اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال جهان

چه بلایی سر رئال مادرید آمده ؟ / از کیف 2018 تا کیف 2020 با بررسی ناکامی تیم زیدان

رئال مادرید در سال 2018 در کیف مقابل لیورپول به برتری رسید و قهرمان شد و در سال 2020 دوباره در همان کیف مقابل شاختار نتیجه‌ای ناامیدکننده را ثبت کرد.

چه بلایی سر رئال مادرید آمده ؟ / از کیف 2018 تا کیف 2020 با بررسی ناکامی تیم زیدان

به گزارش خبرگزاری فارس، در تاریخ 5 خرداد 97 (26 ماه می 2018) در کیف اوکراین 2 تیم رئال مادرید و لیورپول در فینال لیگ قهرمانان اروپا به مصاف هم رفتند و زیدان توانست سومین قهرمانی متوالی خود در اروپا را به ثبت رساند.در آن بازی که حاشیه‌هایی مثل درگیری راموس و صلاح ، اشتباهات مکرر کاریوس در دروازه لیورپول و سوپر برگردان گرت بیل رخ داد، رئال مادرید توانست سیزدهمین قهرمانی لیگ قهرمانان و چهارمین قهرمانی اروپایی در 5 سال اخیر آن زمان را به ثبت رساند.  

رئال مادرید توانسته بود با هدایت آنچلوتی و زیدان یک سلطه فوق‌العاده را در 5 سال از سال 2013 تا 2018 در اروپا ایجاد کند. هیچ تیمی جلودارش نبود و کهکشانی‌ها به یک قدرت بدل شده بودند.اما پایان فصل با اتفاقاتی نظیر خداحافظی زیدان و رفتن رونالدو به یوونتوس کمی تغییر کرد. رئال می‌خواست دوران پسا رونالدو خود را آغاز کند. پرز با زیدان به توافق رسید که او جدا شود و لوپتگی راه رئال را ادامه دهد.

در 48 ساعت مانده به آغاز جام جهانی 2018، یولین لوپتگی که هدایت تیم ملی اسپانیا را برعهده داشت با رئال مادرید قرارداد بست و باعث عصبانتی فدارسیون فوتبال این کشور شد و همان موقع از سمتش اخراج شد.لوپتگی با حاشیه‌هایی که وارد رئال شد نتوانست این تیم را با موفقیت جلو ببرد و پس از 10 بازی و شکست 5 بر یک مقابل بارسلونا در ال‌کلاسیکو جای خود را به «سانتیاگو سولاری» داد. سولاری نیز پس از حذف در لیگ قهرمانان اروپا مقابل آژاکس، پس از 5 ماه دوباره مسند مربیگری رئال را به زیدان داد.

زیدان در آن فصل رئال را به مقام سوم رساند و در فصل بعد با وجود کرونا توانست یک شاهکار رقم بزند و از ضعف تیم بارسلونا با هدایت ستین نهایت استفاده را ببرد. زیدان در فصل 2019-2020 با اینکه از بارسلونا عقب بود توانست با فاصله 5 امتیازی نسبت به حریف قهرمان لالیگا شود. در لیگ قهرمانان و کوپادل‌ری نیز مقابل حریفان شکست خورد تا رئال تنها با یک جام فصل را به پایان برد.

این فصل با شرایط کرونایی آغاز شد. رئال که قصد حفظ بودجه داشت تا در دوران پساکرونایی اقتصادش را مدیریت و برای تابستان 2021 و خریدهای معتبر برنامه ریزی کند، پس از 40 سال هیچ خریدی انجام نداد. نتیجه‌اش این شد که در خط تهاجمی، رئال آن قدرت همیشگی و چند سال اخیر را ندارد و در ترکیب این تیم جانشینی برای کریستیانو رونالدو نیست. نه ادن ازارد توانسته اثری از دوران چلسی را در مادرید داشته باشد و نه بازیکن دیگری شاخص و درخشان بازی کرده است.

نتیجه‌اش این شد که سه‌شنبه پیش یعنی 11 آذر ماه، رئال مادرید در کیف مقابل شاختاردونتسک شکست خورد و یک اتفاق ناامیدکننده را به ثبت رساند.زیدان در آستانه اخراج از رئال مادرید قرار گرفته و به نظر می‌رسد اگر در 3 بازی آینده رئال مخصوصا دیدار چهارشنبه شب مقابل مونشن گلادباخ در لیگ قهرمانان اروپا موفق نشود از این تیم کنار رود.

در بالا به صورت خلاصه از کیف 2018 تا کیف 2020 از رئال مادرید خواندید. رئالی که با قدرت تمام قهرمان اروپا شود ولی پس از 2 سال با حضور همان ستاره‌ها به جز رونالدو و گرت بیل یک نتیجه خفت‌بار را ثبت کرد.

در گزارش زیر سعی داریم به ذکر بررسی مهمترین علل ضعف رئال مادرید در این 2 سال بپردازیم.

*خریدهای ناامیدکننده

رئال مادرید برای جانشینی کریستیانو رونالدو  100 میلیون یورو برای خرید رودریگو و وینیسیوس خرج کردند. این 2 بازیکن قرار بود به ستاره‌های آینده مادرید بدل شوند ولی هنوز فاصله زیادی تا یک ابرقدرت دارند.

وینیسیوس 83 بازی تاکنون برای مادرید انجام داده و توانسته 11 گل به ثمر رساند. رودریگو که کمتر از وینیسیوس بازی کرده در 37 بازی 8 گل به ثبت رسانده است.

از طرف دیگر خریدهای دیگر مثل لوکا یوویچ و ماریانو دیاز اصلا نتوانستند جایگزین خوبی برای بنزما شوند و آمار گلزنی خوبی را به ثبت رسانند.

ادن ازارد نیز که با رقم بزرگ از چلسی به مادرید آمد، با مصدومیت‌های متوالی و بزرگی روبه‌رو شد و اصلا نتوانست درخشش گذشته خود را در اسپانیا نشان دهد.

در دفاع نیز ادر میلیتائو با 50 میلیون یورو از پورتو آمد و آلوارو اودریوزولا با 40 میلیون یورو از رئال سوسیداد خریداری شد ولی هیچ کدام نتوانستند درخشش خوبی از خود به نمایش گذارند.

*آمار ضعیف بازیکنان ؛ دیگر خبری از شوت‌های آسنسیو نیست!

پس از جدایی کریستیانو رونالدو، رئال مادرید انتظار زیادی از «مارکو آسنسیو» داشت. بازیکنی که با بدشانسی روبه‌رو شد و در مسابقات پیش فصل 2018-2019 رباط صلیبی پاره کرد و به مدت 9 ماه از میادین دور ماند.البته که آسنسیو در هفته‌های پایانی فصل گذشته به ترکیب مادرید بازگشت و درخشان ظاهر شد ولی این فصل هیچ اثری از آن ستاره سابق مادرید ندارد و بسیار افت و خیز نشان داده است.

از طرفی دیگر رافائل واران که از او به عنوان فرمانده جدید مادرید سخن می‌گفتند و او را جانشین راموس می‌نامیدند، نمایشی ناامیدکننده از خود به جا گذاشت. او در فصل گذشته در لیگ قهرمانان اروپا مقابل منچسترسیتی در نبود راموس یک نمایش فاجعه‌بار را به ثبت رسانید و باعث حذف کهکشانی‌ها از لیگ قهرمانان اروپا شد. این فصل نیز عملکرد او بسیار پرافت و خیز شده و در بسیاری از بازی‌ها آمار ناامیدکننده دارد.

*تنها ستاره جدید مادرید

فده والورده تنها بازیکنی است که در ترکیب کیف سال 2018 حضور ندارد ولی اکنون به یک ستاره بزرگ مادرید بدل شده است. او در کنار کاسمیرو، تونی کروس و لوکا مودریچ یکی از هافبک‌های برتر رئال مادرید است و توانسته به مهره اصلی زیدان بدل شود.

*بازیکنانی که دیگر درخشان نیستند

مارسلو و ایسکو که در قلب مادرید در سه بار قهرمانی متوالی لیگ قهرمانان اروپا حضور داشتند، امروز ناامیدکننده‌تر از همیشه بازی می‌کنند.

زیدان به خاطر مارسلو، مدافع چپ خود یعنی رگیلون را به تاتنهام سپرد و اشرف حکیمی راست پا را به اینترمیلان واگذار کرد. مارسلو اصلا خوب نبود و هر بار که در ترکیب مادرید قرار گرفته است، رئال از سمت چپ ضعف‌های زیادی از خود به ثبت رسانده است.

*فرماندهان کنونی مادرید ؛ 2 بازیکن اساسی و مهم رئال

سرخیو راموس و کریم بنزما، اساسی‌ترین و مهم‌ترین بازیکنان کنونی رئال مادرید هستند. آنها که وظیفه رهبری و فرماندهی تیم را برعهده گرفته‌اند بسیار نقشی اساسی در تیم کنونی زیدان را ایفا می‌کنند. پس از رفتن کریستیانو رونالدو بار این تیم به روی دوش این 2 بازیکن افتاده است. درست است که راموس یک مدافع بوده ولی جزو گلزن‌ترین بازیکنان کنونی مادرید شمرده می‌شود.

رئال از کیف 2018 تا کیف 2020 با تغییرات زیادی همراه بوده و نشان داده نگاهش به تابستان 2021 است. شاید بتوان گفت رئال فصل آینده اندیشه‌های بزرگی با زیدان در سر دارد. البته اگر زیدان هفته مهم خود را با موفقیت پشت سر بگذارد و در این تیم ماندگار شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول