اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

کاهش 62 درصدی مسافران هوایی در آمریکا

وزارت حمل و نقل آمریکا شب گذشته اعلام کرد: تعداد مسافران حمل و نقل هوایی در این کشور در ماه اکتبر نسبت به مدت مشابه سال گذشته 62 درصد کاهش داشته است.

کاهش 62 درصدی مسافران هوایی در آمریکا

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، وزارت حمل و نقل آمریکا شب گذشته اعلام کرد که تعداد مسافران شرکت‌های هواپیمایی آمریکایی در ماه اکتبر سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 62 درصد کاهش را تجربه کرده است. البته این رقم کمترین افت تعداد مسافران از ماه مارس تاکنون به شمار می‌رود؛ چراکه شیوع ویروس کرونا به شدت از تعداد مسافران هوایی در آ‌مریکا کاسته بود.

شرکت‌های بزرگ هواپیمایی در آمریکا در ماه اکتبر در حالی 29.9 میلیون مسافر را جابجا کرده بودند که طی سال گذشته در همین مدت 78.3 میلیون مسافر داشتند. تعداد مسافران پروازهای داخلی در آمریکا 60 درصد، و تعداد مسافران پروازهای بین المللی در این کشور نیز 77 درصد کاهش یافته است.

گروه شرکت‌های هواپیمایی آمریکا این هفته اعلام کرد که انتظار دارد در ماه  نوامبر هم تعداد مسافران 62 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته پایین‌تر بوده باشد. افزایش قابل توجه تعداد مبتلایان به کرونا در آمریکا از یک سو و اعمال دستورالعمل‌های بهداشتی و درخواست از مردم آمریکا برای خودداری از سفر در تعطیلات به کاهش تقاضا برای مسافرت‌های هوایی در این کشور منجر شده است.

اعمال محدودیت در مسافرت در آمریکا همچنین به تقاضا برای پروازهای بین‌المللی در جهان هم آسیب زده؛ چراکه بسیاری از مسافران در اروپا، انگلیس، چین و برزیل نمی‌توانند به آمریکا سفر کنند. 

شرکت هواپیمایی دلتای آمریکا روز پنجشنبه هشدار داده بود که در سه ماهه چهارم سال جاری، 2 میلیون دلار روزانه ضرر بیشتر را تجربه کرده و خواهد کرد. 

شرکت‌های هواپیمایی امیدوارند توزیع واکسن کرونا بتواند برای سال 2021 به افزایش تقاضای مسافرت‌های هوایی منجر شود، البته بعید می‌دانند که به این زودی‌ها سطح تقاضای حمل و نقل هوایی به دوران پیش از کرونا بازگردد.

وزارت حمل و نقل آمریکا دو روز پیش گفته بود که شرکت‌های هواپیمایی آمریکایی در سه ماهه سوم سال جاری 11.8 میلیارد دلار ضرر خالص را تجربه کرده است. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول