اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

صدور مجوز 58 باب کانون فرهنگی مساجد در زنجان

مدیرستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان زنجان گفت: در استان زنجان 382 باب کانون فرهنگی و هنری فعالیت می‌کند که برای 58 باب مجوز الکترونیکی صادر شده است.

صدور مجوز 58 باب کانون فرهنگی مساجد در زنجان

حجت‌الاسلام نقی یارمحمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان تعداد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان را 380 باب کانون عنوان و اظهار کرد: بعد از شهر زنجان با 166 باب کانون، شهرستان‌های خدابنده و ابهر بیشترین تعداد کانون‌های مساجد را به خود اختصاص داده‌اند.

مدیرستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان زنجان با اشاره به اینکه اولویت صدور مجوز الکترونیکی بر اساس امتیاز کانون‌ها در سامانه بچه‌های مسجد است، ادامه داد: در استان زنجان 382 باب کانون فرهنگی و هنری فعالیت می‌کند که برای 58 باب مجوز الکترونیکی صادر شده است.

وی با بیان اینکه بیش از 10 هزار نفر عضو کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان هستند، گفت: 68 درصد از کانون‌های مساجد استان، روستایی است.

یارمحمدی با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال برای 250 باب کانون فرهنگی و هنری مساجد، مجوز صادر شود، گفت: برخورداری کانون از ۲ هزار امتیاز، تطبیق سن مدیرکانون که باید بین ۱۸ تا ۵۰ سال باشد، دارا بودن مدرک تحصیلی لیسانس، ثبت حداقل ۲۰ عضو برای کانون‌های شهری و ۱۰ عضو برای کانون‌های روستایی در سامانه، بارگذاری مدارک، داشتن امام جماعت و تکمیل اطلاعات ارکان کانون از جمله شرایط اخذ مجوز الکترونیکی است.

مدیرستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان زنجان در ادامه به طرح ملی شنبه‌های کتاب در کانون‌های مساجد استان اشاره کرد و افزود: این طرح با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، رونق بخشیدن به کتابخانه‌های مساجد و احیای نقش کتاب در اعتلای فرهنگ عمومی اجرا می‌شود.

وی افزود: این طرح با شعار«هیچ چیز جای کتاب را نمی‌گیرد» اجرا می شود که در ابتدا کتابی از سوی امام جماعت مسجد معرفی می شود، پس از آن گزیده‌ای از کتاب توسط امام جماعت و یاد کتابدار مسجد در بین الصلاتین قرائت می‌شود که ثمره آن انس با کتاب است.

یارمحمدی ادامه داد: به دلیل تعطیلی مساجد و ممنوعیت هرگونه تجمع در این اماکن به علت شیوع ویروس کرونا، این طرح در حال حاضر به صورت مجازی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول