اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

جریان تحریف سعی می‌کند به ابعاد شخصیتی شهید فخری‌زاده حمله کند

رئیس دانشگاه آزاد با بیان اینکه جریان تحریف سعی می‌کند به همه ابعاد شخصیتی شهید فخری‌زاده حمله کند، گفت: رهبر انقلاب در خطاب قرار دادن شهید فخری‌زاده فرمودند دانشمند برجسته و ممتاز هسته ای و دفاعی.

جریان تحریف سعی می‌کند به ابعاد شخصیتی شهید فخری‌زاده حمله کند

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، محمّدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، عصر امروز (پنجشنبه ۱۳ آذر) در بزرگداشت مجازی شهید محسن فخری‌زاده دانشمند هسته‌ای کشورمان که از سوی بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران برگزار شد، گفت: در دورانی واقع هستیم که متأسفانه هم تحریم و ترور را داریم هم تحریف را.

وی با یادآوری شهادت شهید مسعود علیمحمّدی، گفت: وقتی خبر شهادت ایشان به بنده و شهید فخری‌نژاد رسید، با هم به محل حادثه رفتیم. در آنجا به شهید فخری‌زاده گفتم که نگذار مسعود مظلوم بماند. امروز به جهاتی باید گفت نگذاریم محسن مظلوم بماند.

طهرانچی با بیان اینکه جریان تحریف سعی می‌کند به همه ابعاد شخصیتی شهید فخری‌زاده حمله کند، گفت: با رصدی که در این یک هفته از فضای مسموم رسانه‌ای دشمن داشتیم می‌بینیم جریان تحریف فعال است، امّا رهبر انقلاب مثل همیشه کلیدواژه‌هایی را در اختیار ما قرار دادند که راهگشا بود.

رئیس دانشگاه آزاد افزود: رهبر انقلاب در خطاب قرار دادن شهید فخری‌زاده فرمودند دانشمند برجسته و ممتاز هسته‌ای و دفاعی. این در حالی است که روز اول حادثه، جریانی در کشور همه تلاشش را از روی نادانی به‌کار برد که بگویند فخری‌زاده دانشمند هسته‌ای نبوده است.

طهرانچی در ادامه با بیان اینکه نباید هسته‌ای را صرفاً سلاح ببینیم، گفت: دانش هسته‌ای در حوزه‌های مختلف، پشتوانه‌سازی برای دفاع است. اینکه دانش هسته‌ای را مختص سلاح هسته‌ای کنند از بی‌دانشی نشأت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه چه می‌شود که مسعود علیمحمدی شیفته محسن فخری‌زاده می‌شود و دشمن، زنده ماندن او را برنمی‌تابد، گفت: باید پرسید چه می‌شود که مجید شهریاری که کسی در هوش و دانش او شکی ندارد، می‌نشیند و در مکتب محسن فخری‌زاده کسب علم می‌کند و همراه او اتفاقاتی را رقم می‌زند. همچنین دانشمندان دیگری که نمی شود اسم‌شان را برد اما اسمشان را دشمن می‌داند و این از بی‌کفایتی برخی ناشی می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد در ادامه گفت: همواره باید بین تصمیم‌گیران کشور و دانشمند کسانی باشند که خود اهل دانش باشند و بدون اینکه به دنبال کسب شهرت باشند، با افتخار، پلی بشوند در رسیدن کشور به دستاوردهای بزرگ. شهید فخری‌زاده اینگونه بود.

طهرانچی با اشاره به ایفای نقش شهید فخری‌زاده در دانش هسته‌ای و تولید واکسن کرونا، گفت: شهید فخری‌زاده یک جامعیت علمی داشت که فرصت‌ها را شکار می‌کرد و زبان دانشمندان را خوب می‌دانست و سره را از ناسره تشخیص می‌داد. نه‌تنها شخصاً دانشمند بود بلکه دال مرکزی دانشمندان در عرصه موشکی بود و کم داریم افرادی که بتوانند منظومه‌ای از دانشمندان را گرد خودشان جمع کنند.فخری زاده اینچنین بود. 

وی افزود: دانشمندان می‌دانستند که فخری‌زاده علمی حرف می‌زند و روش علمی را خوب فهم می‌کند ولو اینکه مقاله ننوشته است، امّا کسی که مقاله می‌نوشت وقتی در کنار فخری زاده قرار می‌گرفت، او را نه تنها بیگانه از علم نمیدید بلکه پیشرو تر از خود می‌دید.

طهرانچی تصریح کرد: شهید فخری‌زاده همه وجودش در خدمت کشور و شکار لحظه‌ها و موقعیت‌ها بود و به دنبال این بود که چگونه دانش را به‌خدمت بگیرد.

وی با بیان اینکه هیاهوی هسته‌ای دشمن، برخی سیاسون غیرعالم را ترسانده است، گفت: در شریعت ما شراب حرام است،  امّا عبور از آن و رسیدن به سرکه حرام نیست بلکه حتی ظروف را هم مطهر می‌کند.

طهرانچی تصریح کرد: دشمن می‌خواهد به اسم سلاح هسته‌ای، قدرت دفاعی را بگیرند نه حتی موشکی. 

وی با بیان اینکه ضدانقلاب نسبت به اینکه به شهید فخری‌زاده عارف گفته می‌‌شود،خرده وارد کرده، گفت: آن‌ها ما را نمی‌شناسند. پرداختن به عرصه علم برای ما امری مقدس است. با این نگاه می‌بینیم که شهادت بر روی این مجاهدان باز است، چون نگاهشان اینگونه است.

طهرانچی با بیان اینکه عکس بسیار کمی از شهید فخری‌زاده وجود دارد، گفت: این موضوع ناشی از این است که او اصلاً نمی‌خواست دیده شود. یکی از داغ‌های بزرگ دشمن هم این بود که عکسی از او نداشت. 

وی تصریح کرد: شهید فخری‌زاده حتی در فضای علوم شناختی هم دانش را دنبال می‌کرد. برای عرصه پژوهش‌های نوآورانه حدی برای خود قائل نبود.

رئیس دانشگاه آزاد افزود: فقدان شهید فخری‌زاده فقدان بزرگی است و جایش خالی است. ثلمه‌ای که به‌واسطه رفتن عالمی حاصل می‌شود، بسیار بزرگ است، امّا دانشمندان و جوانان ما باید نگاه فخری‌زاده را سرلوحه کار خود قرار دهند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول