اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

فقط 16 درصد مشکلات معیشتی مربوط به تحریم‌هاست/ سوءتدبیر یعنی عدم ترخیص 270 روزه نهاده‌ از گمرک

نماینده همدان در مجلس با بیان اینکه فقط 16 درصد مشکلات معیشتی مردم مربوط به تحریم‌هاست و بقیه آن ناشی از سوءتدبیر است گفت: وقتی 270 روز نهاده‌های دامی در گمرک ترخیص نمی‌شود معنایی جز سوءمدیریت وجود ندارد.

فقط 16 درصد مشکلات معیشتی مربوط به تحریم‌هاست/ سوءتدبیر یعنی عدم ترخیص 270 روزه نهاده‌ از گمرک

حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی نماینده همدان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، درباره تأثیر سوء مدیریت و سوء تدبیر در معیشت مردم اظهار داشت: استناد من به حرف مسؤولین و دولتمردان درباره تأثیر تحریم‌ها بر مشکلات کشور است چرا که آنها گفتند که اثر تحریم‌ها در کشور فقط 16 درصد است و بقیه مشکلات به سوء مدیریت باز می‌گردد که این اظهارات اعتراف دولتمردان به ضعف عملکرد محسوب می‌شود که البته کارشناسان هم همین رقم را می‌گویند.

وی افزود: ‌مشکلاتی که در قیمت‌های بازار می‌بینیم هم حکایت از سوء تدبیر دارد این در حالی است که گرانی‌ها و تورم برای کشور جنبه حیثیتی پیدا کرده است که می‌توانم به وقایع بازار مرغ و تخم‌مرغ اشاره کنم. 

نماینده همدان در مجلس تصریح کرد:‌270 روز نهاده‌های دامی و دانه‌های روغنی در بندر شهید رجایی انبار شده بود و اجازه ترخیص نمی‌دادند این در حالی است که در آستانه انتخابات آمریکا این محموله از بنادر آزاد شد که عدم اجازه آن جز سو تدبیر معنای دیگری ندارد.

فلاحی خاطرنشان کرد: در حالی که مرغداران فریاد ورشکستگی سر می‌دادند اما دولتمردان گوش به اظهارات آنها نمی‌دادند و دولت جوابی غیر از پذیرش ضعف و سوء تدبیر داخلی درباره وضعیت بازار نمی‌تواند بدهد؛ آیا این مشکلات مربوط به تحریم‌ها است یا سوء تدبیر؟

وی افزود: در خودرو، فولاد و مسکن هم ما شاهد سوء تدبیر هستیم البته سوء مدیریت هم مزید بر آن شده است.

نماینده همدان در مجلس گفت: ‌امروز با وجود آنکه 98 درصد دارو در کشور تولید می‌شود ولی شاهد گرانی و قاچاق دارو هستیم که ضعف بزرگی برای دولت محسوب می‌شود. این در  حالی است که حجم زیادی از دارو بر روی مردم آزمایش می‌شود و مشخص نیست این به چه دلیل انجام می‌گیرد.

وی گفت:‌هم اکنون دلسوزان در جامعه و در فضای مجازی  فریاد می‌زنند واکسن‌های وارداتی مشکوک است و باید نهادهای امنیتی آن را بررسی کنند تا ما شاهد آسیب جدیدی نباشیم.

نماینده همدان در مجلس گفت:‌ آیا کسانی که ما را تحریم دارویی کرده‌اند تحریم‌ها را برداشته‌اند که این حجم از واکسن وارد ایران شده است؟ ‌البته این موضوع برای مردم سوال جدی است.

وی گفت:‌ شواهدی از سوء مدیریت و سوء تدبیر در طول 7 سال گذشته در کشور وجود دارد و مدعیان مذاکره و رفع تحریم و رفع تهدید بهتر است پاسخ دهند که در طول این سال‌های مذاکره که از دوره اصلاحات ( 82 تا 84) و در دوره اخیر (از 92 تا کنون) مذاکره کرده‌اند بگویند که در مذاکرات نباخته‌ایم و دشمن سر آنها کلاه نگذاشته است. زیرا نمی‌توانیم واقعیت‌های سوء تدبیر و سوء مدیریت را انکار کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول