اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

آیت‌الله یزدی پناهگاه‌ طلبه‌های انقلابی و جهادی بود

نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: آیت‌الله یزدی یکی از پناهگاه‌های طلبه‌های انقلابی و جهادی بود و باید گفت، سراسر زندگی این مرد بزرگ را مجاهدت، تلاش و ایثار در راه خدا پر ‌کرد.

آیت‌الله یزدی پناهگاه‌ طلبه‌های انقلابی و جهادی بود

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی صادقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با بیان اینکه مرحوم آیت الله یزدی از «السابقون السابقون» انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: او از یاران با سابقه امام خمینی(ره) پیش از پیروزی انقلاب بود و مجاهدت‌ها، تلاش‌ها و اقدامات بسیار فراوانی را انجام داد.

وی خاطرنشان کرد: بدون تردید می‌توان او را مصداق آیه «إِنَّ الَّذینَ قالوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ استَقاموا» دانست. پس از پیروزی نیز با اخلاص، توانمندی و روحیه جهادی و انقلابی در همه صحنه‌ها بهترین یاور امام و رهبری بود.

نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه آیت‌الله یزدی شاخص‌ها و ویژگی‌های شخصیتی فراوانی داشت، گفت: روحیه انقلابی و جهادی دو ویژگی ممتاز او بود به طوری که حتی به دلیل کهولت سن و در منصب ریاست جامعه مدرسین این روحیه انقلابی، جهادی و دفاع از ارزش‌ها و ارکان انقلاب را از دست نداد و هزینه‌های آن را پرداخت کرد و با اخلاص به جان خرید.

وی ولایتمداری را از دیگر ویژگی‌های آیت‌الله یزدی ذکر کرد و افزود: این عالم بزرگوار تبعیت کامل از رهبری در فهم و عمل به مواضع ایشان داشت و یکی از پیشتازان و افراد ممتاز و برجسته بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی صادقی عنوان کرد: آیت‌الله یزدی تا آخرین لحظات زندگی خود همه تلاشش این بود که در خدمت انقلاب اسلامی باشد.

وی با اشاره به ویژگی شخصیتی آیت‌الله یزدی گفت: او در صحنه علم و دانش از برجسته‌ترین شخصیت‌های حوزه و از مجتهدین مسلم و صاحب نام بود و 10 سال مسؤولیت قوه قضائیه را برعهده داشت و از پرسابقه‌ترین افراد در شورای نگهبان بود.

نماینده ولی فقیه در سپاه خاطرنشان کرد: این عالم بزرگوار در سنگر مجلس خبرگان از افراد برجسته بود و در هدایت و مدیریت جامعه مدرسین و تربیت طلاب برای انقلاب با روحیه جهادی نقش فراوانی داشت.

وی عنوان کرد: آیت‌الله یزدی یکی از پناهگاه‌های طلبه‌های انقلابی و جهادی بود و باید بیان کرد سراسر زندگی این مرد بزرگ را مجاهدت، تلاش و ایثار در راه خدا پر ‌کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی صادقی با بیان اینکه آیت‌الله یزدی دارای روحیه انقلابی، جهادی و ولایتمداری در زندگی فردی، سیاسی و اجتماعی بود، گفت: او در برابر جریان‌های انحرافی ایستادگی داشت و در هر بخشی انحراف مشاهده می‌کرد محکم می‌ایستاد و از عوارض و آثار آن باکی نداشت.

وی با بیان اینکه با درگذشت این عالم، جامعه مدرسین  یکی از استوانه‌های خود را از دست داد، عنوان کرد: فقدان آیت‌الله یزدی برای حوزه‌های علمیه سنگین‌تر از بخش‌های دیگر است و می‌توان بیان کرد جامعه مدرسین، حوزه‌های علمیه و خبرگان شخصیت ممتازی را از دست داد.

انتهای پیام/78003/آ40/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول