت به اظهارات گذشته، گفت در شرایط کنونی باید از انتخابات مجدد اجتناب کرد.

اظهارات ضد و نقیض گانتز؛ باید از انتخابات اجتناب کنیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در حالی که نمایندگان حزب «آبی‌وسفید» طی یک هفته گذشته طرحی را برای انحلال پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) و برگزاری انتخابات سراسری مجدد به صحن عمومی رسانده‌اند اما «بنی گانتز» وزیر جنگ اسرائیل و رئیس این حزب اظهارات متفاوتی به زبان آورد.

گانتز امروز (چهارشنبه) طی سخنرانی در نشست «مؤسسه دموکراسی اسرائیل»، گفت: «از انتخابات باید اجتناب شود و ما باید به وضعیتی برسیم که کابینه‌ای فعال و برنامه‌ریزی طولانی‌مدت داشته باشیم».

به نوشته وبگاه «یدیعوت آحارونوت»، وی البته ضمن اعلام آمادگی برای انتخابات جدید، اظهار داشت: «امیدوارم نخست‌وزیر (نتانیاهو) نیز درک کند که رفتن به انتخابات، چیزی نیست که اسرائیل اکنون نیاز داشته باشد. ما زمان زیادی برای حل این مشکل نداریم، ولی من برای دور جدید انتخابات آماده هستم».

تداوم اختلاف نظر حزب آبی‌وسفید با حزب لیکود بر سر لایحه بودجه، باعث شده نتانیاهو جداََ به فکر منحل کردن کابینه و برگزاری انتخابات زودهنگام بیافتد. حزب لیکود بودجه‌ای یک ساله و با فراگیری کمتری را پیشنهاد داده اما حزب آبی‌وسفید تاکید می‌کند لایحه بودجه باید دو ساله و مطابق با توافقات کابینه تنظیم شود.

این اظهارات گانتز یک روز بعد از آن بیان شده که نمایندگان حزب لیکود با استفاده از ترفند «اطاله بررسی»، رأی‌گیری بر سر طرح انحلال کنست در صحن عمومی را به تعویق انداخت تا مانع تصویب برگزاری انتخابات زودهنگام شود. (جزئیات بیشتر)

با این حال اگر تا هفت روز آینده هیچ توافقی بر سر بودجه سالیانه انجام نشود، کنست به صورت خودکار منحل شده و برای چهارمین بار در عرض دو سال اخیر، انتخابات سراسری در فلسطین اشغالی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول