اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تحرکات خودروهای زرهی آمریکایی در مجاورت مرزهای بلاروس

ارتش آمریکا در اقدامی تحریک‌آمیز علیه روسیه و بلاروس، شماری خودروی زرهی و راکت انداز متحرک را وارد خاک لیتوانی و لهستان کرده است.

تحرکات خودروهای زرهی آمریکایی در مجاورت مرزهای بلاروس

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، خودروهای جنگی و تانک‌های آمریکایی «آبرامز» در کشور لیتوانی و در فاصله پانزده کیلومتری از مرزهای بلاروس مستقر شده و شماری راکت‌انداز متحرک نیز وارد خاک لهستان شده‌اند.

به نوشته پایگاه خبری «دیفنس بلاگ»، ارتش آمریکا اعلام کرد روز یکم دسامبر، خودروهای زرهی و تانک‌های آبرامز، در منطقه مختص به تمرینات نظامی در لیتوانی، مأموریت تمرینی بازدارندگی علیه تهدیدات خارجی را انجام دادند.

از سوی دیگر ارتش آمریکا شماری راکت‌انداز متحرک را وارد خاک لهستان دیگر همسایه بلاروس کرده است. به نوشته دیفنس بلاگ این راکت‌اندازها جهت حضور در عملیات «عزم آتلانتیک» که از سال ۲۰۱۴ در ۱۷ کشور اروپایی به بهانه مقابله با تهدیدات روسیه در جریان است، به کار گرفته خواهند شد.

«الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهور بلاروس بارها درخصوص تحرکات خودروهای زرهی آمریکایی و نیروهای ناتو در اطراف مرزهای این کشور هشدار داده است. او از وزارت کشور بلاروس درخواست کرده اقدام متناسب در برابر این تحرکات را در نظر داشته باشد.

رئیس جمهور بلاروس ضمن متهم کردن ناتو به صف‌آرایی در اطراف مرزهای این کشور، تهدید کرده در صورت لزوم از ارتش روسیه کمک خواهد گرفت.

تشدید حضور نظامی آمریکا و کشورهای غربی عضو پیمان ‌آتلانتیک شمالی (ناتو) در شرق اروپا و حوزه بالتیک، پیش از این بارها محور اظهارات مقام‌های روسیه شامل ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور این کشور هم بوده است.

لوکاشنکو  چندی قبل نیز هشدار داد، دستگاه‌‌های اطلاعاتی روسیه و بلاروس، مراکز سرویس اطلاعاتی آمریکا را در «کی‌یف» پایتخت اوکراین و همچنین لهستان نزدیک ورشو کشف کرده‌اند. به گفته او کشورهای همسایه بلاروس شامل لهستان، اوکراین و لیتوانی ناآرامی بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری ماه آگوست در این کشور را سازماندهی کردند.  

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول