اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

انجام اقدامات مقابله‌ای با کرونا در 1400 محله کردستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: از اسفندماه سال گذشته تا کنون 240 اکیپ در یک‌هزار و ۴۰۱ محله سطح استان در حوزه مبارزه و پیشگیری کرونا فعالیت داشته‌اند.

انجام اقدامات مقابله‌ای با کرونا در 1400 محله کردستان

فرزین رضاعی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، با اشاره به اقدامات پیشگیرانه مقابله با بیماری کرونا در مدیریت سازمان‌های مردم‌نهاد و خیرین سلامت از زمان شیوع کروناویروس تاکنون در استان اظهار کرد: سازمان‌های مردم نهاد به عنوان رکن اساسی جوامع در حال گذار، محرک‌های توسعه قلمداد می‌شوند.

وی اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و درگیرشدن نهادهای دولتی و حاکمیتی، سازمان‌های مردم نهاد که متشکل از نخبگان، فرهیختگان و تصمیم‌سازان جامعه هستند در کنار مدافعان سلامت اقدامات ارزنده‌ای انجام داده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان به تعامل و ارتباط مؤثر دانشگاه با سازمان‌های مردم‌نهاد حوزه سلامت در سال‌های اخیر گریزی زد و خاطرنشان کرد: در اسفند ماه سال گذشته بر اساس مداخلات اجتماع محور، با برنامه‌ریزی و نظارت مدیریت سازمان‌های مردم نهاد، خیرین سلامت دانشگاه و با همکاری مرکز بهداشت سنندج با مشارکت اعضای داوطلب از سازمان‌های مردم نهاد و دفاتر تسهیل‌گری اقداماتی صورت گرفته که همواره در حال تداوم است.

رضاعی بهره‌مندی از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد مرتبط با حوزه سلامت در اجرای  اقدامات پیشگیرانه مقابله با کرونا ویروس را شاخصی مهم در راستای مهار این بیماری عنوان کرد و گفت: داوطلبان و سفیران سلامت به مثابه حلقه ارتباطی میان مردم و نظام سلامت در قالب برنامه ملی خودمراقبتی بسترساز ارتقای سواد سلامت هستند.

وی در ادامه، توزیع بروشور و پمفلت آموزشی با مضمون راه‌های پیشگیری و رعایت بهداشت فردی  بین مددجویان نهاد‌های حمایتی، سوپرمارکت‌ها، مغازه‌های سطح شهر، ساکنین محلات حاشیه و روستاها از اسفندماه سال گذشته تا کنون را از جمله اقدامات سازمان‌های مردم نهاد حوزه سلامت نام برد و گفت: آموزش و اطلاع‌رسانی به مردم با استفاده از تریبون مساجد در قالب سخنرانی و پخش فایل صوتی با مضمون ماندن درخانه و رعایت بهداشت فردی در همه مساجد شهر سنندج از دیگر اقدامات این حوزه  در خصوص پیشگیری از ویروس کرونا است.

فعالیت 240 اکیپ‌ پیشگیری از کرونا در محلات کردستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان  بیان کرد: پس از هماهنگی با رئیس مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در اسفندماه سال گذشته تا کنون 240 مورد اکیپ در  یک‌هزار و ۴۰۱ محله در دو شیفت کاری و چهار فاز عملیاتی جهت اقدامات پیشگیرانه در خصوص مبارزه با کرونا اعزام شده‌اند.

رضاعی در ادامه افزود: تحویل و انتقال فایل صوتی آموزشی با مضمون راه‌های مقابله با بیماری کرونا به ماموستاها و خادمین مساجد برای پخش از بلندگوی مساجد قبل از اذان جهت حساس‌سازی مردم محلات در تاریخ یادشده از دیگر اقدامات تشکل‌های مدنی حوزه سلامت در سطح استان بوده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان اضافه کرد: آموزش و اطلاع‌رسانی به مردم و کسبه سطح شهر با استفاده از بلندگوهای سیار در قالب سخنرانی و پخش فایل صوتی با مضمون نهادینه‌سازی اهمیت و حساسیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در پیشگیری از شیوع بیماری کرونا از ابتدای همه‌گیری این بیماری تاکنون توسط سازمان‌های مردم‌نهاد حامی سلامت انجام شده است.

20 هزار شهروند کردستانی زیرپوشش آموزش‌های پیشگیرانه قرار گرفتند

رضاعی همچنین از آموزش و اطلاع‌رسانی مجازی به بیش از 20 هزار نفر از شهروندان استان از طریق راه‌اندازی کمپین‌های مجازی با محتوای حساسیت‌سازی موضوع در خانه ماندن و پویش قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا، استفاده از ماسک و رعایت فاصله فیزیکی با استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد خبر داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان در ادامه اظهار کرد: راه‌اندازی کمپین «من ماسک می‌زنم»، کمپین «نه به مراسم عزاداری» در سطح استان، آموزش چهره به چهره خانواده‌ها به خصوص مادران و کودکان در خصوص نحوه تهیه ماسک در مناطق حاشیه‌نشین، انتشار فایل آموزشی در خصوص زندگی و سازگاری با کرونا در گروه‌های مجازی با بهره‌گیری از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد انجام شده است.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول