اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

آمریکا: طالبان خواستار آزادی 7 هزار زندانی دیگر خود است

همزمان با افزایش خشونت و عدم حصول پیشرفت در مذاکرات بین‌الافغانی سفارت آمریکا در کابل اعلام کرد گروه طالبان خوستار آزادی هفت هزار زندانی دیگر از زندان‌های دولت افغانستان است.

آمریکا: طالبان خواستار آزادی  7 هزار زندانی دیگر خود است

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، سرپرست سفارت آمریکا در کابل گفت گروه طالبان خواستار آزادی هفت هزار زندانی دیگر از زندان‌های دولت افغانستان است.

راس ویلسن، در یک کنفرانس خبری مجازی به خبرنگاران گفت طالبان به رغم عدم التزام به توافق دوحه خواستار آزادی 7 هزار زندانی دیگر این گروه است.

وی افزود: آزادی 7 هزار زندانی دیگر به صورت مشخص در توافق آمریکا و طالبان پیش بینی شده است، اما نباید توقع داشت که بخشی از توافق اجرا و بخشی دیگر اجرا نشود. 

دولت افغانستان تاکنون در این باره اظهار نظری نکرده است. 

اما پیش از این دولت افغانستان بیش از 5 هزار زندانی گروه طالبان را برای نشان دادن حسن نیت خود به مذاکرات صلح آزاد کرده است.

طالبان نیز تعهد کرده بود که با آزادی زندانیان، خشونت‌ را در افغانستان کاهش می‌دهد. این گروه همچنان تعهد کرده بود که زندانیان رها شده دوباره به میدان جنگ بر نمی‌گردند اما طالبان بر خلاف تعهدشان عمل کرده و خشونت‌ها را در کشور افزایش داده و بسیاری از زندانیان رها شده این گروه به میدان‌های جنگ برگشتند.

عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان نیز گفته است که هدف از آزادی 5 هزار زندانی طالبان کاهش خشونت بودند که این امر محقق نشده است.

هیات طالبان و دولت افغانستان در حال رایزنی در دوحه بوده و اعلام شده که طرفین بر سر دستور کار مذاکرات به توافق رسیدند. 

انتهای پیام/ ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول