اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

بابایی: مستمری مددجویان کمیته امداد و بهزیستی 20 درصد و حقوق کارمندان 25 درصد افزایش می‌یابد

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: حقوق مستمری بگیران کمیته امداد و بهزیستی در سال 1400، 20 درصد افزایش پیدا می‌کند و حال آنکه حقوق کارمندان افزایش 25 درصدی را نشان می‌دهد.

بابایی: مستمری مددجویان کمیته امداد و بهزیستی 20 درصد و حقوق کارمندان 25 درصد افزایش می‌یابد

علی بابایی کارنامی نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به جزئیات لایحه بودجه سال 1400 گفت: دولت در لایحه بودجه سال 1400 مستمری مددجویان کمیته امداد و بهزیستی را 20 درصد افزایش داده است.

وی ادامه داد: این افزایش 20 درصدی در حالی است که حقوق کارمندان 25 درصد افزایش را نشان می‌دهد و حقوق افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی که از اقشار ضعیف جامعه هستند 20 درصد افزایش یافته است.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: ما در جریان بررسی لایحه بودجه در مجلس به طور جد این موضوع را پیگیری می‌کنیم تا مستمری مددجویان کمیته امداد و بهزیستی بین 30 تا 40 درصد افزایش یابد.

بابایی خاطرنشان کرد: علاوه بر این در لایحه بودجه سال آینده 30 هزار میلیارد تومان برای پرداخت بدهی‌های دولت به سازمان تأمین اجتماعی در نظر گرفته شده و حال آنکه بدهی دولت به این سازمان حدود 300 هزار میلیارد تومان است.

وی افزود: نکته قابل توجه دیگر این است که دولت در سال 99 باید مبلغ 42 هزار میلیارد تومان بابت 20 درصد از حق بیمه 40 رسته شغلی را به حساب سازمان تأمین اجتماعی پرداخت می‌کرده که این کار را انجام نداده و عملا بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی در صورت عدم پرداخت این وجه تا پایان سال 342 هزار میلیارد تومان خواهد شد. 

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: این 42 هزار میلیارد تومان تنها برای مشمولین بیمه 40 رسته شغلی است که در حال حاضر جزو بیمه‌شدگان تامین اجتماعی هستند، اگر افراد جدیدی هم در ادامه به لیست این بیمه شدگان اضافه شود، این مبلغ (42 هزار میلیارد تومان) افزایش خواهد یافت.

بابایی خاطرنشان کرد: علاوه بر این این 42 هزار میلیارد تومان در سال 1400 به همین میزان نخواهد بود، بلکه به بیش از 50 هزار میلیارد تومان خواهد رسید و همان طور که گفتم دولت حدود 30 هزار میلیارد تومان برای پرداخت به تامین اجتماعی برای سال بعد در نظر گرفته است.

وی افزود: دولت برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری 50 هزار میلیارد تومان تخصیص داده و حال آنکه به سازمان تامین اجتماعی 300 هزار میلیارد تومان بدهکار است. سازمان تامین اجتماعی از دولت کمک نمی‌خواهد، بلکه از دولت می‌خواهد بدهی خود به این سازمان را پرداخت کند. 

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: این 300 هزار میلیارد تومان بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی بدون محاسبه اکچوئری آن است که اگر اکچوئری آن محاسبه شود، بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی میلیاردها تومان بیشتر از این میزان است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول