اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

جاری شدن سیل در رودخانه فصلی سفید نودان

بر اثر بارش باران و طغیان رودخانه فصلی سفید، شبکه اصلی انتقال آب شهر نودان کوهچنار تخریب شد.

جاری شدن سیل در رودخانه فصلی سفید نودان

شهردار نودان در گفتگو با خبرنگار فارس در کوهچنار گفت: بارش‌های خوبی در منطقه کوهمره و شهر نودان داشتیم که تا ظهر امروز هیچ خطری را به دنبال نداشت.

رحمت الله خیاط اظهار داشت: متاسفانه از ظهر امروز، شبکه اصلی انتقال آب آشامیدنی شهر نودان کوهچنار بر اثر جاری شدن سیل در رودخانه فصلی سفید این شهر شکست.

وی افزود: حدود ۲۰ متر از شبکه اصلی انتقال آب آشامیدنی به مخزن  شکسته است که تا فروکش شدن آب رودخانه، آب آشامیدنی شهر نودان و روستای چکک قطع می‌باشد و امکان تعمیر لوله وجود ندارد.

خیاط از شهروندان نودان و اهالی روستای چکک خواست تا اصلاح شبکه نسبت به صرفه‌جویی مصرف آب اقدامات لازم را به عمل آورند تا بعد از فروکش کردن آب رودخانه، شبکه انتقال آب تعمیر و مجددا راه‌اندازی شود.

بارندگی، بازار کازرون را دچار خسارت کرد

بارندگی شدید شب گذشته و امروز، خسارت‌هایی را به شهروندان کازرون وارد کرد.

فرماندار کازرون اظهار داشت: خبر‌هایی مبنی بر آب گرفتگی معابر و بازار کازرون دریافت شده و خسارت‌های ناشی از آب‌گرفتگی، مایه نگرانی بسیاری از شهروندان این شهر شده است.

داریوش دهقان در گفتگو با خبرنگار فارس در کازرون گفت: از صبح امروز با شدت یافتن بارندگی و بارش بیش از ۹۰ میلیمتر باران در این شهرستان، شاهد آب‌گرفتگی بخش وسیعی از معابر و خیابان‌های اصلی و منتهی به بازار کازرون بودیم‌ که این آب‌گرفتگی منجر به مسدود شدن بسیاری از مسیرها و سخت شدن عبور و مرور در سطح شهر شد.

داریوش دهقان تصریح کرد: شدت آب‌گرفتگی در برخی از معابر بسیار وسیع بود و برای نخستین بار آب‌های سطحی وارد یکی از پاساژها در بازار کازرون شد و خسارات زیادی به بازاریان و البسه فروشان وارد کرد.

فرماندار ویژه کازرون از تلاش گروه‌های مختلف جهت جلوگیری از ادامه آب‌گرفتگی خبر داد و گفت: از بامداد امروز، مسئولان ستاد بحران شهرستان، نیروهای امدادی و هلال احمر و ماموران آتش نشانی و نیروهای مردمی، با تمام امکانات در سطح شهر مشغول امدادرسانی و جلوگیری از ورود آب به منازل هستند.

وی افزود: در حال حاضر هیچ یک از مسیرهای منتهی به کازرون مسدود نیست اما شدت بارندگی عبور و مرور را کند و محدود نموده است.

انتهای پیام/ س/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول