اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

تولید ۷ تن طلا در قروه/بهرمندی‌ 99 درصد جمعیت روستایی قروه از گاز طبیعی

فرماندار قروه گفت: معدن طلای ساریگونی سالانه ۵ و نیم تا ۷ تن طلای کشور را تولید می‌کند.

تولید ۷ تن طلا در قروه/بهرمندی‌ 99 درصد جمعیت روستایی قروه از گاز طبیعی

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، حسین الماسی پیش‌ از ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان قروه که با حضور نماینده ولی فقیه در کردستان برگزار شد، اظهار کرد: بیش از ۴۰ میلیارد تن سنگ آهن در قروه وجود دارد که این ذخیره معدنی می‌تواند خوراک ۴۰ ساله کارخانه‌جات تولید آهن را تامین کند.

وی تصریح کرد: در روستای آونگان بهره‌برداری از واحد ۲۰۰ هزار تنی کنسانتره آهن آغاز شده و با حمایت بخش خصوصی تولید گندله آهن با ظرفیت یک‌میلیون تن ایجاد شده است.

فرماندار قروه در ادامه در تشریح ظرفیت‌های این شهرستان تصریح کرد: معدن طلای ساریگونی قروه سالانه ۵ و نیم تا ۷ تن طلای کشور را تولید می‌کند و این ظرفیت بزرگی برای استان و کشور محسوب می‌شود.

الماسی اذعان کرد: شهرستان قروه به لحاظ ظرفیت‌های کشاورزی و دامداری نیز یکی از قطب‌های تولیدی استان محسوب و سالانه ۱۰۰ تن شیر در این شهرستان تولید می‌شود.

به گفته وی، ایجاد کارخانه فرآوری سنگ در حاشیه معدن سنگ روستای گلالی، ساخت ۷ سد بند در حوزه‌های آبخیزداری،  پل روستای فیروز آباد با صرف بالغ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار از پروژه‌های مهم به بهره‌برداری رسیده در این شهرستان است.

فرماندار قروه به توسعه زیرساخت‌ها در حوزه راه‌های ارتباطی در این شهرستان هم گریزی زد و گفت: توسعه راه‌های روستایی در این شهرستان به صورت ویژه دنبال می‌شود.

الماسی اظهار کرد: تکمیل دانشکده صنعت و معدن با ۹ میلیارد تومان اعتبار جزو دیگر طرح‌های اجرا شده در قروه است.

به گفته وی، یک سال اخیر ۴۵ روستای قروه با صرف اعتباری بالغ بر 6 میلیارد و 500 میلیون تومان از آب شرب سالم برخوردار شدند و میزان بهره‌مندی جمعیت روستایی از آب شرب سالم نیز به ۹۷ درصد رسیده است.

فرماندار قروه از اجرای ۸۰۰ کیلومتر شبکه اصلاح برق در قروه خبر داد و گفت: ۹۹ درصد روستایی این شهرستان از نعمت گاز بهرمند هستند و رفع مشکلات و کمبودهای حوزه مخابرات از دیگر اولویت‌های در دست اقدام است.

وی اضافه کرد:‌ اقداماتی در حوزه توسعه زیرساخت‌های ورزشی در دست اجرا است که البته اجرای برخی پروژه‌های ورزشی مانند ایجاد پیست اسکی در منطقه بدر و پریشان نیازمند تخصیص اعتبارات استانی و کشوری است.

انتهای پیام/2330/86

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول