اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

تعیین تکلیف 18 واحد تملیکی بانک ها تا پایان سال

استاندار قم با اشاره به واحدهای تملیک شده از سوی بانک ها اظهار کرد: طبق برنامه زمانبندی شده این واحدها تا پایان سال تعیین تکلیف شده و به مدار تولید بازگردانده خواهند شد.

تعیین تکلیف 18 واحد تملیکی بانک ها تا پایان سال

‌به گزارش خبرگزاری فارس از قم، بهرام سرمست در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی که با حضور دکتر نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس جمهور برگزار شد، طی سخنانی با اشاره به برنامه‌های استان قم در راستای اقتصاد مقاومتی و جهش تولید اظهار کرد: 28 پروژه اقتصاد مقاومتی و 27 پروژه جهش تولید برای قم در نظرگرفته شده است.

وی با بیان اینکه 20 پروژه جهش تولید جنبه تسهیلاتی داشته است افزود: تامین اعتبارات مورد نیاز این طرح‌ها از نهادهای ملی مورد پیگیری قرار گرفته است.

استاندار قم در ادامه با اشاره به تعیین برنامه زمانبندی برای بانک‌های عامل استان در راستای کمک به بازگشت واحدهای تملیکی به مدار تولید خاطرنشان کرد: امیدواریم تا پایان سال بتوانیم 18 واحد صنعتی باقیمانده در تملک بانک‌های استان را تعیین تکلیف کنیم.

سرمست تصریح کرد: خوشبختانه در زمینه بازگرداندن واحدهای نیمه فعال و تعطیل به مدار تولید، از برنامه زمانبندی جلوتر هستیم.

وی گفت: در استان قم نه تنها کارخانه ای تعطیل نشده است، بلکه تلاش کرده‌ایم تا واحدهای راکد نیز به مدار تولید بازگردند.

سرمست همچنین با اشاره به راه اندازی کلینیک عارضه یابی مشکلات واحدهای صنعتی در شهرک شکوهیه قم گفت: ‌امیدواریم با این اقدام، مشکلات واحدهای تولیدی از جمله تامین مواد اولیه و مباحث مدیریتی را رفع کنیم.

مقام عالی دولت در استان قم در ادامه طرح "سه شنبه‌های اقتصادی" و بازدید یک هفته در میان از واحدهای صنعتی را از دیگر برنامه‌های مدیریت استان دانست و با اشاره به  بررسی مشکلات کارخانجات با حضور مدیران مرتبط گفت: خوشختانه شاهد اثربخشی این طرح و رضایت بخش خصوصی از خروجی آن بوده ایم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه 60 درصد اقتصاد استان قم از بخش خدمات است گفت: متاسفانه با شیوع کرونا آسیب بیشتری به بخش گردشگری و خدمات در قم وارد شد.

استاندار قم همچنین افزایش سهم اعتبارات استان از محل تبصره 4 را نیز ضروری دانست و تصریح کرد: با حمایت مسئولان، در طرح‌های کشاورزی می توانیم از این اعتبارات بهره مند شویم.

سرمست توسعه زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی استان را نیز بسیار مهم دانست و گفت: ‌در بحث برق و گاز تفاهم نامه‌هایی امضا شده است؛ ولی در تامین آب شهرک‌ها هنوز با مشکل مواجه هستیم. 

انتهای پیام/2258

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول