اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

کاهش ۵۰ درصدی آمار مبتلایان به کرونا در استان مرکزی

استاندار مرکزی از کاهش ۵۰ درصدی آمار مبتلایان به بیماری کرونا دراستان در هفته دوم آذرماه نسبت به هفته چهارم آبان‌ خبر داد.

کاهش ۵۰ درصدی آمار مبتلایان به کرونا در استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک سید علی آقازاده ظهر امروز در نشست ستاد مدیریت بیماری کرونا استان مرکزی اظهار کرد: فعالیت ادارات غیر امدادی از شنبه هفته آینده با ۵۰ درصد نیرو ادامه پیدا می‌کند.

وی افزود: امیدواریم همچنان شاهد روند کاهشی مبتلایان به بیماری کرونا باشیم چون هرچه این آمار کمتر باشد روحیه مردم کشور بهتر می‌شود.

استاندار مرکزی با بیان اینکه محدودیت‌های دوهفته‌ای به خوبی نشان داد اگر مردم بتوانند بازهم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند حتماً از شیوع ویروس کویید۱۹ جلوگیری می‌شود و این دقیقا همان مسئله خواستن توانستن است.

آقازاده با بیان اینکه اصناف در سراسر کشور با فعالیت خود کسب درآمد می‌کنند، ادامه داد: این قشر با از خودگذشتگی در کنترل بیماری کرونا نقش مثمر ثمری داشتند که این جای تقدیر دارد.

وی با بیان اینکه امیدواریم پروتکل‌های بهداشتی همچنان رعایت توسط مردم رعایت شود تا مجبور به اجرای محدودیت‌های شدیدتر نباشیم اضافه کرد: از ۱۵ آذرماه بیش از ۷۰ درصد مشاغل استان به جز مشاغل ۳ و ۴ فعال خواهند بود.

استاندار مرکزی با بیان اینکه در خصوص ادامه ممنوعیت رفت و آمد شبانه از ساعت ۲۱ تا ۴ بامداد شنبه هفته آتی اطلاع‌رسانی می‌شود تصریح کرد: انتظار داریم مردم استان از دورهمی‌های شبانه به‌خصوص شب یلدا که در پیش داریم خودداری کنند تا مجدد شاهد افزایش آمار کرونایی‌های استان نباشیم.

آقازاده گفت: اجرای طرح شهید سلیمانی توسط بسیج و توزیع کمک‌های مؤمنانه و معیشتی همچنان ادامه‌ دارد و استان تاکنون در این طرح‌ها عملکرد قابل قبولی داشته است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی نیز در این نشست گفت: مردم استان همراهی خوبی در اجرای محدودیت‌های کرونایی در دو هفته داشتند که باید از آنها قدردانی کرد.

بهروز اکرمی اظهار کرد: خوشبختانه وضعیت استان از وضعیت قرمز خارج شده و به وضعیت نارنجی (پرخطر) تبدیل شده و امیدواریم این روند ادامه یابد تا شاهد از بین رفتن این ویروس منحوس باشیم.

 وی افزود: البته مردم باید همچنان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و گمان نکنند وضعیت عادی یا سفید است زیرا با یک سهل‌انگاری و عادی انگاری دوباره شاهد افزایش آمار و شرایط بحرانی خواهیم بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی با بیان اینکه خطر کرونا همچنان وجود دارد و نباید از آن غفلت شود تأکید کرد: فرمانداران شهرها جدیت بازرسی و نظارت را همچون روزهای گذشته در دستور کار خود قرار دهند.

وی ادامه داد: بازارهای سرپوشیده از شنبه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌توانند فعالیت خود را از سر بگیرند و اصناف نباید به اشخاصی که پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند خدمات ارائه دهند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی نیز در این نشست با بیان اینکه استان در اوایل شروع کرونا با کمبود ماسک مواجه بود گفت: خوشبختانه با اقدامات لازم و فعالیت گروه‌های مردمی و دولتی این مشکل برطرف شد و در حال حاضر ۱۳ واحد تولیدی ماسک فعالیت دارند.

سعید فرخی اظهار داشت: متأسفانه در این مدت ماسک‌های غیراستاندارد با قیمت‌های ارزان نیز در استان تولید شد که می‌طلبد دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌ها از مراکز تولید ماسک استاندارد که قیمت آن‌هم به ۷۰۰ تومان رسیده است نیازهای خود را برطرف کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول