اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

ایلاف| دعوت اردن از وزیر جنگ رژیم صهیونیستی برای سفر به امان

یک روزنامه سعودی به نقل از منبعی آگاه خبر داد که از وزیر جنگ رژیم صهیونیستی برای سفر به اردن و دیدار با شاه این کشور دعوت رسمی به عمل آمده است.

ایلاف| دعوت اردن از وزیر جنگ رژیم صهیونیستی برای سفر به امان

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، پس از انتشار خبر دیدار محرمانه «ایمن الصفدی» وزیرخارجه اردن با «گابی اشکنازی» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی، روزنامه سعودی‌ «ایلاف» از سفر احتمالی «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به امان خبر داد.

ایلاف به نقل از یک منبع آگاه گزارش داد که رسما از وزیر جنگ رژیم صهیونیستی دعوت شده است که به اردن سفر کند و با «عبدالله دوم» شاه این کشور طی روزهای آتی دیدار داشته باشد.

منبع یادشده در ادامه گفت که ایمن الصفدی وزیر خارجه اردن پیام دعوت را هفته گذشته به وزیر خارجه «اسرائیل» تحویل داده است.

شامگاه روز پنجشنبه بود که وبگاه صهیونیستی «واللا» خبر داد که ایمن الصفدی و گابی اشکنازی در مرز اردن و در منطقه گذرگاه «النبی» دیدار کرده‌اند.

منبع مذکور در ادامه به ایلاف خبر داد که وزرای خارجه دو طرف در دیدار یادشده درباره از بین بردن رکود روابط طی سال‌های گذشته بویژه پس از حادثه کشته شدن دو اردنی به دست یک مأمور امنیتی اسرائیلی و اقدامات یک‌جانبه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل در ارتباط با آرمان فلسطین رایزنی کرده‌اند.

ایلاف در ادامه مدعی شد که اطلاعاتی به دست آورده که نشان می‌دهد شاه اردن به این نتیجه رسیده که وزرای دفاع و خارجه رژیم صهیونیستی آماده بازگشت به مذاکرات با فلسطینی‌ها هستند و با تصمیم بنیامین نتانیاهو مبنی بر الحاق (اشغال) یک‌جانبه سرزمین فلسطین مخالف هستند.

این در حالی است که شاه اردن طی سال‌های اخیر بارها دیدار با بنیامین نتانیاهو رد کرده است تا جایی که پیشتر، منابع خبری گزارش داده بودند که شاه اردن حتی حاضر نشده به تماس‌های تلفنی نتانیاهو پاسخ دهد.

در عین حال،‌ وزیر جنگ رژیم صهیونیستی روز گذشته در حساب کاربریش در شبکه فیسبوک در پیامی ویدئویی خطاب به فلسطینی‌ها، با ادعای اینکه منطقه غرب آسیا در حال تغییر است، از آنها خواست هرچه سریعتر پای میز مذاکره برگردند.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در این پیام که بوی تبلیغات انتخاباتی می‌داد، ادعا کرد به نهادهای زیر نظر خود دستور داده جهت مقابله با کرونا به فلسطینی‌ها کمک‌رسانی کنند و آنهایی که در سرزمین‌های اشغالی شاغل هستند واکسن دریافت خواهند کرد.

گانتز پیش از این پیام نیز در دیدار با «نیکولای ملادینوف» فرستاده سازمان ملل متحد در امور صلح خاورمیانه مدعی شده بود: «اسرائیل آماده بهتر کردن وضعیت ساکنان غزه است در صورتی که درباره آرامش طولانی‌مدت و بازگشت سربازان اسیر به تفاهم دست پیدا کنیم».

روابط اردن به عنوان متولی اماکن مقدس اسلامی در قدس و رژیم صهیونیستی مدت طولانی است که به دلیل بن بست در مذاکرات سازش بین فلسطینیان و صهیونیست‌ها و طرح‌های ضد فلسطین دولت ترامپ از جمله طرح اشغالی الحاق ۳۰ درصد از کرانه باختری به فلسطین اشغالی، شاهد رکود است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول