اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

رحمانی: آذربایجان در قلب ملت ایران جای دارد

نماینده مردم تاکستان در مجلس گفت: آذربایجان در قلب ملت ایران جای دارد.

رحمانی: آذربایجان در قلب ملت ایران جای دارد

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، رجب رحمانی در صحن علنی امروز ( یک شنبه 23 آذرماه 99) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با گرامیداشت یاد و خاطره شهید حاج قاسم سلیمانی، گفت: به دلیل نزدیک بودن به سالگرد شهید بزرگوار سردار سلیمانی اسوه تقوا، شهامت و شجاعت یاد ایشان را گرامی می‌داریم که در بهشت برین منتظر شهید فخری زاده بودند و امیدوار هستیم بتوانیم راه آنها را ادامه دهیم.

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی، افزود: امروز ادامه راه شهیدان خدمت صادقانه به ملت و بدون مزد و منت، تبعیت از فرمایشات رهبر معظم انقلاب، توجه به محرومان و مستضعفان و اتحاد و انسجام در کشور است.

وی با اشاره به قیام مردم تبریز به مناسبت چهلم قیام مردم قم، ادامه داد: مردم آذربایجان مردمی هستند که با این قیام در دل استکبار جهانی لرزه انداختند و امام ( ره ) در آن زمان فرمودند چنین قیامی در تاریخ بی سابقه بوده است و همان موقع استکبار جهانی اعلام کرد که این مردم از جای دیگری آمده بودند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس یادآور شد: مردم آذربایجان مردمی شریف، بزرگوار و انقلابی هستند و هیچ کس فداکاری‌های سرداران آذربایجان باقرخان، ستارخان و شیخ محمد خیابانی در دوران مشروطیت و شهید باکری‌ها را در دوران دفاع مقدس فراموش نخواهد کرد.

رحمانی با بیان اینکه آذربایجان در قلب ملت ایران جای دارد، گفت: امیدواریم آقای اردوغان به عنوان یک همسایه به اشتباه خود پی ببرد و از ملت ایران به طور رسمی عذرخواهی کند و بداند که ملت ایران یکپارچه، متحد و منسجم تحت لوای رهبریت رهبر معظم انقلاب راه انقلاب و شهدا را پیش می برند.

 سخنگوی فراکسیون مبارزه با فساد اقتصادی در مجلس با تشکر از زحمات تمامی کسانی که لایحه بودجه 1400 را تدوین کردند، یادآور شد: دولت و مجلس باید با اتکا و همفکری همدیگر بودجه مطلوبی را  پیش‌بینی و تنظیم و از کسری بودجه جلوگیری کنند.

وی با یادآوری اینکه بودجه عمرانی استان قزوین در لایحه بودجه 1399،  185 میلیارد تومان و در سال 1400، 220 میلیارد تومان پیش بینی شده است، گفت: بودجه استان 35 میلیارد تومان افزایش یافته است، بودجه سیستان و بلوچستان در سال 99، 830 میلیارد تومان بوده و در لایحه 1400 به  هزار و 193 میلیارد تومان افزایش یافته، بودجه خوزستان در سال 99، 1479 میلیارد تومان بوده و در لایحه بودجه 1400 به 2700 میلیارد تومان افزایش یافته، بودجه استان بوشهر در سال 99، 450 میلیارد تومان بوده و در لایحه 1400، 1200 میلیارد تومان افزایش یافته و به گونه‌ای بودجه برخی استان ها 1200 میلیارد تومان افزایش یافته اما بودجه استانی مانند قزوین تنها 30 میلیارد تومان افزایش یافته البته درست است باید به مناطق محروم توجه بیشتری شود اما سایر استان ها هم جزو کشور هستند.

رحمانی خطاب به نمایندگان گفت: باید بودجه را به گونه‌ای ببندیم که همه کشور بر اساس اصلاح ساختار بودجه به برنامه خود برسند و استان ها هم از بودجه بهره مند شوند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به مشکلات باغداران سراسر کشور به ویژه استان قزوین که 80 درصد مردمش باغدار و کشاورز هستند ضمن تشکر از رئیس سازمان برنامه و بودجه برای صدور دستور صریح خرید کشمش، گفت: آقای جهانگیری دستور رفع مشکل را دادند و وزیر جهاد کشاورزی چندین نشست برگزار کرد اما در عمل هیچ نتیجه‌ای حاصل نشد؛ از وزیر جهاد کشاورزی می خواهیم بر اساس قانون تضمین خرید محصولات کشاورزی که به تازگی ابلاغ شده قیمت گذاری جدیدی را بر اساس تورم برای باغداران کشور داشته باشند که منجر به فلج شدن باغداری کشور نشود؛ 300 هزار هکتار باغ انگور در کشور وجود دارد که30 هزار هکتار آن در استان قزوین قرار دارد و هر هکتار 5 شغل ایجاد کرده و با توجه به شرایط موجود بازار 150 هزار شغل در استان در حال نابودی است.

وی یادآور شد: از رئیس مجلس برای صدور دستور بازنگری هیات تطبیق در خرید تضمینی محصولات کشاورزی و اختصاص یک هزار میلیارد تومان برای خرید محصولات تشکر می‌کنیم؛ قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی در سال ۷۲ در مجلس تصویب شده و از آن روز خرید تضمینی، خرید یارانه ای و همچنین خرید توافقی انجام شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول