اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

رژیم غذایی که شما را لاغر می‌کند

محققان در تازه‌ترین بررسی خود دریافتند، پیروی از نوعی رژیم می‌تواند به میزان قابل توجهی در سلامت و وزن افراد تأثیرگذار باشد.

رژیم غذایی که شما را لاغر می‌کند

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از مدیکال‌اکسپرس، محققان دانشگاه یل دریافتند رژیم غذایی کم چرب و گیاهی می‌تواند متابولیسم بدن را به قدرکافی برای سوزاندن چربی و کاهش وزن اضافی تقویت کند.

محققان باور دارند، برای افرادی که مایل به لاغر شدن هستند، رژیم‌های گیاهی به لطف نحوه تأثیر آنها بر متابولیسم می‌توانند بهترین راه حل باشند.

این نتیجه یک مطالعه اخیر است که در «JAMA Network Open» منتشر شده است.

طبق نتایج تحقیق صورت گرفته، پیروی از یک رژیم غذایی کم چرب و گیاهی می‌تواند متابولیسم بدن را برای سوزاندن وزن و چربی اضافی، حتی بدون ورزش شدید افزایش دهد.

در این مطالعه، محققان ۳ هزار و ۱۱۵ فرد در رده سنی ۲۵ تا ۷۵ سال را که دارای اضافه وزن بودند به مدت ۱۶ هفته مورد بررسی قرار دادند.

پژوهشگران شرکت کنندگان را به دو گروه تقسیم کردند. گروه اول رژیم ۴ ماهه کم چرب گیاهی داشتند که میوه، سبزیجات، حبوبات و غلات مصرف می کردند. گروه دوم در قالب گروه کنترل، عادات غذایی خود را تغییر ندادند.

در پایان مطالعه مشخص شد در گروه رژیم های گیاهی به طور متوسط میزان کالری سوزی بعد از غذاخوردن، ۱۸.۷ درصد افزایش یافت. آنها همچنین شاهد کاهش متوسط وزن حدود ۶ کیلوگرمی این گروه بودند.

علاوه بر این، گروه رژیم‌های گیاهی کاهش مقاومت به انسولین و کاهش چربی بدن را تجربه کردند. نکته اساسی این مطالعه این بود که گروه مذکور کاهش قابل توجهی از چربی احشایی، نوع مخرب‌تر چربی را که در اطراف اندام‌های داخلی ذخیره می‌شود، مشاهده کردند.

در مقابل، گروه دیگر هیچ کاهش چشمگیری در کاهش وزن و یا کاهش چربی بدن نداشت. پس از مقایسه دو گروه، برای محققان روشن شد که رژیم غذایی کم چرب و گیاهی تأثیر قابل اندازه گیری بر وزن و سلامت گروه مداخله دارد.

هانا کهلوا، مدیر تحقیقات بالینی و نویسنده ارشد این پژوهش می‌گوید: «طی سالها و دهه‌ها، سوزاندن کالری بیشتر پس از هر وعده غذایی می‌تواند تفاوت مهمی در مدیریت وزن ایجاد کند».

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول