اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

بازار قلعه رئیسی زیر ذره‌بین بازرسان استانی/فرار متخلفین از تیررس قانون!+تصاویر

مدیرکل تعزیرات و بازرسان صنعت و معدن استان کهگیلویه و بویراحمد از بازار قلعه رئیسی بازدید کردند.

بازار قلعه رئیسی زیر ذره‌بین بازرسان استانی/فرار متخلفین از تیررس قانون!+تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از چاروسا، در روزها و هفته اخیر مشکلات بازار قلعه رئیسی باعث شد مسوولان استانی دوباره به این شهر سفر کنند.

اما این سفر بسیار متفاوت بود و با شنیدن حضور رئیس دادگستری، مدیرکل تعزیرات، بازرسان صنعت معدن برخی از مغازه‌داران واحدهای خود را تعطیل کردند.

بسیاری از بازاریان حتی فرصت جمع کردن اجناس خود را پیدا نکردند و مغازه را بستند و بازار را ترک کردند.

اما در این بین مغازه دارانی هم بودند که ماندند تا نشان دهند ریگی به کفش ندارند و قانون را برای خود فصل الخطاب می‌دانند.

صالحی مدیرکل تعزیرات استان در حاشیه این بازدید به افرادی که از زدن ماسک سر باز زده بودند تذکر جدی داد.

در حاشیه این بازدیدها صالحی مدیرکل تعزیرات استان با تقدیر از امام جمعه قلعه رئیسی گفت: بعد از سفر قبلی و بازدید بازار شهر قلعه رئیسی تذکراتی داده شد که امام جمعه قلعه رئیسی به این تذکر جامعه عمل پوشاندند و به میان مردم آمدند و فرهنگ سازی کردند.

وی با بیان اینکه یک بازاری به تنهایی نمی تواند برای بازار تصمیم بگیرد و با بازاری متخلف برخورد جدی می کنیم افزود: بازدیدهای متعدد در سطح استان ادامه دارد و بیشتر این بازدیدها را به مناطقی می‌آوریم که کمتر بازدید شده‌اند تا مردم کمتر متضرر ‌شوند و مناطقی همچون چاروسا و دیشموک در اولویت است.

صالحی خاطرنشان کرد: با هرگونه گرانی و تخلف به خصوص در ایام کرونا که مردم با شرایط سخت تری زندگی می کنند برخورد می کنیم و مطمئن باشند برخورد ما با جدیت همراه خواهد بود.

مدیرکل تعزیرات استان با بیان این که به دلیل حساسیت کار در طول یک هفته دو بار از این شهر و بازار آن بازدید کرده است خاطرنشان کرد: فروشندگان بدون ماسک، عدم رعایت بهداشت توسط واحدهای صنفی، تداخل اصناف، عدم درج قیمت، عدم ارائه فاکتور گران فروشی و ده‌ها مورد ریز و درشت دیگر در بازار این شهر مشاهده شد که جای بسی تاسف است.

این مسوول با تقدیر از همراهی رئیس دادگستری چاروسا با بیان اینکه آمادگی اعزام نیرو در هر وقت به این مناطق برای بازرسی داریم گفت: وضعیت بازار این مناطق با یک یا دو روز بازدید حل نمی شود و تنها نظارت‌های مکرر است که می تواند به وضعیت بازار سر و سامان داده و به خصوص به مردم محروم این مناطق کمک کند.

باقری معاون بازرسی صنعت معدن و تجارت استان هم در حاشیه این بازدید گفت: در شهرها و بخش های با جمعیت کمتر نظارت ها را به عهده بخشداران گذاشتیم و با هماهنگی مسئولان منطقه می توانند یک فرد و بازاری با انصاف را معرفی کنند تا بتوان برای توزیع کالاهای ضروری دولتی معرفی شوند.

وی افزود: کار شبانه روزی را در دستور کار خود قرار دهیم و مطمئن باشید با کسی تعارف نداریم و هر فرد و یا بازاری که بخواهد به مردم ظلم کند برخورد و به مراجع قضایی معرفی می کنیم.

در ادامه مدیرکل تعزیرات و همکاران و مجموعه بازرسی صنعت معدن و تجارت با حضور در دادگستری چاروسا با رئیس دادگستری چاروسا دیدار کردند.

حجت الاسلام انصاری پور رئیس دادگستری چاروسا با تقدیر از حضور مکرر مدیرکل تعزیرات به قلعه رئیسی و حساسیت وی عنوان کرد: این چنین مدیریت‌ها می تواند به مردم برای نظارت های دقیق کمک کند.

رئیس حوزه قضایی چاروسا با انتقاد از بازاریانی که قبل از حضور کارکنان تعزیرات اقدام به تعطیلی بازار کردند تصریح کرد: باید با بازاریانی که اقدام به تعطیلی بازار کردند برخورد شود.

انصاری پور خواستار حضور بازرس خانم در بین بازارسان شد و گفت: حضور بازرس خانم در بین بازرسان می تواند به صنوفی که حضور آقا می تواند مشکلاتی داشته باشد کمک کند به خصوص باید آرایشگاه‌های زنانه مورد بازرسی بیشتری قرار بگیرد.

وی در پایان شرایط اقتصادی مردم به خصوص در مناطق محروم را نامناسب دانست و خواستار توجه مسوولان  به وضعیت بازاریان و مردم در این بازرسی ها شد.

همچنین در این بین چند واحد صنفی متخلف پلمپ شدند.

گفتنی است مردم از این بازدید استقبال کرده و خواستار توجه بیشتر شدند و بازاریان هم یکی از مشکلات خود را نوسان شدید قیمت‌ها دانستند.

انتهای پیام/82021

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول