اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

تاکید سند تحول بنیادین بر آموزه‌های قرآنی/برگزاری پویش نغمه‌های قرآنی در کردستان

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت:‌سند تحول بنیادین بر آموزه‌های قرآنی تاکید دارد و رویکرد آموزش و پرورش نیز همواره در این مسیر است.

تاکید سند تحول بنیادین بر آموزه‌های قرآنی/برگزاری پویش نغمه‌های قرآنی در کردستان

خلیل رنجبر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج با تبریک هفته معلولین به همه دانش‌آموزان با نیازهای ویژه و خانواده‌های آنان، اظهار کرد: پویش معنوی نغمه‌های قرآنی همزمان با اجرای برنامه‌های هفته معلولین از 13 تا 20 آذر ماه جاری در بستر فضای مجازی شاد برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این پویش با هدف آشنایی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه با مفاهیم کتاب آسمانی برگزار می شود، افزود: دانش‌آموزان می‌توانند با تهیه فیلم‌های دو دقیقه‌ای از تلاوت و تفسیر قرآن و یا با کشیدن تصویری از قصه‌های‌های قرآنی و ارسال آن به کارشناسی تربیت‌بدنی اداره آموزش وپرورش استثنایی در این پویش شرکت کنند.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان استعدادیابی، ترویج فرهنگ قرآنی و آشنایی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه با آموزه‌های قرآنی را از اهداف برگزاری این برنامه معنوی دانست و ادامه داد: دانش‌آموزان با نیازهای ویژه از توانمندی‌های بالایی در زمینه‌های مختلف برخوردار هستند که در صورت خودباروری شکوفا خواهد شد.

رنجبر با بیان اینکه قرآن سعادت دنیا و آخرت انسان را تامین می‌کند، یادآور شد: قرآن موجب هدایت، رشد و تعالی جامعه است و در سایه قرآن‌کریم می‌توان با خودسازی از بسیاری از آسیب‌های پیش‌رو پیشگیری کرد.

وی اشاعه فرهنگ قرآنی در برنامه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت را یکی از مهم‌ترین فرصت‌های تربیتی برشمرد و بیان کرد: نهادینه کردن فرهنگ تلاوت روزانه قرآن، ایجاد روحیه قرآنی و آشنایی با شیوه تلاوت صحیح کتاب آسمانی در راستای رشد و تکامل دینی دانش‌آموزان بسیار مؤثر است.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان گفت: فضای مجازی می‌تواند یک محیط آموزشی مناسب برای ترویج سبک زندگی سالم، توسعه رشد جسمانی، فردی و اجتماعی باشد و در این برنامه سعی بر آن است تا از ظرفیت دانش‌آموزان و فرهنگیان فعال در حوزه قرآن استفاده شود.

رنجبر با بیان اینکه دانش‌آموزان با الگو قرار دادن کتاب آسمانی در برنامه‌های زندگی خود در مسیر رشد و تعالی قرار می‌گیرند، اظهار کرد: امید است با برگزاری این‌گونه برنامه‌ها در فضای مجازی بتوانیم با ترویج فرهنگ قرآنی و آشنایی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه با مفاهیم اخلاقی و تربیتی قرآن به اهداف مد نظر دست یابیم.

انتهای پیام/2330/72

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول