اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

ساختار تمدن اسلامی مبتنی بر عقلانیت، اخلاق و علم است

مسول بسیج اساتید استان کردستان، تمدن‌سازی را قلب تپنده و اساس تمدن اسلامی دانست و گفت: ساختار تمدن اسلامی درصدد ارایه بهترین نسخه مبتنی بر عقلانیت، اخلاق و علم است.

ساختار تمدن اسلامی مبتنی بر عقلانیت، اخلاق و علم است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مهدی مهدی حاتمی عصر امروز در نشست علمی تخصصی تمدن‌سازی در بیانیه گام دوم انقلاب در هفته‌ای که به عنوان مکتب انقلاب اسلامی، تحول‌خواهی و تحول‌آفرینی نامگذاری شده است اظهار داشت: در تمدن اسلامی تمام ابعاد جامعه هم توسعه مادی هم معنوی مورد توجه است.

وی اظهار کرد: از دیدگاه مقام معظم رهبری ساختار تمدن اسلامی از همان ابتدا از خودسازی آغاز می‌شود تا به جامعه‌پردازی و در نهایت تمدن‌سازی ختم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تمدن اسلامی شامل ۲ حوزه ابزاری و‌ نرم‌افزاری است اضافه کرد: در تفکر اسلامی علم، اختراع، صنعت و سیاست ابزار محسوب می‌شود و تنها وسیله‌ای برای دستیابی به تمدن اسلامی است.

به گفته حاتمی، برخلاف تفکر غربی در تفکر اسلامی علم، صنعت، اختراعات و اقتصاد هدف نهایی نیست.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری سیستم تمدن اسلامی بسیار دقیقی طراحی کرده‌اند افزود: در تمدن اسلامی مادیات همراه با معنویت و عدالت به عنوان الگو مورد تاکید قرار گرفته است.

این استاد دانشگاه یادآور شد: در سیستم تمدن اسلامی دولت اسلامی باید بتواند جامعه اسلامی را حفظ کند و مسیر دستیابی به تمدن اسلامی را هموار کند‌.

حاتمی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر داشتن سبک زندگی اسلامی و نیز بی‌اعتمادی برخی دولتمردان که نمی‌خواهند منویات مقام معظم رهبری را اجرا کنند، تربیت نیرو و خودسازی نیروهای انقلابی در این زمینه را تاثیرگذار دانست.

وی بومی‌کردن علوم و اجازه تولید در امور مختلف جهت اسلامی‌سازی نظام را ضروری برشمرد.

وی به عینیت‌رساندن الگوها و تولید فکر و علم را از تاکیدات مقام معظم رهبری عنوان کرد و افزود: این الگوها قابلیت تحقق دارند.

به گفته حاتمی، تاسیس تمدن اسلامی از همان ابتدای تاسیس نهضت انقلاب اسلامی بوسیله امام راحل (ره) مورد نظر بوده است، در تمدن اسلامی تمام روش‌ها و متدها باید اسلامی باشد.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۸۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول