اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

تغییر وضعیت شهرستان های خراسان رضوی از نظر شیوع کرونا/ روند ابتلا به کرونا در استان کاهش یافت

استاندار خراسان رضوی از تغییر وضعیت شهرستان‌های این استان از نظر شیوع کرونا خبر داد.

تغییر وضعیت شهرستان های خراسان رضوی از نظر شیوع کرونا/ روند ابتلا به کرونا در استان کاهش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، محمدصادق معتمدیان ظهر امروز در مراسم بهره‌برداری بخش واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی فردوسی مشهد با حضور ویدیوکنفرانس رییس جمهوری، در پاسخ به پرسش حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر روحانی در مورد وضعیت کرونا در خراسان رضوی افزود: اجرای طرح محدودیت‌های هوشمند مقابله با ویروس همه‌گیر در این استان به خوبی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: پیرو همکاری اعضای ستاد استانی مقابله با کرونا و بر اساس آماری وزارت بهداشت ۱۵ شهرستان از ۱۹ شهرستان دارای وضعیت قرمز در خراسان رضوی هم‌اینک تغییر وضعیت یافته و به سطح نارنجی شیوع ویروس همه‌گیر رفته‌اند.

استاندار خراسان رضوی گفت: همچنین برخی دیگر از شهرستان‌های این استان که پیش از این در وضعیت نارنجی قرار داشتند اینک از نظر شیوه ویروس کرونا وضعیت زرد دارند.

وی همچنین از همراهی مردم در اجرای طرح محدودیت‌های هوشمند برای کاهش شیوع ویروس همه‌گیر کرونا قدردانی کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی، رییس جمهوری نیز سلامت مردم را حایز اهمیت دانست و اظهار امیدواری کرد که با همکاری عموم هموطنان شیوع این ویروس کاهش یافته، به نقطه مطلوب رسیده و نگرانی عمومی از بابت آن برطرف شود.

نخستین واحد بخار نیروگاه گازی فردوسی امروز ۱۳ آذر با حضور ویدیو کنفرانسی رییس جمهوری در قالب پویش "# هر هفته الف-ب-ایران" در کیلومتر ۱۵ جاده مشهد - قوچان افتتاح شد.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۹۸۹ هزار و۵۷۲ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. بیماری کووید ۱۹ تاکنون جان ۴۸ هزار و ۹۹۰ نفر را در کشورمان گرفته است. همچنین تاکنون ۶۸۸ هزار و ۵۴ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در ایران بهبود یافته‌اند.

"پاندمی کرونا" تاکنون در سطح جهان ۶۴ میلیون و ۲۹۵ هزار و ۶۱ نفر را بیمار کرده و جان یک میلیون و ۴۸۹ هزار و ۱۹۳ نفر را در ۲۳۰ کشور گرفته است. ۴۴ میلیون و ۵۴۳ هزار و ۸۰۶ نفر از افراد مبتلا به ویروس کرونا در سطح جهان، تاکنون درمان شده‌اند.

در این میان آمریکا با ۱۴ میلیون و ۱۰۸ هزار و ۶۰۶ بیمار کووید ۱۹ و ۲۷۶ هزار و ۹۷۹ قربانی ویروس کرونا، بیشترین آمار ابتلا و تلفات ناشی از پاندمی کرونا را در جهان به خود اختصاص داده است. پس از آمریکا کشورهای هند، برزیل و فرانسه بیشترین شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا را دارند.

بر اساس آخرین آمارهای رسمی، ایران در جدول مبتلایان و جانباختگان پاندمی کرونا جایگاه چهاردهم را در میان کشورهای جهان دارد.

انتهای پیام/70054

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول