اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تقویت روابط محور دیدار «مامیتوف» و «ولدین»

سرپرست ریاست جمهوری قرقیزستان در سفر به مسکو، پس از نثار تاج گل یادبود در مزار سربازان گمنام جنگ جهانی با رئیس دومای دولتی فدراسیون روسیه دیدار کرد.

تقویت روابط محور دیدار «مامیتوف» و «ولدین»

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، «تالانت مامیتوف» سرپرست ریاست جمهوری قرقیزستان در سفر کاری به مسکو، پس از نثار تاج گل یادبود در مزار سربازان گمنام جنگ جهانی با «ویسچسلاو ولودین» رئیس دومای دولتی فدراسیون روسیه دیدار کرد.

در این دیدار طرفین در مورد تعامل و همکاری بین پارلمانی در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و انسان‌دوستانه گفت‌وگو کردند.

مامیتوف بر تمایل طرف قرقیز برای حفظ و ایجاد پویایی حاصل از تعاملات تأکید کردند.

سرپرست ریاست جمهوری قرقیزستان افزود: دیدارها و جلسات سطح بالا در چارچوب کمیسیون بین پارلمانی و همکاری بین پارلمان‌های دو کشور در جهت منافع دو ملت است.

وی در سخنان خود خاطر نشان کرد که بیماری همه گیر کووید-19 ، تنظیمات برنامه‌های مشترک دو کشور را کند کرده است. در این راستا با تثبیت وضعیت اپیدمیولوژیک باید در مورد اقدامات باقی مانده بازنگری شود.

علاوه بر این ، طرف قرقیزستان خواستار بررسی امکان افزایش تعداد سرویس‌های منظم هوایی و ریلی با رعایت کلیه استانداردها و الزامات بهداشتی و اپیدمیولوژیک شد.

سرپرست ریاست جمهوری قرقیزستان خاطرنشان کرد: پروازهای منظم و چارتر نیازهای موجود شهروندان را تامین نمی‌کند و باید آن را افزایش داد.

وی افزود: شرکت‌های هواپیمایی قرقیزستان مجبور هستند پروازهای خود به روسیه بدون بارگیری تجاری انجام دهند که بر هزینه بلیط هواپیما تأثیر منفی می‌گذارد.

به نوبه خود ولودین در سخنان خود گفت: برای روسیه مهم است که قرقیزستان یک کشور قدرتمند و مستقل باشد کشورهای ما شرکای استراتژیک هستند و همچنین قرقیزستان عضو سازمان پیمان امنیت جمعی است. این میزان بالاترین سطح همکاری است. بنابراین برای ما مهم است که در حل مسائلی که شما با آن مواجه هستید، همکاری نزدیکی داشته باشیم تا مهاجرین کاری قرقیز که برای امرار معاش به روسیه می‌آیند، پشتیبانی لازم را دریافت کنند.

علاوه بر این، رئیس دومای دولتی موضوع مطالعه زبان روسی در قرقیزستان را مطرح کرد که به دلیل ثابت بودن وضعیت رسمی زبان روسی در این کشور ، کار برای شهروندان قرقیز در روسیه آسان تر و وجه تمایز مهاجران کاری قرقیز سطح عالی آموزش زبان روسی آنان است.

ولودین در مورد تأثیر در تصمیم گیری در داخل کشورها به این واقعیت اشاره کرد که آینده در یکپارچه سازی است و ما باید بررسی کنیم که ادغام در کدام کشورها از اولویت بیشتری برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد که در بعضی از کشورها ، سیاستمداران در مورد ادغام صحبت می‌کنند، بلافاصله نگاه خود را به سمت آمریکا می‌برند و وقتی در این وادی به  مسئله و سختی مواجه می‌شوند، آنها به روسیه روی می آورند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول