اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

قمری: اگر نامزدها ضعیف‌تر از من‌ باشند، دوباره وارد انتخابات می‌شوم/ ۳۵ هزار فرانکی بدهی داریم

رئیس فدراسیون دوچرخه سواری گفت: حضورم در انتخابات بعدی به حضور افرادی بستگی دارد که نامزد می‌شوند، اگر ضعیف تر از من باشند، دوباره می‌آیم.

قمری: اگر نامزدها ضعیف‌تر از من‌ باشند، دوباره وارد انتخابات می‌شوم/ ۳۵ هزار فرانکی بدهی داریم

جلال بابایی- به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، خسرو قمری در پایان ریاست ۴ ساله خود در فدراسیون دوچرخه سواری در نشست خبری اظهار داشت: از سال ۹۱ که وارد فدراسیون دوچرخه سواری شدم با این رشته غریب نبودم و به عنوان ورزشکار، مربی و یک ورزشکار المپیکی فعالیت و ۱۶ سال تور میلاد نور را در اراک برگزار کردم.

وی گفت: در این چند سال توانستیم در رشته های پایه در دوچرخه سواری فعالیت کردیم. بی ام ایکس و کوهستان قبلا المپیکی نبود اما از زمانی که وارد شدیم پیشرفت هایی صورت گرفت و مدال های خوبی را کسب کردیم. در بازی‌های آسیایی جاکارتا هم به دلیل یک حادثه نتوانستیم مدال کسب کنیم. در ارسال که خودم رئیس کمیته آن در آسیا هستم امیدوارم به بازی های آسیایی و المپیک راه پیدا کند.

قمری ادامه داد: در این ۸ سال که من بودم، ۳۹۵ مدال توسط تیم های ملی و باشگاه ها کسب کردیم که ۱۵۱ مدال آن توسط تیم های ملی بود. در عرصه آموزش هم ۲۵۴ کلاس در سطوح مختلف برگزار کردیم که در بخش بانوان برای برگزاری مسابقات خودکفا شدند. با ارتباطات خوبی که داشتیم ۵۰ نفر را به کمپ های فدراسیون جهانی اعزام کردیم که بی نظیر بود.

*در بخش بانوان بعد از ۷۰ سال مدال گرفتیم 

رئیس فدراسیون دوچرخه سواری گفت: بعد از ۷۰ سال از فعالیت دوچرخه سواری در ایران سمیه یزدانی در بخش بانوان توانست مدال آسیایی را برای اولین بار کسب کند و در بخش کوهستان هم فرانک پرتو آذر صاحب مدال شد و به رنکینگ های خوبی رسیدیم. در بخش پیست با چالش های زیادی روبرو بودیم و به دلیل کمبود پیست استاندارد از برخی کشورهای آسیایی عقب ماندیم. در حال حاضر پیست هایی در دست احداث است که امیدوارم ساخت آنها زودتر به
پایان برسد.

قمری با اشاره بحث همگانی کردن دوچرخه سواری گفت: بیش از ۱۱ هزار برنامه ها را در کل کشور با همکاری هیات ها و شهرداری ها اجرا کردیم که باز هم نیاز به توجه بیشتر دارد.

*باشگاه‌ها با مشکلات اقتصادی فعالیت شان‌کم شد

وی در مورد فعالیت های باشگاهی اظهار داشت: به دلیل مسائل اقتصادی که به وجود آمد، فعالیت آنها کمتر شد و حضور در تورهای بین المللی به سختی انجام شد، اما با این وحود در طول سال حدود ۱۷۰ تا ۲۰۰ روز مسابقه برگزار کردیم.

وی با اشاره به بخش سخت افزاری گفت: حدود ۳۰۰ دوچرخه را خریداری و در اختیار هیات ها قرار دادیم تا بخشی از مشکلات آنها در برگزاری مسابقات را حل کنیم.

رئیس فدراسیون دوچرخه سواری گفت: در بخش عضویت در کنفدراسیون آسیا و سیزم موفق بودیم و نفراتی از کشورمان عضو کمیته های مختلف شدند.
قمری در مورد کارهای زیرساختی گفت: در این چند سال پیست هایی را افتتاح کردیم. با توجه به اضافه شدن بخش جانبازان و معلولین با مشکلات فضای کوچک اداری روبرو بودیم. برهمین اساس با فروش ساختمان قبلی و ساخت ساختمان جدید در مجموعه ورزشی آزادی سعی کردیم این مشکل را حل کنیم. ساختمان در حال ساخت است و با توجه به مشکلات اقتصادی وزیر ورزش دستور کمک یک میلیاردی را دادند و امیدورام زودتر آن را دریافت و کار ساختمان را به پایان برسانیم. همچنین یک پیست دیگر در کنار ساختمان فدراسیون که مربوط به بی ام ایکس بوده، در دست احداث است.

*به خاطر تغییر قوانین سهمیه کمی کسب کردیم 

وی در مورد المپیک گفت: چون خودم در المپیک بوده ام برای انتخاب نماینده باید خیلی دقت کنیم. باید کسی باشد که همه شرایط را داشته باشد. در سربالایی و سرپایینی از رقبای خود عقب نماند و شجاعانه روابط بزند. ما می‌توانستیم ۴، ۵ سهمیه داشته باشیم، اما به دلیل تغییر سهمیه ها در نهایت به یک مورد رسیدیم. در بخش بانوان هم شانس داشتیم که نشد.

*در جاکارتا بدشانس بودیم 

قمری در مورد اینکه چرا درخششی از رکاب زمان در بازی های آسیایی نداشتیم گقت: شرایطی که برای باشگاه ها به خاطر مسائل مالی پیش آمد، نتوانستند مسابقات ز یادی را بروند و همین موضوع در کار تیم ملی تاثیرگذار بود. موضوع بعدی این بود که رکابزنان با تجربه ما به بازنشستگی رسیدند و یک خلا ایجاد شد که نتوانستیم آن را جبران کنیم و به مقام های چهارم پنجم رسیدیم. اگر‌ می ‌توانستیم از اینها دو مدال را کسب کنیم خیلی شرایط بهتر می‌شد.

وی ادامه داد: دوچرخه سواری مانند رشته های دیگر نیست که مربی در کنار ورزشکار باشد و فاصله زیاد است، کسی می تواند موفق باشد که با تجربه باشد. ما کم تجربگی را در بازی‌های آسیایی تجربه کردیم و در کنار هم بدشانسی هم دخیل بود. باید این را هم قبول کنیم که کشورهای دیگر آسیایی از لحاظ سخت افزاری از ما جلوتر افتادند.

*استعدادیابی مهمترین دستاورد

رئیس فدراسیون دوچرخه سواری در مورد اینکه مهمترین دستاورد شما در این چند سال چه بود، تاکید کرد: ما در بخش استعدادیابی شرایط خوبی را داشتیم و نفراتی رشد کردند که شاید کسی پیش بینی نمی کرد. کسی باور نداشت که بانوان ما در مسابقه به آخر خط برسند، اما ما صاحب مدال هم شدیم. اتفاقات خوبی افتاده و ۲۹ مورد برای اولین بار در دوچرخه کشور اتفاق افتاده است.

*برای حضور در انتخابات منتظر نامزدهای دیگر هستم 

وی در مورد اینکه آیا دوره بعدی نامزد می‌شوید یا خیر، عنوان کرد: من عضو خانواده دوچرخه سواری هستم و قلبم برای این رشته‌ می تپد. باید ببینم چه کسانی وارد انتخابات می شوند و پس از آن تصمیم می‌گیرم که بیایم یا نه. اگر ببینم افرادی ضعیف تر از من باشند، می آیم، اما در مجموع کارمند وزارت ورزش هستم و هشتم دی ماه دوره ۸ ساله من به پایان می‌رسد. تا الان برنامه ای ندارم و باید ببینم شرایط چطور می‌شود.

* بدهی ۳۵ هزار فرانکی 

وی در مورد  اینکه بدهی های خارجی  فدراسیون در مورد دوپینگ ها چه قدر است گفت: این مبلغ بین ۳۰ تا ۳۵ هزار دلار است. البته این‌ مبلغ مربوط به دوپینگ ها و جوایز تورهای داخلی است که پرداخت نشده است.
انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول