اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد کلان و بودجه

بازپرداخت 150 هزار میلیارد تومان اصل و سود اوراق در سال 1400

معاون سازمان برنامه و بودجه گفت:‌ سال آینده باید 150 هزار میلیارد تومان اصل و سود اوراق فروخته شده را بازپرداخت کنیم.

بازپرداخت 150 هزار میلیارد تومان اصل و سود اوراق در سال 1400

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، سیدحمید پورمحمدی شب گذشته در گفت‌‌و‌گوی ویژه خبری با اشاره به اینکه امسال دولت اجازه داشت ۲۲۰ هزار میلیارد تومان اوراق منتشر کند، اظهار داشت: سال آینده باید ۱۵۰ هزار میلیارد تومان شامل ۱۰۰ هزار میلیارد تومان اصل اوراق و پنجاه هزار میلیارد تومان سود آن باز پرداخت شود.کار با این دولت و آن دولت ندارد، سال آینده علاوه بر اینکه باید کشور را اداره کنیم و هزینه‌هایی که ایجاد می شود باید پرداخت کنیم.

معاون امور اقتصادی و بودجه سازمان برنامه و بودجه افزود: برای سال آینده ۲۲۰ هزار میلیارد تومان اوراق جدید پیش‌بینی نشد بلکه ۵۵ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

وی به موضوع نفت اشاره کرد و گفت: درآمد نفت واقع‌بینانه است، وزیر نفت ارقامی را که گفت می تواند تامین کند حدود ۲۰۰ هزار میلیارد تومان است.

پورمحمدی ادامه داد: در بودجه هیچ گاه تعداد بشکه نفت نمی‌آوریم، رقم ۱۹۹ هزار میلیارد تومان برای فروش نفت پیش بینی شده که باور داریم به آن می رسیم، نظر رئیس جمهور همین بود، بانک مرکزی باید سیاست را طوری جلو ببرد که ارز را به ۱۱۵۰۰ تومان برساندو وزارت نفت برنامه ها را طوری تنظیم کند که به هر طریقی به صادرات ۲.۳ میلیون بشکه برسیم، نه ارز ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومانی در بودجه می‌آید و دلار آن، بلکه مبنای محاسبه است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول