اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

استفاده از «مانکن زنده» این بار در کرمانشاه + عکس

چند سال پیش انتشار تصاویری از داخل سرزمین‌های اشغالی جنجال زیادی به پا کرد. صهیونیست‌ها با استفاده از مانکن زنده (زناان و دختران جوان) اقدام به تبلیغ محصولات خودشان کرده بودند، روشی که سپس به اروپا رسید؛ حالا در دو سه شهر ایران از جمله کرمانشاه هم این اتفاق رخ داده است.

استفاده از «مانکن زنده» این بار در کرمانشاه + عکس

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، استفاده از مانکن زنده برای تبلیغات اولین بار و در هفته های گذشته در مشهد صورت گرفت که موجی از انتقادات را به وجود آورد. این کار خلاف قانون بوده و همان روزها رئیس اتاق اصناف مشهدگفته بود: حضور مانکن زنده به هر نحو در ویترین فروشگاه‌های پوشاک، منسوجات، کیف و کفش ممنوع است.

وی این اقدام را «بر خلاف ضوابط انتظامی دانسته» و اظهار کرد: این عمل غیرقانونی است.

هرچند با آن فروشگاه برخورد لازم صورت گرفت اما به نظر نمی‌رسد که این اقدام «غیر انسانی» تمامی داشته باشد و در سایه سهل‌انگاری، عدم نظارت و برخورد لازم در حال تبدیل شدن به یک اپیدمی است.

 

اولین بار در سال ۹۵ بود که استفاده از مانکن زنده توسط فروشگاه‌های صهیونیستی در رسانه‌های داخلی و خارجی انعکاس پیدا کرد. بنابر اعلام رسانه‌های اسرائیل به گفته رسانه های صهیونیستی، عابران گفته‌اند: «که ما ابتدا فکر می‌کردیم این زنان مانکن های چوبی هستند که برای نمایش لباس‌ها در ویترین قرار گرفته‌اند اما با جابجا شدن و پلک زدن آنها فهمیدیم که اینها انسان هستند.»

حالا و پس از گذشت ۴ سال، پای مانکن‌های زنده به برخی شهرهای ایران و متاسفانه کرمانشاه نیز باز شده و برخی از فروشگاه‌های مناطق به اصطلاح لاکچری دست به چنین اقدام غیرانسانی و غیراخلاقی زده‌اند.

در همین خصوص، یکی از فروشگاه‌های لباس واقع در خیایان کسری به صورت علنی در پیج اینستاگرام خود فیلم و تصاویر زننده‌ای از مانکن‌های زنده منتشر کرده است. کشف حجاب علنی در تمامی تصاویر و فیلم‌ها مشهود است و این صفحه رسمی نیز ابایی برای انتشار آن‌ها ندارد.

حال باید دید واکنش مسئولین و متولیان امر در خصوص رواج این شیوه تبلیغی که ابتدا توسط صهیونیست‌ها صورت گرفته است چگونه است؟ آیا نهایتا با چند تذکر ساده کار به پایان خواهد رسید یا برنامه جدی برای مقابله با چنین کارهایی که امنیت اخلاقی و روانی جامعه را هدف قرار داده، در دستور کار قرار می‌گیرد؟

انتهای پیام/ح/ح

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول